ny hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: ny hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny hjemmekino

Hei.

Trenger hjelp fra ekspertene. Har solgt klipsch oppsettet mitt og står nå på bar bakke. Pengene gikk til båt, og har nå fått "innvilget" 10 000-15 000 hos sjefen i huset til å handle nytt. Er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. Har hatt mye forskjellig opp igjennom årene, men føler meg ikke særlig mye klokere av den grunn. Fulgt med litt på finn og ser jbl es100 og es80 settene med harman kardon receivere omtrent gies bort. Er det noen meninger om de her? Anlegget skal brukes til film. Hadde en gang et thx anlegg bestående av 7 satellitter og 2 subber. Har aldri vært mer fornøyd på kino fronten. Er det noen som har ideer der?

Ser også surround.no har tilbud på et xtz oppsett til 8995.

Venter i spenning på deres råd og erfaringer. Er selvsagt åpen for kjøp av det dere eventuelt vil selge hvis det passer min prisklasse og bruksområde.

Bor i bergen

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen tror jeg hvertfall som du sier, at du vil få veldig mye mer for pengene om du kjøper brukt. Folk selger tilnærmet nye komponenter med kvittering og tar "tapet" for deg

Er det noe krav fra sjefen om utseende / størrelse eller? Hvis du aldri har vært mer fornøyd enn når du hadde satelitter med 2 suber, så skal det hvertfall la seg gjøre at du blir fornøyd med det budsjettet.

Hvor stort er rommet? Hvilke suber hadde du før? Hvilke Klipsch hadde du før?
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    I den prisklassen tror jeg hvertfall som du sier, at du vil få veldig mye mer for pengene om du kjøper brukt. Folk selger tilnærmet nye komponenter med kvittering og tar "tapet" for deg

Er det noe krav fra sjefen om utseende / størrelse eller? Hvis du aldri har vært mer fornøyd enn når du hadde satelitter med 2 suber, så skal det hvertfall la seg gjøre at du blir fornøyd med det budsjettet.

Hvor stort er rommet? Hvilke suber hadde du før? Hvilke Klipsch hadde du før?

Hei. Takk for svar.

Jeg hadde klipsch rf82 mk2. Rc64 og rs62 . Emotiva xpa3. Denon x4000, denon dbp1713 og 2stk xtz 10" .

Rommet er en kjellerstue i huset vårt. Ca 25kvm. Lengst i lengderetning. Med 4 vegger og dør. Hvordan høyttalerne ser ut spiller ingen rolle.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phoenix_madness Vis post
    Hei. Takk for svar.

Jeg hadde klipsch rf82 mk2. Rc64 og rs62 . Emotiva xpa3. Denon x4000, denon dbp1713 og 2stk xtz 10" .

Rommet er en kjellerstue i huset vårt. Ca 25kvm. Lengst i lengderetning. Med 4 vegger og dør. Hvordan høyttalerne ser ut spiller ingen rolle.
    Hva synes du manglet med dette evt? Mye lettere å kommed med tips hvis du kan peke ut noe du savner eller legger vekt på

Det jeg har hørt av JBL er OK synes jeg, for meg har de litt sånn "utested" lyd hvis du skjønner hva jeg mener. Du kan stå 1cm unna med full gass uten at det "gjør noe" . De er veldig konsertaktige, men kanskje ikke så "Hifi" riktige. Veldig fokus på mellomtone delen, som kanskje går litt utover det øvre registeret, låter kanskje litt lukket? Men sikkert gode høyttalere, dette er bare hva jeg mener. Det finnes jo en haug av JBL høyttalere også da, så ikke sikkert de du sikter til er sånn.

Av forsterkere idag, mener jeg egentlig ikke at du kan trå så veldig feil. Er sykt mye gode recievere på finn sinnsykt billig om dagen, da folk vil ha atmos. Vet ikke om du prioriterer det?

Av sub har jeg nesten bare hørt svs og xtz, så blir det jeg anbefaler

E100 Northridge har en kamerat av meg, og han er veldig fornøyd med de, jeg har dog ikke fått hørt de enda.

Disse har du vel sett på ? :

FINN.no - Mulighetenes marked

System Audio 1750, disse er fantastisk morsomme synes jeg , sub skal du jo ha uansett. Dette er jo bare et par, men lett å tak i små SA til surround også, de har jo veldig lik signatur hele veien. Hvis du ikke har hørt SA så bør du det, fantastisk i ditt relativt lille rom også.

Evt Mantra 60 som er konge, men kanskje litt budsjett killer i forhold til resten ( vet ikke om disse bruktprisene er markeds "korrekt" )

Dette er gode ht synes jeg, Focal JM Lab Chorus 736S:

Xtz høyttalerpakke , fått kjempeomtale, men ikke fått hørt de selv:

Dali Ikon 8, supre høyttalere. Evt da Ikon 6 som er en del rimeligere. Kan bli skarpe for enkelte, men ikke noe prob hvis man har mulighet for litt demping.

http://www.finn.no/finn/torget/annon...hQuery=Dali%20

Fantastiske Dali 808 :

B&W CM7 :

http://www.finn.no/finn/torget/annon...ry=B%26W%20CM7

Her har du et par forslag
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Hva synes du manglet med dette evt? Mye lettere å kommed med tips hvis du kan peke ut noe du savner eller legger vekt på

Det jeg har hørt av JBL er OK synes jeg, for meg har de litt sånn "utested" lyd hvis du skjønner hva jeg mener. Du kan stå 1cm unna med full gass uten at det "gjør noe" . De er veldig konsertaktige, men kanskje ikke så "Hifi" riktige. Veldig fokus på mellomtone delen, som kanskje går litt utover det øvre registeret, låter kanskje litt lukket? Men sikkert gode høyttalere, dette er bare hva jeg mener. Det finnes jo en haug av JBL høyttalere også da, så ikke sikkert de du sikter til er sånn.

Av forsterkere idag, mener jeg egentlig ikke at du kan trå så veldig feil. Er sykt mye gode recievere på finn sinnsykt billig om dagen, da folk vil ha atmos. Vet ikke om du prioriterer det?

Av sub har jeg nesten bare hørt svs og xtz, så blir det jeg anbefaler

E100 Northridge har en kamerat av meg, og han er veldig fornøyd med de, jeg har dog ikke fått hørt de enda.

Disse har du vel sett på ? :

System Audio 1750, disse er fantastisk morsomme synes jeg , sub skal du jo ha uansett. Dette er jo bare et par, men lett å tak i små SA til surround også, de har jo veldig lik signatur hele veien. Hvis du ikke har hørt SA så bør du det, fantastisk i ditt relativt lille rom også.

Evt Mantra 60 som er konge, men kanskje litt budsjett killer i forhold til resten ( vet ikke om disse bruktprisene er markeds "korrekt" )

Dette er gode ht synes jeg, Focal JM Lab Chorus 736S:

Xtz høyttalerpakke , fått kjempeomtale, men ikke fått hørt de selv:

Dali Ikon 8, supre høyttalere. Evt da Ikon 6 som er en del rimeligere. Kan bli skarpe for enkelte, men ikke noe prob hvis man har mulighet for litt demping.

Fantastiske Dali 808 :

B&W CM7 :

http://www.finn.no/finn/torget/annon...ry=B%26W%20CM7

Her har du et par forslag

Tusen takk for god hjelp. Har sett litt på jbl sin L serie. Funnet jbl LS40 og en jbl LS120P . Evt med en harman kardon sub. Har dere noen kjennskap til L serien til jbl? Tester og anmeldelser er meget gode. Trenger de mye strøm? Kan ls40 brukes som fronter, eller blir det for "pinglete"?

Av de eksemplene du vist. Hvilke vil gi den "pang" opplevelsen på film. Må ha noe som virkelig trykker. Om det så bare blir fronter nå, for videre bygging senere.
    Tenkte noe i denne gaten;
    http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45066204&searchclickthrough=true& searchQuery=jamo

Men litt rimeligere gjerne.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phoenix_madness Vis post
    Tusen takk for god hjelp. Har sett litt på jbl sin L serie. Funnet jbl LS40 og en jbl LS120P . Evt med en harman kardon sub. Har dere noen kjennskap til L serien til jbl? Tester og anmeldelser er meget gode. Trenger de mye strøm? Kan ls40 brukes som fronter, eller blir det for "pinglete"?

Av de eksemplene du vist. Hvilke vil gi den "pang" opplevelsen på film. Må ha noe som virkelig trykker. Om det så bare blir fronter nå, for videre bygging senere.
    Tenkte noe i denne gaten;
    http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45066204&searchclickthrough=true& searchQuery=jamo

Men litt rimeligere gjerne.
    De Jamoene har jeg ikke hørt, men mener og ha lest at de har fått kjempekritikk. MEN jeg mener også at vil du ha fronter med skikkelig trykk alene, er de bare å glemme

Alle de jeg nevnte over, sett bortifra System Audioene( rått med punch men ikke så mye dyp bass) sparker godt fra seg på egenhånd. Men ser du mye film "MÅ" du ha sub(er) uansett.

Lignende tråder

1. Budsjett dedikert hjemmekino -- ideell størrelse hjemmekino
    By Midas in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 4
    Siste melding: 12-30-2013, 23:31
  2. tceteams hjemmekino's hjemmekino
    By tceteams hjemmekino in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 7
    Siste melding: 03-03-2012, 16:27
  3. Business projektor vs hjemmekino projektor til hjemmekino?
    By mrmuffin in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 10-07-2009, 12:06
  4. HiFi vs. hjemmekino i bladet "Hjemmekino"
    By Gimsegutten in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 17
    Siste melding: 10-17-2008, 21:41
  5. Magasinet Hjemmekino starter nytt sammarbeid med hjemmekino.no
    By Skrotnisse in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 10-15-2008, 20:00

Stikkord for denne tråden