B&W CM9 og Pioneer VSX-LX55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM9 og Pioneer VSX-LX55

Hei.

Jeg har en LX55 som driver en frontrekke med CM1, CMC og 10CM. Det blir mye musikk, og jeg vurderer å bytte ut CM1 og 10CM med noen voksne gulvhøyttalere. Noen som kan si noe vettugt om hvorvidt denne forsterkeren klarer å drive et par CM9?

Specs: VSX-LX55 (Archived) - Pioneer Europe

/r

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raathass Vis post
    Hei.

Jeg har en LX55 som driver en frontrekke med CM1, CMC og 10CM. Det blir mye musikk, og jeg vurderer å bytte ut CM1 og 10CM med noen voksne gulvhøyttalere. Noen som kan si noe vettugt om hvorvidt denne forsterkeren klarer å drive et par CM9?

Specs: VSX-LX55 (Archived) - Pioneer Europe

/r
    Den vil nok drive dem et stykke på vei ja , men du vil nok ikke få utnyttet hele potensialet i dem med kun en receiver.
    Men det går ko an å spe på med et effekttrinn etterhvert.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Det er ikke aktuelt med/plass til flere bokser og kabler i stua, men jeg er fortsatt lysten på litt mer punch enn i dag. Alternativer til særs voskne CM9 er CM5 eller CM8 :-).

/r

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raathass Vis post
    Takk.

Det er ikke aktuelt med/plass til flere bokser og kabler i stua, men jeg er fortsatt lysten på litt mer punch enn i dag. Alternativer til særs voskne CM9 er CM5 eller CM8 :-).

/r
    Ok skjønner. Jeg vet ikkje hvem av cm8 el 9 som er tyngst å drive , best å høre med klubben sikkert.
    Og vil du ikke ha flere bokser enn idag , så kan du jo oppgradere til en kraftigere receiver i stedet på sikt.
    De største Pioneer receiveren sies å matche CM9 rimelig bra . Det samme gjør sikkert de største Denonmodellene.
    Nå kommer det snart nye modeller , så da er det jo ofte gode tilbud ute å går.

Det vil uansett bli bedre enn slik du har det idag vil jeg tro
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med deg forsterkeren og test det ut, vil anbefale deg at du holder deg til Cm9 hvis du vil ha litt punch. tror også forsterkeren din skal drive de greit. Hvis du liker å spille mye høyt og ha mere punch kan kanskje Dali Mentor 6 være å foretrekke .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Buggs, at kanskje Mentor6 vil gi deg mer lyd av din nåværende reciver(enklere å drive). Riktignok er det en litt annen lydsignatur i Daliene(varmere og mer livlig), men M6 er i samme kvalitets/prissegment som Cm9. Grunnet at serien nå er utgått, så kan man også få disse til bedre pris.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei ser du skal anskaffe et par cm9 har nettop ordna dem selv . ordna dem etter ny år tidlig på dette året . driver med et sett 275 og t777 reciver . ser du skal drive den med en pioneer antar du skal ha surround hele veien og den skal kunne spille musikk like bra . så anbefaler jeg sterkt et effekt trinn på de cm9 ja ... sjekket litt ut på den pioneer og liker svert dårlig att dem ikke oppgir i 8 ohm styrke . per kanal man kan stille seg det spm om de er ekte watt eller jukse watt ... ikke for og kritisere eller noe har aldri hatt noe forhold til pioneer så vet egentlig ikke... men nad t777 er ikke feil på cm9 der får du ikke ALL nettverks funksjoner osv men kun lyd og styrke for pengene er jo det jeg betaler for helst fremfor finesser . .. men en god effekt forsterker på den reciveren så tror jeg du skulle kunne klare og drive center og surround på pioneeren og la effektforsterker ta frontene ikke muste da , men skal du kjøre alt på egen forsterker så bør du ha en onklig kraftig reciver. anbefaler t777 da men effekt trinn er det beste uansett for slike fronter ...

Lignende tråder

1. Pioneer vsx-lx55
    By Gessen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 07-31-2013, 21:23
  2. Pioneer SC lx75 og BDP-LX55
    By Odis in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 13
    Siste melding: 05-19-2012, 22:00
  3. Nye Pioneer LX55
    By nugstarr in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 2