Jeg er på utkikk etter nye høyttalere og søker derfor innspill fra dere som er mer dreven på dette enn meg

Høyttalerene skal stå i en stue og brukes både til musikk og film, men fokuset er på musikk. Dette er en leilighet så det er begrenset hvor høyt en skal spille så er på utkikk etter noe som kan spille engasjerende på moderat volum.

Stuen som disse skal brukes i er på 5,9 x 4,8 meter, men høyttalerene blir plassert på langside helt mot ene kortsiden med drøye to meter mellomrom. Høyttalerene spiller da på ca halve arealet av stuen (dette var sikkert noe klønete forklart).

Forsterkeren jeg har er en Primare I22 (2x80w) - ikke verdens kraftigste sak og ser derfor noe som er forholdsvis lettdrevet (utelukker vel b.a. B&W?).
Jeg har til nå hatt ett par Klipsch RF-52 II - kule høyttalere som låter ganske bra, men jeg er på utkikk etter noe med litt mer oppløsning i toppen, noe mer mellomtone, men uten at de blir for tynne i bunn. Håper å holde prisen under 10.000 - gjerne noe brukt.

Jeg har sett litt på Monitor Audio Bronze 5 og 6 og såvidt hørt sistnevnte på Soundgarden. Har noen erfaringer med disse? Andre forslag? Alle tips mottas med stor takk