Skal kjøpe surroundanlegg men trenger tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe surroundanlegg men trenger tips

Ble i starten forelsket i B&W DM603 S3, men fant senere ut at jeg kanskje ikke trengte et så dyrt anlegg. Senere har jeg vært over en tur på svinesund, der jeg fant noen KJEMPE prosonhøytalere til en billigere penge, men har ikke hørt på de, så det kan godt være skrot. Så har jeg tittet på litt billigere alternativer på hifiklubben, som f.eks. Gale 3045. Noen som har vært borti dem eller har noen tips til meg? Kan strekke meg til 20.000 for komplett anlegg uten sub, men av hensyn til sparetid så gidder jeg ikke å vente så lenge.. 10-15.000 for komplett anlegg hadde vært mest gunstig.

Takker for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du søkt på Forumet ? Det er ganske mange tråder på dette temaet.

I tillegg bør du bestemme deg for om du skal kjøpe anlegg for kr 10 000 eller kr 20 000 (ex sub). Det vil være vesentlige lydforbedringer i et 20K anlegg vs et 10K anlegg.

Til 20K ville jeg brukt 10-12K på en høyttalerpakke. 6-8K på receiver og 2K på DVD spiller. Ledninger hadde jeg prøvd å prutte med i pakkeprisen.

Hvilken type høyttalere, forsterker etc, kommer an på musikksmak etc. Dersom du senere skal kjøpe sub, trenger ikke fronthøyttalerne å gå så dypt i bassen.

Til 10K: Tja, søk på Forumet ! Kanskje KEF pakken (stilig design) ? Men ikke la deg lure av størrelsen på høyttalerne !

Har du dårlig råd: Kjøp brukt ! Søk på AV Torget !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-spiller trenger jeg ikke. Blir fronthøytalere, bakhøytalere, senterhøytaler og forsterker til mellom 10-15.000. Helst...

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får JBL Silver Pack på Hi-Fi Center kjeden for 10 høvdinger.
    Denne pakken gir mye moro for pengene.
    Da har du litt igjen å bruke på reciever, her er det vel best å ta en kikk på AVtorget

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Dali 5005 til salgs på AVTorget, kunne det være noe? Send meg en PM om du er interessert, så skal vi se om vi kan gjøre noe med prisen. :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler du brukt for 15K får du nok et anlegg til en nytteverdi av ca. 25-30K. Er mange her på forumet som selger bra utstyr, og som er veldig forsiktig med utstyret sitt. Mange av de behandler det nesten bedre enn barna sine virker det som Hvilket er veldig positivt. Jeg er en av de, selv om jeg ikke har rukket å avle frem noen baren ennå

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Handler du brukt for 15K får du nok et anlegg til en nytteverdi av ca. 25-30K. Er mange her på forumet som selger bra utstyr, og som er veldig forsiktig med utstyret sitt. Mange av de behandler det nesten bedre enn barna sine virker det som Hvilket er veldig positivt. Jeg er en av de, selv om jeg ikke har rukket å avle frem noen baren ennå
    Det har ingenting med hva du har rukket eller ei, Kenti ! Du prioriterte Helicon fremfor barn :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baren og barn er jo to vidt forskjellige ting. Kenti har altså prioritert Helicon fremfor brennevin, ølkran og drammeglass.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gjerne bytte helicon'ene dine mot 70 flasker uåpnet brennevin, og så skal du få med 20 ølglass av forskjellig merke med på kjøpet. Sorry OT

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men noen som har noe å si på Gale 3045 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange her på Forumet som mener Gale låter skikkelig middels (dvs dårlig). De er billige og låter billig. Kjøp heller brukt.

Men, du kan jo teste dem selv på HFK. Ville heller vurdert Concept serien. Concept 6 (front) til kr 3500 synes jeg er meget mye lyd for pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •