Audio Pro Avantek: Cinemahouse VS Cinemaroom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Pro Avantek: Cinemahouse VS Cinemaroom

Har kikket på begge disse settene. De ser ganske så like ut, men jeg har fått vite at Cinemaroom har noe bedre diskant, mens Cinemahouse på sin side, har noe bedre sub.

Cinemahouse sin pris på snaue 3400,- mot Cinemaroom sine nesten 5000,- har også endel å si for meg.

Jeg vet at Cinemahouse sin lave pris skyldes at det er et utgående produkt, men kan de nye egenskapene til Cinemahouse rettferdiggjøre en prisforskjell på 1600,-? Husk at jeg er audio-amatør i tillegg.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4000 - 3400 = 1600??? Noe jeg har gått glipp av her?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, tror lavik jobber på Stortinget.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups! Cinemaroom koster ikke 4000,- men nærmere 5000,- (har endret dette i det opprinnelige innlegget).. Da skulle det bli riktig Stortinget - here I come!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde et søk på Google på "Audiopro Cinemahouse".
    I følge opplysninger jeg fant der, er satelittene kun bestykket med et 3 1/2" fulltoneelement. Altså ingen separat diskant, slik satellittene i CinemaRoom har. Innsparingen på 5 elementer og delefiltre forsvarer vel greit den forskjellen i pris.

Se dette skrytetestsammendraget hos den norske importøren for tekniske detaljer (pdf-fil): http://www.nebyhifi.no/downloads/tes...house_test.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Gjorde et søk på Google på "Audiopro Cinemahouse".
    I følge opplysninger jeg fant der, er satelittene kun bestykket med et 3 1/2" fulltoneelement. Altså ingen separat diskant, slik satellittene i CinemaRoom har. Innsparingen på 5 elementer og delefiltre forsvarer vel greit den forskjellen i pris.
    Takk for svar. Var det jeg fikk opplyst fra AV Hifi også, manglende diskant. For å stille spm. på en annen måte, tror du jeg, som fersking innen hobbyen, vil merke vesentlig forskjell?

Hadde tenkt å anskaffe en av følgende receivere for å drive høyttalerne:
    Yamaha RX-V450RDS
    Yamaha RX-V650RDS
    Marantz SR-4400

Sett bort fra "auto-setupen" til de to dyreste, som ligger på ca 4 lapper, vil jeg vel tro at Yamaha RX-V450RDS, til 3 lapper, hadde gjort susen for meg..

(Er det like greit med dette settet til 5500,- kanskje: Yamaha HTiB1000?)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lavik
    Takk for svar. Var det jeg fikk opplyst fra AV Hifi også, manglende diskant. For å stille spm. på en annen måte, tror du jeg, som fersking innen hobbyen, vil merke vesentlig forskjell?
    La meg si det slik: Da man for første gang spilte av "Mary had a little lamb" fra voksrull i audioopptakets pioneralder, så var alle overstrømmende imponert og mente at det var akkurat som om personen stod i rommet. Verden har jo gått betydelig framover og i dag ville man vel synes at en dårlig innstilt lommeradio har bedre lyd enn det voksrullopptaket. Men datidens publikum var ikke så bortskjemt, siden de aldri hadde hørt et opptak i hele sitt liv.

Når det gjelder om du vil merke forskjell, så beror det på ditt erfaringsgrunnlag. Har du ingenting å sammenligne med, så vil det sikkert høres helt konge ut. Men når du får høre andre systemer med større og flere elementer, så vil du nok gradvis bli mer kresen.
    Misforstå meg rett: Audio Pro er en kvalitetsleverandør, og disse høyttalerne er nok vesentlig bedre enn de du får i surroundpakkeløsninger med alt i ett (høyttalere, forsterker og DVD-spiller) til under 4000 kroner.

CinemaHouse er sikkert greit som et startoppsett, men med litt erfaring får du nok lyst på noe med mer snert og detaljering i diskanten. Hvis du får hørt systemer med større bassmellomtoner vil du nok også ønske mer fylde i området mellom 100 og 200Hz, spesielt til musikk (der er nok ikke CinemaRoom og CinemaHouse så ulike).

Som i alle slike saker ville jeg nok forsøkt å få prøvehørt litt først. MEN prisen er jo uansett temmelig lav, og de fem satellittene er jo også et fint utgangspunkt for bakhøyttalere i et 7.1-system den dagen du finner ut at du vil oppgradere med nye fronthøyttalere.

Lykke til!

PS. Når det gjelder Yamaha-settet du nevner, så er jeg mer skeptisk til høyttalerne i det settet enn til AudioPro CinemaHouse. Med bare 2-toms mellomtoneelementer vil problemene i området mellom 100 og 200 (300?) Hz bli enda mer påtrengende, og jeg tror lyden vil virke spinkel i en del sammenhenger. Anbefaler da heller å kjøpe separate komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode tilbakemeldinger! Tror jeg velger å gå for Cinemahouse og en av de nevnte receiverne jeg.

Har ikke noe sammenligningsgrunnlag, så oppgraderingen fra et 11-12 år gammelt Fisher midi-anlegg til musikk, og lyden fra min 32" Grundig til film, vil uansett være formidabel for meg vil jeg tro.

Velger jeg en av de to beste receiverne jeg nevnte, vil jeg tro at jeg kan selge Cinemahouse-settet om et år eller to og bytte de ut med noe bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at Cinemaroom koster kun SEK 3395,- hos fyndbørsen. Sprøtt...billigste jeg har sett i Norge er 4795,-. Jaja...kanskje en harrytur er det beste, to fluer i en smekk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •