B&W 685 s2 vs XTZ 99.26 mk2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question B&W 685 s2 vs XTZ 99.26 mk2

Fikk tilbud om et par XTZ 99.26 i valnøttfinish for 4990, og har valget mellom disse, og et par B&W 685 S2 som er noe dyrere. Har noen hørt på begge? B&W-ene er naturligvis enkle å finne på HiFi-klubben, (og likte de forsåvidt godt) men XTZene har jeg ikke mulighet til å høre på. Har derimot lest mye positivt om de.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt akkurat det paret fra XTZ, men har hørt en del på XTZ og liker definitivt B&W 685 S2 enn tilsvarende modeller fra XTZ

Er kanskje litt biased siden jeg er glad i B&W og er selv eier av B&W 685 (s1) men du skal lete langt etter bedre all round høyttaler til rundt 5K.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og en kamerat testet diverse budsjetthøyttalere (XTZ, B&W og Dali) for en tid siden og begge endte opp med henholdsvis XTZ 99.26 og 99.36. Vi var begge enige om at XTZ 99.26 var en klasse over de fleste andre høyttalerne i 5-10k-klassen når det kom til akustisk gitar, jazz og sterke vokaler. Når det gjelder høyttalervalg så spiller musikksmaken en stor rolle etter min mening. Både Dali, B&W og XTZ har svært gode all-roundhøyttalere, det som skiller dem er nettopp hvordan de oppleves på forskjellig musikk og volum.

Når vi kjørte XTZ 99.26 opp mot nettopp B&W 685 ble det tydelig at B&W spilte noe tøffere og mer dynamisk på pop/rock (men ikke så livlig og tøft som Dali Zensor/Ikon), mens XTZ var i en egen klasse når det gjaldt diskant og mellomtone ved avspilling av akustisk musikk. Vi var forbauset over at de ikke kostet mer enn de gjorde. For de som leser specs er det verdt å merke seg at XTZ 99.26 bruker mer påkostede diskant og mellomtoneelementer enn konkurrentene i samme prisklasse.

Vi landet på XTZ 99.26/36 da de rett og slett spilte bedre og penere på "vår" musikk enn konkurrentene og at vi følte vi fikk høyttalere som godt kunne ha kostet det dobbelte. Vi testet 99.26 Mk1 og har lest (men ikke lyttet på) at Mk2 skal ha et oppgradert delefilter og har fått bassen strammet opp, noe som burde løfte den opp mot Dali/B&W også på det området.

Uansett hvilke av de to høyttalerparene du kjøper så tror jeg du blir fornøyd for de gir særdeles mye for pengene.
    Men smaken er forskjellig, lytt helst på begge, og gjerne Dali også, og gjør deg opp en mening selv.
    Lykke til!
    Sist endret av derrick1; 07-23-2015 kl 23:31
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •