Nye høyttalere til Vincent SP-991 med oppgradert kondensator (1.8 farads Mundorf)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere til Vincent SP-991 med oppgradert kondensator (1.8 farads Mundorf)

Heisann. Jeg har et par monoblokker av typen Vincent SP-991. De har blitt oppgradert med en 1.8 farads Mundrof kondensator hver.
    Jeg er veldig usikker på hva slags høyttalere jeg skal ha til dem. Pr. dags dato har jeg et par CW DC15 jeg rett og slett fikk da mine røyk i fjor sommer. Men lyden appelerer ikke til hverken meg eller husverten.. Til fest og moro er de helt perfekt da...
    Hva jeg ønsker er noe nettere. Noe gulvstående med 6.5" - 8" elementer. Da er den fysiske størrelsen mer brukbar. Gjerne en høyttaler hvor man kan få tak i bakhøyttalere og center i ettertid.

Jeg legger ved et par bilder som viser hvordan rommet ser ut nå, samt en 3D skisse av selve rommet...
    Det uthevede rektangelet (blå) måler ca. 4.5m (langvegg mot vinduene) x 4.3m. Rommet er ca. 7m x 4.3m totalt, og har åpen løsning mot et kjøkken (åpning nede til høyre). Lyden, eller bassen, forsvinner fort ut mot kjøkkenet pr. dags dato. Og da er de DC15 helt bortkastet...

Noen som kan komme med noen tips til en person som har vert vekke fra høyttaler verdenen i noen år?
    Jeg har ikke satt noen konkret prisklasse. Men helst holde summen under 20 lapper da et nytt TV også skal på plass før sommeren...
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -dsc_0574-jpg   -dsc_0572-jpg   -skjermbilde-2015-02-04-kl-14-40-56-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

smarteste du gjør er nok å dra på soundgarden eller hifiklubben og høre litt.

Men hva slags musikk, og hva slags lytting? Snakker vi at det skal trøkke litt?:

https://www.hifiklubben.no/hoyttaler...nde-hoyttaler/
    Klispch RP-280F gulsvstående høyttaler - Sort

Eller er det mer finlytting på gang?:
    https://www.hifiklubben.no/hoyttaler...li-ikon-6-mk2/
    System Audio SA Mantra 50 Gulvhøyttaler - Hvit - Gulvstående høyttaler - Høyttaler

Anbefaler deg å dra å høre. Eventuelt kan du få deg mye på brukten hvis du skal bruke 20 000!

Lignende tråder

1. Hvilke stativ Høyttalere til Vincent sv-226 ??
    By teddyh in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-13-2009, 15:58
  2. SVS MTS med oppgradert delefilter
    By parisbamse in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 09-11-2008, 19:47
  3. KEF, XTZ, meridian ++ (OPPGRADERT 05.09.06)
    By buril2000 in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 32
    Siste melding: 09-06-2006, 20:30
  4. Oppgradert til Sanyo PLV-Z3
    By stealth in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-06-2005, 09:34
  5. My HT [oppgradert litt]
    By Egil_M in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 01-11-2004, 14:07

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •