Erfaring med dipol Gale 3060B? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Husker jeg spurte om de høytalerene var dugendes på hfk, men fikk et klart nei :roll: de var vel ikke dyre nok..
    Jeg spurte om de ville fungere bra i 7,1 oppsettet mitt og det ville de passe utmerket til sa de på HiFi Klubben Lillehammer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Nei, ikke dersom du hadde stilt dem ved siden av Dali Concept som koster 3500 ! Lyden kan ikke sammenliknes.
    Selvsagt, Alex F, men dipole og direktestrålende kan jo ikke sammenlignes slik.

Poenget mitt var at vi ofte tenker "jo dyrere jo bedre". Dette kan vel ofte hevdes å være riktig, men kanal 6 og 7 i et 7.x oppsett krever (meg bekjent) ikke tungvektere for å skape en illusjon av lyd bak deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg misforsto litt ! Jeg snakket om gulvstående front (Dali Concept) vs gulvstående Gale. Ser nå at tråden gjelder dipole bakhøyttalere.

Teorien om at dyrere er bedre, dvs folk tror ofte dette, støtter jeg. Men jeg tror ikke folk ville vurdert dem allikevel til 3500. For kr 3500 kan du få relativt gode bakhøyttalere. Og du bør kunne kreve mer enn at de bare skal skape diffus surround.

Men for all del, løp og kjøp !

Jeg ville heller betalt kr 1500 for par dipole Klipsch SS1 (brukt) Har hørt at disse skal være bra :wink: :wink:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Husker jeg spurte om de høytalerene var dugendes på hfk, men fikk et klart nei :roll: de var vel ikke dyre nok..
    Jeg spurte om de ville fungere bra i 7,1 oppsettet mitt og det ville de passe utmerket til sa de på HiFi Klubben Lillehammer.
    Var faktisk på HFK lillehammer jeg spurte om de høytalerene, er tydelig at det spørs litt hvem som ekspederer da eller? Alle de ansatte prøver kanskje sin egen strategi?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Var faktisk på HFK lillehammer jeg spurte om de høytalerene, er tydelig at det spørs litt hvem som ekspederer da eller? Alle de ansatte prøver kanskje sin egen strategi?
    Pratet med butikksjefen Carlsen, grei kar det.
    Han har som regel vært den jeg har handlet og pratet med når jeg har vært innom der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ta for gitt at alle som jobber på HFK vet hva de snakker om. Jeg snakket med en på HFK i Bergen som bestemt hevdet at regbuer var noe som kun fantes på LCD. I tillegg var LCD projektorer kun til presentasjonsformål og bråkte mye mer enn DLP :lol:

Lurer på om var nyansatt og overflyttet fra El Kjøp :lol: :lol: :lol:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om var nyansatt og overflyttet fra El Kjøp :lol: :lol: :lol:
    Skal ikke se bort fra det.... he he

Newcomer HrOlsrud sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig og skaffe noen på hfk som vet hva de snakker om.
    Må få kontakt med en av de høyere oppe i rang så.
    Må vere lit bevist på hva man skal ha også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en skal vente i butikken på den ene som har peiling, så gidder ikke jeg å handle der, med mindre jeg allerede har bestemt meg for hva jeg skal ha. Dersom HFK profilerer seg for å være en seriøs HI FI kjede og i tillegg påstår at de har mer kompetanse enn Elkjøp etc, så bør de passe på at dette også stemmer.

Det kan ikke være vanskelig å få tak personell med minimum kompetanse innen HI FI. Eller er det ? :shock:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker iallefall på de som jobber på hfk her jeg bor at de ikke er så interessert i Hifi sånn ellers, på fritiden å sånn, er noe med det at når du er det så veit du mere og er mere oppdatert på utviklingen osv..kan jo oxo godt forstå at de ikke vil ta med jobben hjem..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker iallefall på de som jobber på hfk her jeg bor at de ikke er så interessert i Hifi sånn ellers, på fritiden å sånn, er noe med det at når du er det så veit du mere og er mere oppdatert på utviklingen osv..kan jo oxo godt forstå at de ikke vil ta med jobben hjem..
    Eller for å snu på det, det hadde jo vært deilig og hatt hobbyen som jobb og kunne levd av det...... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke dersom du hadde stilt dem ved siden av Dali Concept som koster 3500 ! Lyden kan ikke sammenliknes. Men til kr 1400 er det sikkert et bra kjøp. Jeg har ikke testet dem mot Eltax e.l som er i den prisklassen.

At HFK ikke vil anbefale dem skyldes nok at de vil selge dyrere høyttalere til kundene. Dette opplever du alltid når du har sett et eller annet på tilbud i avisen. Når du kommer i butikken, så prøver de å selge deg et dyrere produkt. Gjelder ofte salg av CD/Kassett spillere til kr 599 (låter papp).

Å ikke anbefale GALE synes stikk i strid med strategi til HFK. De påstår jo at konseptet er å selge kvalitet til en billig penge. De skal ikke selge produkter som ikke lyder bra, noe som de påstår konkurrentene gjør (se forklaringer i HFK avisen/bladet).
    Jeg kjøpte nettopp nytt hjemmekino-anlegg på HFK Grimstad. Hadde planer om å kjøpe Dali Concept, men endte faktisk med å kjøpe fullt sett i Gale-høyttalere. Sammen med Denon 3805 låter de faktisk utrolig bra! Også selgeren på HFK ble overrasket over det gode resultatet sammen med 3805, og hadde vansker med å anbefale meg Concept i stedet for. Eventuell bedre lyd i Concept forsvarte ikke mangfoldige tusen kroner i prisforskjell, etter min mening. Skal man få de høyttalerne man VIRKELIG drømmer om, og som berettiger en høyere pris, må man MYE høyere opp i pris.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får sikkert bedre bakhøyttalere enn disse Galehøyttalerene, men til prisen er det ikke noe som slår de. Det tør jeg påstå.

Jeg kjøpte disse litt for "moro skyld", eller som en midlertidig løsning om en vil. Tenkte å bruke de inntil jeg fikk bestemt meg for hvilke andre bakhøyttalere jeg skulle ha. Bruker de sammen med Dali Helicon 400 og SVS, og det fungerer overraskende bra. De henger fint med selv når jeg guffer skikkelig på så sant jeg deler ved 80hz..

Har faktisk ingen overhengende trang for å bytte de ut enda.

Et veldig godt kjøp vil jeg si.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •