Electrocompaniet EC Living

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Electrocompaniet EC Living

Noen som kan vet litt om dette produktet?

Electrocompaniet EC Living

Tanken er å anskaffe noen gode (behagelig og tydelig lyd) og pene høyttalere til stuen. Altså ikke lyd som er ment for fest og film, men heller litt typisk bakgrunnsmusikk, tv titting og muligens litt lytting til platespiller ol.

Jeg har selvfølgelig sett litt på Sonos sine produkter også, da det er den typen produkt jeg søker.

Har intrykk av at Electrocompaniet leverer kvalitet, men samtidig så er jeg ingen ekspert på dette området. Det er vel også derfor jeg har forvillet meg selv inn på dette forumet, i søk om gode råd og anbefalinger

Her er noen linker jeg har sett på:

Altibox og Electrocompaniet lager musikk | Lyd & Bilde

Lydanlegg: Electrocompaniet i strupen på Sonos - Dinside

https://www.altibox.no/nyheter?p_p_i...9b_version=1.2

Men hvor troverdig slike artikkler/tester er vet jeg ikke.
    Sist endret av serigst; 07-10-2015 kl 10:27

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det underlige er at det var mye skriverier rundt dette før det ble lansert, men har ikke hørt noe i ettertid.

Sonos er det trygge valget. Bluesound har bedre lyd, men har selv problemer med min Bluesound at den ikke takler ett mikset bibliotek av Flac og MP3. Alle filene funker fint når jeg kun har Flac eller MP3, men ikke når jeg samler dem. Det funker for andre, men av en eller annen grunn ikke meg.

Sonos funker det uten problemer, men de mangler støtte for 24-bit. Min løsning er Bluesound til hovedanlegget og Sonos til resten. (Kunne greid meg med forforsterkeren til 24-bit låtene, men Appen for den er så forferdelig dårlig).

En annen fordel med Sonos fremfor Bluesound er når man har en eller annen lydfil som fikk funker. Hos Sonos så hopper den bare videre til neste låt (Gir en liten feilmelding i appen, og hopper videre.) Hos Bluesound så stopper den innleggingen i systemet, og det er vanskelig å finne ut hvilken fil som skaper problemet, for man må fysisk fjerne den selv. Har klaget til dem flere ganger om dette. Det er også bakgrunnen for at jeg sliter med MP3 låter fra dem. (Har sitti i timesvis å testet og luket ut alle som skaper problemer, og alt funker med kun MP3, men når jeg legger dem til sammen med Flac filene, så funker det ikke igjen. Skal legge til at det er over 1 år siden jeg sist gadd å teste, og det er kommet en del oppdateringer siden, så skal snart teste igjen før jeg utvider mitt anlegg med ny Sonos eller Bluesound)

Hos Sonos så ville jeg nok holdt meg unna Play-1 for alt annet enn virkelig bakgrunnsmusikk

Lignende tråder

1. Electrocompaniet Digital Living
    By mfufu in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 06-07-2012, 21:36
  2. Discovery Travel & living
    By denny 68 in forum Satellitt
    Svar: 8
    Siste melding: 04-27-2010, 14:07
  3. Philips Living Colors
    By Moho in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 0