Hjelp til bakhøyttalere i Rubicon-oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til bakhøyttalere i Rubicon-oppsett

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe et ht-anlegg med 3xRubicon lcr som frontrekke og noe annet til 2xbakhøttalere i et 5.1-oppsett.
    Jeg tenkte på 2xOpticon lcr som bakhøyttalere, som må være mer enn bra nok til bruken.

Jeg synes det er litt dyrt og unødvendig med Rubicon lcr som bakhøyttalere da de ikke virker nødvendig å ha like sterke ht i front som bak.
    Men jeg er nybegynner i dette gamet og trenger råd fra dere.

Hva tror dere, hvilke bakhøyttalere hadde gjort nytten i et sånt oppsett?

Og hvor kraftig reciever trenger man til dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opticon Lcr vil nok funke perfekt med Rubicon lcr front. Strengt tatt så får du mye lyd om du kjører Fazon Sat eller Fazon mikro bak istede også. Men Opticon lcr ligner jo veldig på Rubicon utseendemessig, så det blir nok bra Ribicon lcr krever litt for å briljere, så en reciver fra 7000 og oppover-evt effektforsterker. Har hørt disse på Cambridge 851W effektamp, med avrx5200 surroundreciver som forforsterker. Det spilte meget bra! =)
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Hva med denne?
    Marantz NR1606 Black - Bass Brothers