overgang vurderest fra2 stk JL Fathom F112 til 2stk XTZ Cinema SUB 3 X 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking overgang vurderest fra2 stk JL Fathom F112 til 2stk XTZ Cinema SUB 3 X 12

alltid behov for å prøve noe nytt, ikke att jeg mangler noe spesielt i lydbilde, men er meget fristet til å prøve 2 av desse subbene.
    kan slite litt med plass forann, med lerret og RF63 i front blir det litt trangt så muligens jeg må gå over til et mindre lerret:/
    noen som har erfaringer med desse cinema subbene til xtz opp mot jl fathomene mine(eller noe ala desse) .
    hva kan jeg forvente ved en eventuell overgang
    takker for alle som svarer

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noen av dem. Men heller sterkt mot å tro at 2 stk xtz med til sammen 6 12" vil gi mere headroom og slam.
    Men hvem som er best hjemme hos deg vet ikke jeg.
    Kan jo alltids beholde JL Fathom og sette de bak

Av det jeg har lest er det bare gode ting å høre om de cinema XTZ.

Har også alltid innbilt meg at Fathom subbene er veldig bra i forhold til størrelse.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef tror dette vil bli en real oppgradering for å være helt ærlig
    Har bare lest positive ting om disse , og jeg har selv nylig kjøpt 2 1x12 varianten , og disse imponerer meg både til film og musikk.
    Og jeg har hatt både div SVS og Ken Kreisel , og disse XTZ'ene gir veldig mye for pengene.
    Hadde jeg hatt dedikert kino , så hadde jeg valgt disse tror jeg. Det blir noe eget med så mange elementer i høyden
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde helt klart vert en fordel å hørt desse før en evetuelt overgang, men ser ikke ut som det er mulig på desse kanter:/. var inne på tanken på 2x SVS PC13-Ultra også, litt enklere mtp plassering, desse har jeg sofall mulighet å få hørt på men vert greit om noen her inne hadde hatt cinema 3x12 og kan veie det opp mot både jlene mine og PC13

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett problem er veldig lang leveringstid på XTZ, først uti mai er det vistnok håp! XTZene gir garrantert mye mer trøkk enn begge de andre og vil nok alt i alt være en adskillig bedre løsning. SVS er bra helt i bunn men ellers er det en del de mangler... JL er alt i alt veldig bra synes jeg men en må nok minimum ha 4 stk F112 for å kunne måles med 2xXTZ 3x12

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi Vis post
    hadde helt klart vert en fordel å hørt desse før en evetuelt overgang, men ser ikke ut som det er mulig på desse kanter:/. var inne på tanken på 2x SVS PC13-Ultra også, litt enklere mtp plassering, desse har jeg sofall mulighet å få hørt på men vert greit om noen her inne hadde hatt cinema 3x12 og kan veie det opp mot både jlene mine og PC13
    Gikk fra Dual SB-13 til til Dual XTZ 3x12 og filmopplevelsen er sterkt forbedret. Kjører 2 stk i hvert hjørne på frontveggen på sidene av mitt 106" lerret. I stedet for at buksebeina flagrer for jeg løftet trykket opp i rommet og har nå ett helt annet headroom enn tidligere. Med mer headroom mener jeg også å merke at forvrengingen er mindre gjeldene. Volumet på film er mot ref nivå så det går en smule hardt for seg til tider men disse XTZ`ene gir aldri opp og det hender hjertet hopper over ett slag eller to når de verste drønnene smeller til.

Til film er disse overlegen SB-13, til musikk kan det nok være det stiller seg litt annerledes, Har ikke hørt verken JLaudio eller PC serien fra SVS så det blir umulig oppgave å sammenligne. Sitter dog med en følelse at XTZ med sine driverløsninger og måten de har bygd subbene opp i høyden er en smart løsning.

Stor forskjell dog på å kjøre systemet kalibret framfor ukalibrert så det krever litt tweaking for å komme helt i mål.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar folkens ser for meg litt mer jobb med kalibrering av desse kontra jl ja, men har måleutstyr så skal nok komme i mål, problemet er plass forann, tror jeg rett å slett må bytte ut Rf63 til noe mindre stativ Ht om det skal gå:/ å gå fra 120" lerret til 92" hørest veldig lite ut Jl er såfall lagt ut for salg så for se om jeg blir kvitt de først. har ikke et bilde av frontveggen din da Johnny?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda

overgang vurderest fra2 stk JL Fathom F112  til 2stk XTZ Cinema SUB 3 X 12-15318372424_a8996f1251_b-jpg

overgang vurderest fra2 stk JL Fathom F112  til 2stk XTZ Cinema SUB 3 X 12-16489771721_b3609e9e70_b-jpg

9. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott opsett å pen kurve

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerretet på 106" dras ned forran TV som er 65" - Har en 3 seter så det går akkurat med innsynsvinkelen på høyre og venstre seterad.

overgang vurderest fra2 stk JL Fathom F112  til 2stk XTZ Cinema SUB 3 X 12-226751d1384097452-johnny-home-cinema-hfs2-jpg

12. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi Vis post
    flott opsett å pen kurve
    Takk, decayet er heller ikke verst, er heldig med rommet.

overgang vurderest fra2 stk JL Fathom F112  til 2stk XTZ Cinema SUB 3 X 12-15871384653_bc0ca7092a_b-jpg

14. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lignende tråder

1. Ny JL fathom F112 med problemer
    By PureHifi in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 08-12-2012, 12:43
  2. JL Fathom 112 komt i hus, men skal vi gå for 2stk?
    By PureHifi in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 11-15-2011, 15:59
  3. Brum i sub (JL F112)
    By ganilsen in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 12-01-2010, 01:31
  4. B&W 825 vs JL F112 vs Avantgarde Sub
    By Sound_sound in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 08-04-2009, 22:08
  5. Svar: 13