Hjelp til budsjetthøyttalere mm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til budsjetthøyttalere mm

Hei

En uten peiling som trenger litt hjelp til et par rimelig høyttalere som kan stå i bokhylle, eventuelt på stativ. Har sett på følgende:
    Tannoy Mercury V1i Tannoy Mercury V1i bokhyllehøyttaler, 2 stk (espresso) - Høyttalere - Lefdal
    Boston Acoustics A 25 https://www.komplett.no/boston-acous...4D4D#!tab:info

Noen som anbefaler det ene fremfor det andre? Er ikke spesielt kresen. Høyttalerene skal brukes til musikk, film, tv. Har i dag en sony bravia kdl-50w805bbn. Trenger vel en receiver av noe slag for å koble dette sammen. Alternativt så har jeg en XTZ class-A100DII stående som per nå ikke er i bruk. Har i dag filmer på hjemmenettverk som spilles av på tven, musikken kan gjøre tilgjenlig på samme nettverk så kan kanskje få spilt av via tven? Spotify bruker også noe.

Innspill til hva jeg trenger, hvordan dette bør kobles? Noen andre alternativer, lydplanke f.eks.?

Mvh
    Mons

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face valg

Sitat Opprinnelig postet av Mons99 Vis post
    Hei

En uten peiling som trenger litt hjelp til et par rimelig høyttalere som kan stå i bokhylle, eventuelt på stativ. Har sett på følgende:
    Tannoy Mercury V1i Tannoy Mercury V1i bokhyllehøyttaler, 2 stk (espresso) - Høyttalere - Lefdal
    Boston Acoustics A 25 https://www.komplett.no/boston-acous...4D4D#!tab:info

Noen som anbefaler det ene fremfor det andre? Er ikke spesielt kresen. Høyttalerene skal brukes til musikk, film, tv. Har i dag en sony bravia kdl-50w805bbn. Trenger vel en receiver av noe slag for å koble dette sammen. Alternativt så har jeg en XTZ class-A100DII stående som per nå ikke er i bruk. Har i dag filmer på hjemmenettverk som spilles av på tven, musikken kan gjøre tilgjenlig på samme nettverk så kan kanskje få spilt av via tven? Spotify bruker også noe.

Innspill til hva jeg trenger, hvordan dette bør kobles? Noen andre alternativer, lydplanke f.eks.?

Mvh
    Mons
    Nå har ikke jeg hørt noen av disse men jeg har hørt mye bra sagt om Tannoy Mercury V1i, og i testen på Lyd/bilde får de full score på lydkvalitet og mye skryt. Boston acoustics er litt dyrere men får "best i test". Altså trår du neppe feil med noen av de.

Men... øra dine bestemmer.. dra på lefdal og spør om du kan få høre Tannoy? Ellers finnes det mye bra i prisklassen, ta en tur på soundgarden eller hifiklubben der de mer enn gjerne kan la deg lytte på andre merker.
    Dali Ikon 6 MK1, Dali Ikon Vokal 2, Dali Concept 1, Onkyo TX-NR626, 42" LG plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med xtz får jo kjempe bra i tester har jeg sett og rimelig er det jo.Men ikke la deg lure av at små høyttalere ikke trenger endel kraft ofte lav følsomhet på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal ta meg en tur og høre. Er det slik at forsterkeren jeg har kan brukes med alle høyttalere (av denne typen)? Vil f.eks. forsterkeren passe med Boston Acoustics A 25?

Er det så enkelt som å koble tven til forsterkeren med optisk kabel?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mons99 Vis post
    Ja, skal ta meg en tur og høre. Er det slik at forsterkeren jeg har kan brukes med alle høyttalere (av denne typen)? Vil f.eks. forsterkeren passe med Boston Acoustics A 25?

Er det så enkelt som å koble tven til forsterkeren med optisk kabel?
    De høyttalerne du sikter til er helt sikkert gode, men smak og behag kommer som regel inn også. kan være en fordel å kjøpe høyttalere du har hørt og liker lyden av.
    Forsterkeren du har ser ut til å ha det meste av analoge og digitale innganger
    Ville kanskje også ha hørt på Dali Zensor1, eller Zensor 3 som skal være meget bra i forhold til prsi.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Enda en tråd vedr. budsjetthøyttalere! :)
    By bs_tritonus in forum Høyttalere
    Svar: 65
    Siste melding: 11-28-2010, 11:48
  2. tips til nye budsjetthøyttalere
    By tommyfre in forum Høyttalere
    Svar: 21
    Siste melding: 02-12-2010, 23:01
  3. Gruppetest budsjetthøyttalere
    By jfinneru in forum Høyttalere
    Svar: 76
    Siste melding: 01-04-2008, 20:58
  4. Burde avforum teste budsjetthøyttalere?
    By dj-vega in forum Høyttalere
    Svar: 91
    Siste melding: 03-19-2007, 04:24
  5. Budsjetthøyttalere....plz help me..
    By Aztro_Merkur in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 05-01-2004, 14:43

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg