Noen gode forslag til nye ht 😃

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen gode forslag til nye ht 😃

Ja, lurer på nå om jeg vil skifte ut mine dali ikon 7 mk2 til noe annet. Noen her med gode forslag for nye ht, litt lyst til å prøve noe nytt sånn som cm10, men heller kanskje mer mot rubicon 8 som enn bedere arvtager til mine ikon, tips?
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mye bra å velge i feks Mentor 8, Dynaudio excite x38, Vienna Beethoven og Sonus Faber venere 3.0 som jeg synes er blant det bedre der ute i sin prisklasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man liker Dali-lyden, så kan det hende en høyttaler som Cm10 vil skuffe litt. De er også en del mer kravstor til elektronikken en Dali...Men man kan gjøre scoop på f.eks Mentor8 til en rimeligere penge, da disse går ut. Ellers så er Rubicon 8 suverene! Man skal heller ikke avskrive Rubicon 6
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg så etter erstatning for Dali Mentor 6, som jeg egentlig synes var veldig bra. Prøvde ut PSB Iamgine T2, men det ble for "mørkt" for min smak. Kjøpte Focal Chorus 826 W (W=mer påkostede ellementer) fra Soundgarden. Da fikk jeg alt hva Mentor hadde + bedre mellomtone og en bedre bass integrering i rommet. De er fortsatt på tilbud. Anbefales å prøve.
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips biring. Må ut å høre på rubicon 8 uansett�� er jo så mye og velge i dette registrert, mye bra tips her��
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb Vis post
    Ja, lurer på nå om jeg vil skifte ut mine dali ikon 7 mk2 til noe annet. Noen her med gode forslag for nye ht, litt lyst til å prøve noe nytt sånn som cm10, men heller kanskje mer mot rubicon 8 som enn bedere arvtager til mine ikon, tips?
    Mye bra høyttalere ute på markedet nå, har du sjekket Focal sin Aria serie..? Testet selv både cm10 og Rubicon 8 og det er begge gode alternativer.. men endte opp med Aria 948... bare som ett tips

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet B&W CM9, CM10, Dali Rubicon 6 og Rubicon 8 på HiFi-klubben sist lørdag, og til tross for at spesielt CM10 hadde en veldig fin og åpen mellomtone savnet jeg litt av bassen som var i Dali'ene. Både Rubicon 6 og 8 synes jeg ga et jevnt over spenstigere lydbilde, selv om man av og til kunne savne noe av luftigheten til CM10.

Jeg har også hørt mye bra om Focal, og skulle gjerne lyttet på disse. Er det noen som vet om butikker i Oslo-området som selger Focal?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte for ikke så lenge siden et par brukte helicon 400 mk1 kjempe fornøyd med de.(har en kompis som har cm10 han syns mine låt bedre).skader ikke med sub inntil i større rom.siklet også på mentor 8,men dyre brukt og ikke så ofte og se de på finn.no

Lignende tråder

1. Noen gode forslag - "riktig" SR til Monitor Audio APEX ?
    By kpors in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 21
    Siste melding: 04-08-2012, 01:44
  2. Noen som har forslag på gode "referansesanger"
    By philip lauritzen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 21
    Siste melding: 04-26-2011, 21:50
  3. Planlagt hjemme kino ute og kjører! Noen gode forslag?
    By Statham in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 2
    Siste melding: 11-04-2010, 23:29
  4. Forslag til gode små fronthøyttalere
    By taco in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 02-22-2009, 13:18
  5. Ny til blueray,-forslag til noen gode tittler?
    By manko in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 6
    Siste melding: 07-19-2007, 14:47

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •