Kompakthøytallere til Hegel H80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kompakthøytallere til Hegel H80

Vi skal oppgradere fra et enkelt Sonosanlegg til et litt vassere kompaktanlegg. Har så godt som bestemt oss for at valget faller på Hegel H80 og passende kompakthøyttalere på stativ. Hvilke høyttalere matcher denne forsterkeren bra? Hører på all slags musikk, men mye electronica, klassisk og pop/lett rock. Er ikke ute etter et partyanlegg. Har et foreløpig budsjett på høyttalere på et sted mellom 7000 og 12 000 kr.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør teste Dynaudio X14 og Bowers & Wilkins CM1 eller CM5

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips. Har kikket litt på CM1, men Dynaudio X14 ser spennende ut. Ser de ligger som bestillingsvare hos Soundgarden. Det er jo en litt eldre modell, mulig det er ny modell på vei?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 685 S2 er meget god! Har hørt de på klubben og de imponerte veldig! De vant kompakt testen til lyd og bilde mener jeg og ha lest også!

Eller så liker jeg gode gamle Dynaudio DM7, på tilbud til rundt 3500,- hos Soundgarden.
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemt deg enda? Har kjøpt h80 selv. Har idag Dali zensor 5 og de spiller mye bedre med hegelen enn de gjorde med hk980. Helt annen kvalitet. Men nå som jeg har oppgradert forsterker vil jeg ha enda mer kvalitet i høytalere og. En fin kompakt høyttaler hadde hvert fint. Ser at dynaudio og b&w krever minst 50cm til bakvegg som er helt absurd mener jeg. Håpløst!
    Fint om noen med erfaringer med å ha dynaudio x14 og cm serien har noen formeninger om plassering.?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Hegel H80 og Dynaudio X14 på soundgarden her om dagen og fikk satt det opp i går De er selvfølgelig ikke spilt inn enda, men så langt er jeg veldig med dynamikken og klarheten i musikken.

Før jeg kjøpte hørte jeg X14 opp mot Monitor Audio Silver, som de gjerne ville selge på soundgarden. MA'ene ga litt mer bass og trøkk, men de var ikke på samme nivå hva gjelder dynamikk. Grunnen til at jeg gikk for X14 var at jeg ønsket dynamikken fremfor bassen, da vi bor i leilighet. Første inntrykket er at X14 leverer godt også på lavere frekvenser i stua vår på noen og 20 kvm.
    Hegel H80 - Dynaudio Excite X14 - Nordost Blue Heaven - QED XTC

7. Liker fordfiesta har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olesor Vis post
    Jeg kjøpte Hegel H80 og Dynaudio X14 på soundgarden her om dagen og fikk satt det opp i går De er selvfølgelig ikke spilt inn enda, men så langt er jeg veldig med dynamikken og klarheten i musikken.

Før jeg kjøpte hørte jeg X14 opp mot Monitor Audio Silver, som de gjerne ville selge på soundgarden. MA'ene ga litt mer bass og trøkk, men de var ikke på samme nivå hva gjelder dynamikk. Grunnen til at jeg gikk for X14 var at jeg ønsket dynamikken fremfor bassen, da vi bor i leilighet. Første inntrykket er at X14 leverer godt også på lavere frekvenser i stua vår på noen og 20 kvm.
    hvordan har du de plassert hos deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har plassert de på tv benken, som er 38 cm høy. Høyttalerne står på Dynaudio bord-stativer (link:Dynaudio SF1 bordstativ for høyttaler - Sort ). Har de på hver sin side av tven (55" med litt mellomrom), så det er vel 1,5 meter mellom høyttalerne. Til bakveggen er det ca 25 cm.
    Hegel H80 - Dynaudio Excite X14 - Nordost Blue Heaven - QED XTC

Lignende tråder

1. Hegel HD25 sammen med Hegel H80 eller Hegel H160
    By hifipaal in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 08-24-2015, 08:50
  2. Hegel cdp2a som drivverk og Hegel HD10?
    By Watcher in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 2
    Siste melding: 02-07-2013, 19:55
  3. DAC: Hegel HD11 vs. Hegel HD20
    By Tbend in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 11-27-2012, 11:26
  4. Svar: 29
    Siste melding: 10-23-2012, 22:25
  5. Forskjell: Hegel CDP4 og Hegel CDP4A
    By ShellMotul in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 1