Passende høyttalere til Sony STR DN1050

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passende høyttalere til Sony STR DN1050

Jeg har veldig lyst til å oppgradere anlegget med noen nye høyttalere. Noen jeg har tenkt på før er Dynavoice Challenger M-65, evt M-85 dersom recieveren er i stand til å drive de. Hvor store fronthøyttalere kan jeg ha til denne recieveren? Vil M-65 også være for store?
    Er evt Magic F6 et bedre alternativ?
    Skal kjøpe meg sub også, mulig jeg kjøper det før høyttalerne, avhengig av hva jeg finner brukt til en god pris.
    Et annet alternativ som frister er Audio pro blue diamond, som har aktive suber innebygd om jeg har forstått rett, så den ikke krever så mye av recieveren?
    Noen alternative høyttalere i samme prisklasse jeg bør vurdere som recieveren min kan drive?
    Sub har jeg tenkt på noe ala XTZ 99 W10/W12, Yamaha YST SW315, Cervin Vega kanskje? Noen andre suber jeg bør vurdere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I testen til "Lyd og Bilde" anbefaler de høyttalere som låter litt varmt og fyldig til denne receiveren. De testet den for øvrig med et 7.1 THX-høyttalersystem fra Procella og high-end-høyttalerne Vienna Acoustics Liszt til stereolytting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, de var et par dype hakk over budsjettet mitt for høyttalere...... Men vet du noe om hvor mange watt de kan være på da?

Newcomer heavy.red sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dynavoice m65 på Yamaha rxv 779, testet sammen med din i gruppetest lyd og bilde.
    Min yter 2*95 watt i stereo. Ville ikke gått for noe større enn m65 ihvertfall. De er helst litt for store de også, om man vil opp på party-volum. (Bruker effektforsterker i tillegg nå)
    Er det kun film, eller mye musikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte et sett med Dynavoice M-85 med tilhørende bakhøyttalere og senter. Det fungerte fint det, men ble anbefalt å ikke skru opp volumet alt for mye av leverandøren. Det var uansett aldri noe problem siden jeg bor i en leilighet med begrensede muligheter til å skru opp lyden uten å forstyrre naboene, men halvparten av max volum på receiveren var uansett litt i høyeste laget. Det siste året ca har jeg brukt små Kef høyttalere og en sub som jeg fikk brukt for en billig penge på finn. Veldig fornøyd med det oppsettet også, og ikke minst tar det mye mindre plass enn Dynavoice høyttalerne. Synes kanskje det var en liten merkbar forbedring av lydkvaliteten også.
    Har ikke fått solgt Dynavoice høyttalerne enda, og grubler veldig på om jeg skal bytte tilbake til de når jeg flytter med familien til en enebolig til sommeren eller kjøpe meg andre høyttalere. Anlegge blit stående i en mye større stue, så ser for meg at Kef høyttalerne vil bli litt for svake der. Må skru opp volumet endel mer med de enn Dynavoicene for å få ca samme volum.
    Har funnet noen billige SVS høyttalere på finn som jeg har vurdert å kjøpe, heter vel SB01 eller noe i den duren. Vil det være en forbedring eller forverring av lyden ift Dynavoice?

Lignende tråder

1. Sony STR-DN1050 ødelegger hdmi-kablene?
    By audunk in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 10-21-2015, 00:31
  2. Svar: 1
    Siste melding: 03-25-2015, 20:26
  3. Denon AVR-X2100W vs Sony STR-DN1050
    By flaco in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 03-18-2015, 19:48
  4. Sony STR-DN1040 vs STR-DN1050
    By Getsome in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 09-24-2014, 11:07
  5. Reciever til liten stue, Sony STR-DN1050 el Onkyo TX-NR535?
    By audunk in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 09-20-2014, 18:10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •