Høyttaler til EC AW60FTT og EC4.6

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2015
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Høyttaler til EC AW60FTT og EC4.6

Trenger innspill på høyttalere som kan passe til mine Electrocompaniet forforsterker AW60FTT og effektforsterker EC4.6 - begge nylig kjøpt brukt via Finn.no etter at min 20+ år gamle Denon forsterker tok kvelden. Kjører disse i dag på mine 20+ år gamle Dali 104 som i mine ører låter tamt og oppgraderingen av forsterker(e) knapt er hørbart for meg.

Hva hører jeg på?
    Jeg hører ikke på klassisk og jazz. Minimalt med VG-lista stoff, ei heller Pink Floyd eller Metallica.
    Hører mye på skiver med lavbudsjets-produksjoner som feks Bölzer, ZOM, Deathreat, Bäddat För Trubbel, Okkultokrati, Toxic Holocaust, Pallbearer, gammel ska (Trojan), Cultes des Ghoules, Windhand, Nasum, His Hero Is Gone, Leviathan, Neurosis, High On Fire, Russian Circles, Martyrdöd, Tragedy, Teitanblood, Trap Them etc. Jeg kjøper altså ikke skiver fra feks Kirkelig Kulturverksted eller ECM fordi produksjonen er "top notch".
    Er også glad i band med hard/spiss lyd som Hot Snakes, Shellac, Godflesh, Indian, Lord Mantis, etc. Samtidig så spilles det "kommers" hip hop som Mos Def, Kendrik LLamar, Drake eller Black Milk, Young Fathers etc og elektronisk musikk som Aphex Twin, Boards Of Canada, Chemical Brothers, Biosphere etc. Synes også feks Blonde Redhead, Bon Iver, Highasakite og The War On Drugs er flott! For de som kjenner You Tube-anmelderen Anthony Fantano, så er det mye han liker som sammenfaller med min smak - feks Vattnet Viskar, Ash Koosha, Liturgy, Action Bronson, Botanist…

Hva jeg vil ha / ikke vil ha
    Jeg vet at jeg ikke vil ha Cervin Vega. Har lest at Klipsch RF82 MKII kan funke for min smak, men på høyre siden av der anlegget står (ca 2 m unna), er det en vegg bestående av vinduer som går fra gulvet og opp. Har forstått det slik at spesielt Klipsch har en særdeles effektiv spredning av diskant som i mitt tilfelle muligens kan slå uheldig ut pga veggen med vinduer. Pga at jeg har relativt lite med watt, trenger jeg noen høyttalere som er lettdrevne, ref Klipsch RF82 MKII.

Dali Rubicon
    Var på Dali-slippet av den nye Rubiocon-serien hos Hi-Fi Klubben Lillehammer i våres. De minste (Rubicon 6) stativ-høyttalerne til ca 15.000,- låt flott, men videre oppover må jeg innrømme at jeg ikke hørte den helt store forskjellen. Samtidig så er dette i overkant av hva jeg ønsker å bruke på høyttalere

Budsjett
    Tenker maks 10.000,-. Jeg kjøper gjerne brukt. Bare fint at de er innspilt og jeg har ikke problemer med litt merker etter bruk. Siden jeg bor på Lillehammer og ikke stoler på Posten etter et par runder med de med erstatninger pga transport-skader, så henter jeg helst. Dermed blir det verre med kjøp av Klipsch siden mesteparten som selges brukt er på vestkysten - mye av det som selges på Finn.no er fra Stavanger, Karmøy, Haugesund-området har jeg registrert.

Setter pris på forslag og ikke bastante meninger. På forhånd takk for innspill!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3. Takk hallgeirbakken takket for denne posten

Lignende tråder

1. Ec4 1/2 + Aw60ftt (meninger)
    By KristianE87 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 02-07-2012, 18:41
  2. Ec4 1/2 + Aw60ftt (meninger)
    By KristianE87 in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 02-05-2012, 13:59
  3. Valg av høyttaler elementer til terrasse høyttaler?
    By pseudomono in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 4
    Siste melding: 07-15-2010, 00:00
  4. Service på EC AW60FTT ???
    By atlantic74 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-2009, 21:13
  5. Electrocompaniet Aw60ftt
    By Mikkel1977 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 06-04-2007, 22:15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg