Valg av Sub til kino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av Sub til kino

Hei,

Har tenkt på å skaffe ny sub til kjeller kinoen, og i den forbindelse så lurer jeg på om noen har erfaringer med 2 stk klipsch R-10SW eller burte jeg heller gå for 1 stk XTZ sub 12.17 ?.

Budsjett ca Kr 7.000,-

Tar også selvfølgelig mot andre anbefalinger og råd

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB/PC-2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at SVS og XTZ gir mye mer for pengene en Klipsch når det kommer til subwoofer. Synes ikke klipsch subbene er nå gode med tanke på pris og hva du faktisk får. Men høyttalerne fra klipsch blir en helt annen sak!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xtz cinema ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for flotte innspill

Gurba: er det denne du tenker på: SVS PC-2000 Sort Ask | lsound.no ?

harman/kardon: er det denne du mener: XTZ Cinema SUB 1 X 12 Subwoofer - Sort

Sub`n vil også bli benyttet til musikk,

Dette er ikke lett

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Langis Vis post

Gurba: er det denne du tenker på: SVS PC-2000 Sort Ask | lsound.no ?

Sub`n vil også bli benyttet til musikk,

Dette er ikke lett
    Ja, det er de! Jeg har ingen god erfaring med Klipsch når det gjelder sub, i forhold til de andre som er nevnt.

Dette skal være en god sub til prisen, er også EISA vinner:

FINN.no - Mulighetenes marked

Jeg må også som jeg pleier, anbefale deg å se på finn.no

Masse gode suber til gode priser, du kan være heldig og få 2 suber til prisen av en. 2 suber er alltid ekstremt mye bedre, det blir en jevnere bassrespons i hele rommet med en gang.

FINN.no - Mulighetenes marked

Frakt ordnes på nimber.no , fungerer utrolig bra !

Lykke til!
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er ikke lett
    Jepp, det er den

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musicmannen Vis post
    Min erfaring er at SVS og XTZ gir mye mer for pengene en Klipsch når det kommer til subwoofer. Synes ikke klipsch subbene er nå gode med tanke på pris og hva du faktisk får. Men høyttalerne fra klipsch blir en helt annen sak!
    De Klipsch subwooferne til under 7000 mener jeg gir ganske mye slag for pengene... De som koster over 8000kr er selvfølgelig gode, men da får du bedre alternativer fra bl.a. SVS, Velodyne...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker fortsatt for gode forslag, er ikke lette dette her, men har kikket litt mer på finn, er FINN.no - Mulighetenes marked denne duganes til film og kino ?

Alternativt denne SVS SB12-NSD Limited Edition Sort Ask | lsound.no
    Sist endret av Langis; 12-22-2015 kl 10:38

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker fortsatt for gode forslag, er ikke lette dette her, men har kikket litt mer på finn, er FINN.no - Mulighetenes marked denne duganes til film og kino ?
    Nei, er ikke lett dette. Det er en god sub til film, ikke så god til musikk ( synes jeg ) Rørsubbene til SVS leverer dypbass i mengder, men mangler litt i toppen etter min smak. Har jobbet lenge selv med å få lyden jeg vil ha, og endte da med Xtz 12.16 ( etter PC12, PC12+ og PC13 Ultra ) Nå er ikke jeg særlig objektiv, men deler hvertfall mine meninger !

Om prisen er riktig er jeg usikker på, jeg synes den var litt stiv for en vanlig PC12, men det er kanskje det de koster om dagen. Men nyprisen på PC2000 er vel 7500,-?

Personlig ville jeg gått for 2 stk Xtz( eller annen potent sub ) fremfor denne. Hvis du har mulighet til å kjøpe en til om ikke så lenge så blir det en smaksak.

Jeg mener hvertfall det er umulig og bli missfornøyd med en Xtz 12.16 til kanskje 3 lapper, og du får da som sagt 2 for budsjettet ditt.

Jeg bor i Tønsberg, så det er bare å ta turen hvis du vil høre Xtz! Ser annonsen du så på var i Skien.

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for veldig god info grandis, holder til i Ramnes så det er ikke så veldig langt unna nei, så en lytt hadde vært morro

Skal avgårde nå hvert øyeblikk for å hente 2 stk xtz 12.16, så julenissen kom tidlig iår

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for veldig god info grandis, holder til i Ramnes så det er ikke så veldig langt unna nei, så en lytt hadde vært morro

Skal avgårde nå hvert øyeblikk for å hente 2 stk xtz 12.16, så julenissen kom tidlig iår
    Så moro! Blir spennende å høre dine inntrykk! Om du skulle bli missfornøyd ( noe jeg tviler sterkt på ) så er det ekstremt lett å selge de videre, bare så du vet det.

God jul !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var turen ferdig og med litt forskjellige inntrykk.

Kom frem for å se på subene, det viser seg at jeg har lest "feil" og at det er 2 stk xtz 12.16S ble litt skeptisk (grunnet dette var ikke ventet) med en gang men tok meg sammen og gikk all-inn på de.

Etter endt hjemtur med påfølgende besøks turer for gave levering og innom utallige besteforeldre så endte vi endelig hjemme, raskt oppe med å rigge subene på plass, ledninger og kabler om hverandre. Skrur alt på å setter på litt film og musikk. Hmmmmmm...... dette låt ikke så veldig mye bedre, tenkte at dette må ordnes med litt Audyssey, kjører dette og mens dette pågår venter jeg i spenning...endelig ferdig, vipper frem litt film og skuffelsen er enda et faktum, blir sur, prøver litt musikk....NEI !!!! Dette låt dårligere enn det forrige opplegget.

F#€% I H&%€#@£ responderer jeg til meg selv. Sitter å er dritt sur en liten stund og etter litt grubling klarer jeg å dra frem no gammel kunnskap fra indre hjernehalvdel fra bilstereotiden for 15 år siden. Inn på manuell innstilling på forsterkeren, justere alt etter dårlig ca hukommelse og med påfølgende tukling bak på subene. Vi prøver igjen, og da bryter helvete løs, i svarte f@£$ å dette trykker !!! (hvertfall til sammenligning med det jeg hadde) prøver både Hobbiten med sekvens fra fjellene som sloss og musikk til den mektige bassen til Jason Newsted og stortromma til Lars Ulrich på Nothing else matters, puncha smeller i kroppen og smilet kommer. Endelig Jul

Det som er "synd" med dette er at: mye vil ha mer og fanden vil ha fler !!!

Takk til dere som har hjulpet meg på vei her. God Jul

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var turen ferdig og med litt forskjellige inntrykk.

Kom frem for å se på subene, det viser seg at jeg har lest "feil" og at det er 2 stk xtz 12.16S ble litt skeptisk (grunnet dette var ikke ventet) med en gang men tok meg sammen og gikk all-inn på de.

Etter endt hjemtur med påfølgende besøks turer for gave levering og innom utallige besteforeldre så endte vi endelig hjemme, raskt oppe med å rigge subene på plass, ledninger og kabler om hverandre. Skrur alt på å setter på litt film og musikk. Hmmmmmm...... dette låt ikke så veldig mye bedre, tenkte at dette må ordnes med litt Audyssey, kjører dette og mens dette pågår venter jeg i spenning...endelig ferdig, vipper frem litt film og skuffelsen er enda et faktum, blir sur, prøver litt musikk....NEI !!!! Dette låt dårligere enn det forrige opplegget.

F#€% I H&%€#@£ responderer jeg til meg selv. Sitter å er dritt sur en liten stund og etter litt grubling klarer jeg å dra frem no gammel kunnskap fra indre hjernehalvdel fra bilstereotiden for 15 år siden. Inn på manuell innstilling på forsterkeren, justere alt etter dårlig ca hukommelse og med påfølgende tukling bak på subene. Vi prøver igjen, og da bryter helvete løs, i svarte f@£$ å dette trykker !!! (hvertfall til sammenligning med det jeg hadde) prøver både Hobbiten med sekvens fra fjellene som sloss og musikk til den mektige bassen til Jason Newsted og stortromma til Lars Ulrich på Nothing else matters, puncha smeller i kroppen og smilet kommer. Endelig Jul

Det som er "synd" med dette er at: mye vil ha mer og fanden vil ha fler !!!

Takk til dere som har hjulpet meg på vei her. God Jul
    Har du prøvd å koble vekk den ene subben? Nå kjenner jeg ikke til disse, men feil plassering og justering kan føre til kansellering. Prøv med en alene å se først hva du får og jobb ut ifra det.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde akkurat samme feilen som deg, fikk det aldri til å spille bra hos meg. Så forskjellen på de og vanlig 12.16 var enorm hos meg! Men lykke til !

Kim

Lignende tråder

1. Ny kino og valg av in wall ht fra klipsch
    By toxic in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 05-27-2011, 12:13
  2. valg av aktiv sub til hjemme kino
    By arcam81 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 17
    Siste melding: 09-14-2010, 23:45
  3. Ny kino, valg av høyttalere, sub og reciever?
    By Razor in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 12
    Siste melding: 01-17-2010, 03:54
  4. hjelp til valg av kino utstyr
    By black hawk in forum Digitale projektorer
    Svar: 13
    Siste melding: 12-17-2008, 07:54
  5. Valg av løsninger i kino rom
    By Ammatør in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 134
    Siste melding: 07-07-2008, 03:58

Stikkord for denne tråden