Hjelp meg å oppgradere fra Dynavoice!

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg å oppgradere fra Dynavoice!

Har for tiden et 5.0 sett fra Dynavoice som er noen år gammel (Frontene heter M-65EX om det sier noen noe). Kjøpte de for å "komme i gang". De er helt OK, men mangler trykk. Merkes spesielt da jeg ikke har noen sub. Nå har jeg lyst til å oppgradere disse, men trenger forslag og tips.

Planen er å først oppgradere frontene og så ta senter+bak etterhvert. Dette fordi da kan jeg legge litt mer i noen gode fronter.

Var på Hifiklubben i går og tittet litt på noen Dali-høytalere. Mener de het Ikon 6. Ble imponert over de i grunn, men jeg er litt redd for at jeg ikke klarer å gjenskape samme lydbildet hjemme med surround-recieveren min, da jeg er relativt grønn på instillinger.

Før jeg tar "skrittet" så tenkte jeg å høre om det finnes noen gode alternativer. Her er noen punkter å ta hensyn til:

* Budsjett fronter ca 10k.
    * Ingen sub, da jeg bor i tomannsbolig og skal være levlig for naboene også. Høytalerene bør kunne til en viss grad "erstatte" suben, aka god bass
    * Hovedsakelig bruksområde: Spill og film.
    * Rommet der de skal stå er relativt lite: 2.5m*3m ca.
    * Drives av Pioneer VSX-922

Noen tanker?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg hadde samme utfordring for et par år siden (blåste liv i Hi-fi interessen og har hatt mye bra tidligere) Denne gangen var det mest til filmbruk, men som gammel Hifi entusiast skulle de også låte bra til musikk. Noe kompromisser blir det jo i denne prisklassen

Endte på Audio Pro Blue Diamond V3. Disse er slanke (men litt dype) og har innebygget 10´bass i siden som er aktive (egen forsterker). Derfor trenger man ikke egen Sub eller en kraftig forsterker. Dvs surroundforsterkeren din skal da bare drive diskant og mellomtone + front og bakhøytalere.

Lyden er ikke Hi-End, men likevel veldig god og kanskje noe av det morsomste du kan finne i denne prisklassen. Jeg har parret mine opp med en Hegel H80. Når jeg spiller musikk benyttes kunne Hegelen (som også har innebygget dac kan benyttes som ren effektforsterker), mens når den benyttes til hjemmekino benyttes Hegelen kunn som effekttrinn (driver mellomtone og diskant) og en Yamaha tar seg av fronthøytaler og bakhøytalere...

Ser du finner brukte Blue Diaomd på finn fra 4-6000,-

3. Takk benbjo takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, skal sjekke de ut.

Lignende tråder

1. Oppgradere fra dynavoice til klipsch
    By redroc in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 01-09-2012, 17:00
  2. Hjelp med valg? Oppgradere tv?
    By b3nd1k in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 11-25-2011, 20:27
  3. Svar: 18
    Siste melding: 09-20-2010, 18:52
  4. Oppgradere fra 720 til 1080, hjelp!
    By Casle in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 09-26-2007, 10:35
  5. Hjelp! Vil jeg ha nytte av å oppgradere lerret?
    By Trumpetguy in forum Lerret
    Svar: 4
    Siste melding: 08-13-2007, 15:39

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •