Erfaring med dipol Gale 3060B?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med dipol Gale 3060B?

Vet at man i følge boka bør benytte direktestrålende som bakhøyttalere, men det betinger at man sitter relativt langt fra bakveggen for at spredningen av lyden bak skal bli akseptabel.

Gales prisgunstige modell ser i utformingen ut til å være god som bakhøyttaler for de som ikke har god avstand mellom sofa og bakveggen.

Er det noen som har hørt Gales prisgunstige dipole høyttaler 3060B? Vurderer å benytte dem som kanal 6+7 (bakhøyttalere) i et 5.x Audiovector-oppsett (M3, AV3C, C-X).

Link: http://www.gale.co.uk/3060.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Gale 3060 som bakhøyttalere. Synes de fungerer bra. Sitter ikke så langt fra de, har de heller ikke så langt fra hverandre. Hvis man sitter i sweetspot så egner de seg bra som bakhøyttalere. Lyden spres godt, det blir et større lydbilde med dem, i forhold til med vanlige bakhøyttalere. (vil jeg tro, har ikke prøvd med noen andre enn 3060).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vurdert 3060B, så om du ville testet de ut Tiger, hadde det vært fint Det som er det beste med de er prisen, nesten gratis

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har også vurdert 3060B, så om du ville testet de ut Tiger, hadde det vært fint Det som er det beste med de er prisen, nesten gratis
    Kan nesten brukes som pynt

Newcomer HrOlsrud sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også og bruke disse. Men som høytalere på diden av rommet. For og få lyden ut på sidene.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke noen snart si noe fornuftig om disse? F.eks. "dette låter som billig papp, den vrenger ved lave volum, diskanten stikker og bassen er høyfrekvent romling som resonerer i øst og vest" eller "Dette er et superkjøp! Lydbildet er behagelig, og spredningen er god. Den mangler litt i bassen, men mellomtone og diskant er bra. Ingen uheldige egenressonanser i kassen."

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et superkjøp! Lydbildet er behagelig, og spredningen er god. Den mangler litt i bassen, men mellomtone og diskant er bra. Ingen uheldige egenressonanser i kassen.
    :lol: :lol:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Jeg ba vel om det.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du får vel det du betaler for. :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Erfaring med dipol Gale 3060B?

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vet at man i følge boka bør benytte direktestrålende som bakhøyttalere, men det betinger at man sitter relativt langt fra bakveggen for at spredningen av lyden bak skal bli akseptabel.
    Vance Dickason, som er forfatteren av "The Loudspeaker Design Cookbook", er av den oppfatning at dipoler er veien å gå for surroundhøyttalere i hjemmekinoen, nettopp fordi de fleste boligrom ikke gir nok avstand fra lytteposisjon til bakhøyttalerne. Han anbefaler også å eksperimentere med innretning av høyttalerne hvis de ikke er dipoler (f.eks. å sette dem langs sidevegg, rettet bakover eller opp mot taket eller...) Selv har jeg dem på sidevegg oppe under taket ca 1 meter bak lytteposisjon, men rettet mot hverandre istedenfor mot lytteposisjon. Jeg synes det gir best omgivelseslyd i mitt oppsett, men som sagt: eksperimenter og bruk den posisjoneringen som fungerer best for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns disse funger helt greit i mitt oppsett, har de som side høyttaler i mitt 7,1 oppsett.
    Koster jo ikke mer en 1300 kr så man skal vel ikke forvente all verden av de heller.

Bass finnes de vel ikke i de,men de greier jobben de skal gjøre bra.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De stikker seg ikke ut altså.... hvilke andre høyttalere kjører du? Er de sånn nogenlunde nøytrale i klangen?

edit: øyner en julepresang til meg selv her.
    editedit: Jeg sikter altså ikke til at du kjører rundt i et par høyttalere, men hvilke du bruker i surroundoppsettet ditt.
    editeditedit: Der har jeg klikket på "min hjemmekino". Skal prøve å styre unna flere dumme spørsmål.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resten er kef høyttalere.
    Syns de spiller bra sammen med de andre høyttalerene, stikker seg ikke ut.

Newcomer HrOlsrud sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal også bruke dissi i 7.1 opsett.
    De fungerer bra som dette altså ??

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg spurte om de høytalerene var dugendes på hfk, men fikk et klart nei :roll: de var vel ikke dyre nok..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Husker jeg spurte om de høytalerene var dugendes på hfk, men fikk et klart nei :roll: de var vel ikke dyre nok..
    Har enda ikke vært innom en HFK-butikk som anbefaler noe av Gale. Begynner å lure litt på hvorfor de skulle ha det merket. Litt av det samme merker jeg på Cambridge..........

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper de har tatt de inn kun for å selge til de som egentlig ikke har råd til dyrere høyttalere/forsterkere. Eks, man kikker på fronter og ser på Gale, men blir anbefalt Dali f.eks. De catcher de som egentlig ikke hadde penger til Dali til å kjøpe Dali. Genialt egentlig! Uansett så er Gale faktisk veldig bra i forhold til pris!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Tipper de har tatt de inn kun for å selge til de som egentlig ikke har råd til dyrere høyttalere/forsterkere. Eks, man kikker på fronter og ser på Gale, men blir anbefalt Dali f.eks. De catcher de som egentlig ikke hadde penger til Dali til å kjøpe Dali. Genialt egentlig! Uansett så er Gale faktisk veldig bra i forhold til pris!
    Uenig fra et kundeperspektiv! Skal du føre et produkt, må du kunne stå for dem på en eller annen måte kvalitetsmessig. Men butikken tjener vel mere penger,da...... :cry:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ironiske er at dersom de hadde kostet 3496 kroner paret, og ikke 1396, så hadde flere vurdert dem...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det ironiske er at dersom de hadde kostet 3496 kroner paret, og ikke 1396, så hadde flere vurdert dem...
    Nei, ikke dersom du hadde stilt dem ved siden av Dali Concept som koster 3500 ! Lyden kan ikke sammenliknes. Men til kr 1400 er det sikkert et bra kjøp. Jeg har ikke testet dem mot Eltax e.l som er i den prisklassen.

At HFK ikke vil anbefale dem skyldes nok at de vil selge dyrere høyttalere til kundene. Dette opplever du alltid når du har sett et eller annet på tilbud i avisen. Når du kommer i butikken, så prøver de å selge deg et dyrere produkt. Gjelder ofte salg av CD/Kassett spillere til kr 599 (låter papp).

Å ikke anbefale GALE synes stikk i strid med strategi til HFK. De påstår jo at konseptet er å selge kvalitet til en billig penge. De skal ikke selge produkter som ikke lyder bra, noe som de påstår konkurrentene gjør (se forklaringer i HFK avisen/bladet).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •