Cerwin Vega CLSC-15 høyttalere hjelp ...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega CLSC-15 høyttalere hjelp ...

Jeg har to stk CLSC-15 høyttalere som blir drevet av en CV 1.5kw effektforsterker. Nå har bassen forsvunnet fra begge høyttalerne. Anlegget har stått i en gymsal og koblet til et gammelt miksebord for pre-out. Mistenkte først miksebordet, så forsterkeren, men begge fungerer med annet utstyr. Sikringene i høyttalerne er sjekket. Mistenker at delefilteret i høyttalerne har tatt kvelden. Er det noen som vet hvordan jeg åpner disse høyttalerne? Jeg får ikke tak i noe fra bak terminalene. Noen som vet om en service/repair manual?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må skru ut elementet med skruene i front. Hvis det er gitter på disse så sitter de med kun to skruer. Sjekk deretter elementet med å koble det på høyttalerledningene og spill lavt. Er det liv i elementet, så er det delefilteret mest sansynlig.Merk: At elementet kan være brent/ødelagt, selv om det blir lyd i det...

Ville nok ha tatt høyttalerne til nærmeste hi-fi klubb om man ikke tør å gjøre dette selv. De kan sikkert skaffe deler også...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Jeg sjekket med HFK og de har ingen erstatninger tilgjengelig, reparerer ikke bass-el. og orginale woofere til modellen er utgått av produksjon. No luck der altså ...
    Jeg skal teste elementet slik du foreslår.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm Rart de ikke anbefalte deg å kjøpe XLS delefiltrte og elementer. Skulle tro det blir rimeligere en å kjøpe helt nye høyttalere. Har hørt folk som har gjort dette med hell...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet begge 15-tommerne til forsterker og spilte lavt. Lyd kom det men naturlig nok ikke så høyt. Ser derimot ut som plastikken på den største spola på delefilteret nærmest har smeltet bort. Den var hvertfall veldig sprø og den ene kabelen i den ene høyttaleren hadde delvis smeltet fast i nevnte spole. Konklusjonen min er vel da at begge delefilterne har tatt kvelden. Mener du at jeg kan kjøpe delefiltre til XLS 15 og bruke uten problem? Hvis det ikke er så dyre saken hadde det vært fantastisk...-20151104_174726-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker om du bare kan kjøpe delefilteret... Ville ha snakket med en på hifi klubben som har litt peiling...

Lignende tråder

1. Cerwin Vega CLSC-215
    By Dr. Drum in forum Høyttalere
    Svar: 28
    Siste melding: 02-25-2011, 14:44
  2. Cerwin Vega clsc-15s
    By demal in forum Høyttalere
    Svar: 19
    Siste melding: 01-25-2007, 18:30
  3. Cerwin-vega Clsc-12s?
    By roddis in forum Høyttalere