Noen med mere trøkk en Sony SA-WX900?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Finner ikke produktbenevnelser på hjemmesiden til SVS, men er det noen der som vet hvilken av dem som hadde passa seg aller best til mitt bruk som liker trøkk og god kontrollert (mye) dypbass :?:

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Finner ikke produktbenevnelser på hjemmesiden til SVS, men er det noen der som vet hvilken av dem som hadde passa seg aller best til mitt bruk som liker trøkk og god kontrollert (mye) dypbass :?:
    Nå er det vel en ok subb du har fra før tror jeg. Er du ikke 100% fornøyd så kan du jo sende en epost til gutta på SVS med rombeskrivelse og hva du vil ha. Veldig mange av oss med SVS har gjort dette. Da får du et svar fra de som har laget disse subbene. Det kan godt hende at de vil prøve å hjelpe deg med å få maks ytelse ut av den subben du allerede har idag. Husk å spesifiser det andre utstyret ditt også.

Ellers er det vel en smaksak hva du foretrekker, rund eller firkanta. Selv tror jeg du fint ville klare deg med en slik jeg har 25-31 PC Plus (ev. PCI hvis du vil spare penger). Dette er en rund subb 31 tommer høy. Den går ned til 25Hz men jeg har stilt min i 20Hz modus. Mer om denne kan du lese her. Hvis du virkelig vil leke kjøper du denne. Den vil nok både naboer og rygg merke (for å ikke snakke om ev. dame/samboer). Den veier 63 kg og spiller fletta av de fleste huslige subber. Du finner flere reviews på SVS sin webside.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på Monsters Inc. i kapittel 14 fra ca. 29.00 min, der fikk i allefall jeg vite hva subben min var god for. For første gang kjente jeg det godt mellomgulvet Gøy

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpaceMoose
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Nå er det vel en ok subb du har fra før tror jeg. Er du ikke 100% fornøyd så kan du jo sende en epost til gutta på SVS med rombeskrivelse og hva du vil ha. Veldig mange av oss med SVS har gjort dette. Da får du et svar fra de som har laget disse subbene. Det kan godt hende at de vil prøve å hjelpe deg med å få maks ytelse ut av den subben du allerede har idag. Husk å spesifiser det andre utstyret ditt også.

Ellers er det vel en smaksak hva du foretrekker, rund eller firkanta. Selv tror jeg du fint ville klare deg med en slik jeg har 25-31 PC Plus (ev. PCI hvis du vil spare penger). Dette er en rund subb 31 tommer høy. Den går ned til 25Hz men jeg har stilt min i 20Hz modus. Mer om denne kan du lese her. Hvis du virkelig vil leke kjøper du denne. Den vil nok både naboer og rygg merke (for å ikke snakke om ev. dame/samboer). Den veier 63 kg og spiller fletta av de fleste huslige subber. Du finner flere reviews på SVS sin webside.
    Kan jeg få spørre om hvordan du legger opp linker under "her" "denne" slik at en slipper å legge ut hele URL linja?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du f.eks. skriver det som står i grønt under
    Kode:
    [url=http://www.avforum.no]AV-Forum[/url]
    vises det slik:
    AV-Forum

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik:

SVS-Tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah, kult :lol:

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Incredibles-avataren din passer bra til temaet. Rakettoppskytingen bl.a. kommer til å rive opp gulvplanker med en voksen SVS-sub

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått svar ifra SVS og der fikk jeg høre (sier nå dem) at SVS woofer banker min Klipsch RW-12 langt ned i støvlane :!:
    Faktisk hvis jeg skulle gå for PC-Ultra subben dems måtte det til flere sånne subber som jeg har for å kunne matche denne!

Men noen som vet hvordan denne subben kicker på musikk?
    Hvordan ville f.eks litt techno, rock, pop - litt skikkelig AC/DC fortone seg med en sånn sub :?:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    13000 for den suben høres da greit ut. Men hvordan er den på musikk mon tro? hørt mange suber som trøkker sinnsykt, men de låter så "feil"

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest meg gjennom en del tester som ligger på sidene deres, og trålet noen forum, og med mindre samtlige av disse lyver, er jo dette intet mindre enn skandaløst billig! High-End dypbass til priser som her i Norge bare skaffer deg en daff og uinspirerende sub fra B&W! Hårreisende!!!

Denne mildt sagt utførlige testen er definitivt verdt en titt.
    http://www.hometheaterhifi.com/volum...r-12-2002.html

Og her en fasinerende sammenligning med mer kjente og til dels ukjente sjef-subber. Sjekk ut grafen til SVS. 110db ved 20hz og nesten 100db ved 10hz(!)...Det burde kunne riste i stykker en grunnmur og noen nyresteiner!
    http://www.hometheaterhifi.com/volum...s-12-2001.html

Selv har jeg lenge siklet på Velodyne CHT-15(kommer i disse dager ut i ny, langt penere og kraftigere utgave med fjernkontroll), men det virker åpenbart at denne bare kan gå og legge seg! For det første virker det som selv den rimeligste og minste 12 tommers sylinder-subwooferen til SVS knuser den(og det meste annet for den del) på prestasjoner, men prisen kan jo ikke sammenlignes overhodet! Og legger du på noen lapper får du jo monsteren selv, Ultra, med det heftigste elementet jeg noensinne har sett! Jeg skal ihvertfall ha SVS når den tid kommer!

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de andre testene de linker til (PB2-Plus) tar for seg hvordan den egner seg til musikk i et avsnitt: http://www.hometheaterspot.com/html/...iew.php?rev=27
    Virker ikke som om den er plaget av pløsete bass som ødelegger musikkgjengivelsen.

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare le av de som mener SVS knuser alt som heter Velodyne. Jeg har selv en HGS 18s2 som er THX Ultra II godkjent som en av få subber som har klart disse kriteriene alene.

No matter what was thrown at it, the HGS never distorted, never sounded slow. It didn't have the same gut wrenching sound the SVS threw out, but unlike the other subs, including the SVS, when it reached its limits, the sonics still didn't suffer.
    Det er mere en bare SPL som teller når det gjelder bass :wink:

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Må bare le av de som mener SVS knuser alt som heter Velodyne. Jeg har selv en HGS 18s2 som er THX Ultra II godkjent som en av få subber som har klart disse kriteriene alene.

No matter what was thrown at it, the HGS never distorted, never sounded slow. It didn't have the same gut wrenching sound the SVS threw out, but unlike the other subs, including the SVS, when it reached its limits, the sonics still didn't suffer.
    Nå er det vel ikke så mange av oss her inne som sier det (Det er ikke meningen heller). Velodyne har blitt tilbudt å være med på sammenligner av high-end subber før men aldri svart (søk etter craigsub på nettet). De på andre fora som sammenligner mot Velodyne sine dyrere modeller snakker gjerne om SVS PB12 plus 2 og PB 12 ultra 2. Dette er 2 ganske så anderledes beist enn de 2 passive 1 generasjons ultraene sammenligningen i sitatet ditt er hentet fra. 3 måneder etter den testen kom det nye tv-12 ultra elementet fra SVS. Da ble en ny ultra laget og den er ganske så anderledes. Sjekk elementet her. Det er perverst for de som liker sånt..

Skal en se SVS oppmot subben din (som er blandt det beste en får) er det nok PB12 Plus 2 eller ultra som gjelder(enten rør eller i boks men 2 generasjon og aktiv). Da blir ting litt anderledes.

Btw:
    Velodyne subben du har er rå! Sikkert kjempedyr men rå absolutt. Skulle jeg kunne velge idag ville valget vært 1. Velodyne DD18 og 2. SVS PB 12 ultra 2 med en behringer attåt Skjønt jeg kunne få 2 nr 2 for prisen av 1 da.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva forskjellen på elementene til SVS er :?:
    For i PC-Ultra sitter det et TV-12 element mens i PB12-Plus/2 sitter det et TC-12 element.
    Men har hørt at PB-12-Plus/2 skal være villere enn PC-Ultra.....

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at en hvilken som helst SVS moser Velodynes heftigere modeller. Subwooferen din feier jo gulvet med de fleste andre subwoofere, vil jeg anta, men får du den levert på døra for godt under 10k??
    NEI!
    Er et pris/ytelse-forhold man må huske på her, og akkurat der har åpenbart SVS gjort noe veldig, veldig riktig.

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    SVS er mye bedre enn Velodyne. Har opplevd begge, på nært hold
    Det var vel dette utsagnet jeg hovedsakelig refererte til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han må da vel gjerne få mene det hvis han vil?

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Nå har jeg lest meg gjennom en del tester som ligger på sidene deres, og trålet noen forum, og med mindre samtlige av disse lyver, er jo dette intet mindre enn skandaløst billig! High-End dypbass til priser som her i Norge bare skaffer deg en daff og uinspirerende sub fra B&W! Hårreisende!!!

Denne mildt sagt utførlige testen er definitivt verdt en titt.
    http://www.hometheaterhifi.com/volum...r-12-2002.html

Og her en fasinerende sammenligning med mer kjente og til dels ukjente sjef-subber. Sjekk ut grafen til SVS. 110db ved 20hz og nesten 100db ved 10hz(!)...Det burde kunne riste i stykker en grunnmur og noen nyresteiner!
    http://www.hometheaterhifi.com/volum...s-12-2001.html

Selv har jeg lenge siklet på Velodyne CHT-15(kommer i disse dager ut i ny, langt penere og kraftigere utgave med fjernkontroll), men det virker åpenbart at denne bare kan gå og legge seg! For det første virker det som selv den rimeligste og minste 12 tommers sylinder-subwooferen til SVS knuser den(og det meste annet for den del) på prestasjoner, men prisen kan jo ikke sammenlignes overhodet! Og legger du på noen lapper får du jo monsteren selv, Ultra, med det heftigste elementet jeg noensinne har sett! Jeg skal ihvertfall ha SVS når den tid kommer!
    Pokker også!!!! Som om ikke utgiftene til jul ikke var store nok :evil: Nå ble ønskelista brått både lengre og mye dyrere enn ønskelig :wink: Julenisse, en SVS Ultra til meg, please

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    SVS er mye bedre enn Velodyne. Har opplevd begge, på nært hold
    Det var vel dette utsagnet jeg hovedsakelig refererte til.
    Nå har ikke jeg heller hørt Velodyne eller SVS, men går ut fra at vedkommende hadde sammenliknet subber i ca. samme prisklasse?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •