B&W senter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: B&W senter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W senter

Er det noen store vesentlige forskjeller på b&w senterne LCR 3, og LCR60 S3? Den første tilhører dm300 -serien, den andre er vel 600 serien.
    Er det mye å hente på å betale den ekstra tusingen for LCR60?

mvh

Jørn N.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen tips? Erfaring med LCR60 S3?

Har B&W DM309 i front.

Jørn N.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har LCR60 som jeg bruker sammen med andre høyttalere i 600-serien, og jeg synes den spiller oppløst og nøytralt. Mangler kanskje litt i bassområdet i forhold til sin storebror LCR600, men dette vil en aktiv sub fikse. Jeg vet ikke hvordan det er med LCR3 og 300-serien, men 600-serien krever litt krutt for å yte maks, så det må du tenke på.

I de fleste tilfeller er det best å ha senter i samme serie som resten av høyttalerne (spesielt frontene, da samspillet mellom disse er viktig for lydbildet), men hvis du har mulighet til å låne med deg LCR60 og LCR3 hjem, så kan du jo sjekke ut hvilken kombinasjon du synes fungerer best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. LCR60 er faktisk bestilt. Bor langt fra nærmeste HiFi klubb, så jeg har ikke mulighet til å prøvelytte. Men jeg tror det blir bra med LCR60.
    Har forresten en Denon avr-1603 receiver, det skulle vel holde til den nye senteren?

mvh
    Jørn N.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren din vil ikke ha noen problemer med å drive denne senteren, så det skal du ikke bekymre deg for. LCR60 er nok en bedre høyttaler enn LCR3, så den er verdt de ekstra kronene, og hvis du skulle oppleve at klangen er merkverdig anderledes enn dine 300-høyttalere, så kan du jo enten bytte den inn i en LCR3, eller enda bedre; kjøpe fronter og bakhøyttalere i 600-serien.

Hvis du gjør det, bør du ikke kjøpe de største i denne serien, da disse vil bli for tungdrevne for forsterkeren din. 602 er en glimrende høyttaler med imponerende dypbass (til å være stativhøyttalere), og de vil du kunne drive uten store problemer. 309 er jo kjent for å levere god bass, så jeg vet ikke om 602 er på høyde med disse på dette området.

Nå skal jeg ikke forvirre deg med mine antakelser. Bare gled deg til du får din nye senter, og ikke fortvil om den ikke passer helt inn i anlegget ditt. Jeg tror det skal gå bra, jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare gled deg til du får din nye senter, og ikke fortvil om den ikke passer helt inn i anlegget ditt. Jeg tror det skal gå bra, jeg.

Ja jeg gleder meg. Tror også at lyden vil bli bedre og fyldigere med LCR60, kontra LCR3. Større og bedre element, ettersom jeg har forstått. Pluss at LCR60 går dypere i bassen enn LCR3.

Takk for svar.

Jørn N.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •