Jeg har en Sony STR-DN1050 med to gamle Genexxa fronthøyttalere og JWS senter og bakhøyttalere i stua. Savner veldig mer trøkk i anlegget og har sikla litt på audiopro blue/black diamond høyttalerne, og vurderer sterkt å kjøpe de om jeg finner de brukt til en rimelig pris. Venter imidlertid en liten kid i desember, så er litt redd for at han etterhvert vil kødde med de når han begynner å bli aktiv.

En annen litt sikrere mulighet er aktiv sub. Vil gjerne ha en som gir skikkelig dyp lyd, vil det da si at jeg bør gå for så stort basselement som mulig eller er det andre ting jeg bør se på? Har kikka litt rundt, og har fått inntrykk av at de store basselementene ikke nødvendigvis spiller så mye dypere enn mindre elementer
F eks denne er det oppgitt 40 Hz, mens frontene jeg har er oppgitt at går ned til 35 Hz om jeg husker riktig.......
Hvordan kan jeg finne ut om en sub spiller bra dypt eller ikke?

En tredje løsning jeg har tenkt på er å kjøpe en "rumperister". De virker mer tilpasset min bosituasjon og jeg har lest mange som skryter av de, men jeg har ikke skjønt helt hvordan de fungerer.
Skrus de fast i sofaen?
Hvordan vil den funke på en 3-seters sofa?
Hvor høyt må det være mellom gulvet og "taket" i sofaen for at den skal kunne monteres?
Vil ikke putene motvirke det meste av vibrasjoner fra rumperisteren?
Klarer de å henge med på lyden i en film eller et spill?
Vil den forstyrre kiden om han ligger og sover i naborommet?
Hvordan fungerer de sammen med et anlegg med relativt svak bass?
Hva slags forsterker bruker man med en rumperister?

Til slutt vil jeg bare få med at jeg er på ingen måte superkresen på lyden. Syns anlegget jeg har nå er helt kurant, selv om sikkert verstingene her på forumet ville rynket på nesen av lydkvaliteten Det eneste jeg savner er som sagt mer trøkk. Men jeg er ikke villig til å bruke mer enn max 5-6000 på det, kjøper gjerne noe brukt.
Noen som har noen tips/innspill å komme med?