Riktig høyttaler til riktig bruk - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!
    Hva med JBL TL260? Jeg har disse selv, jeg opplever dem som ikke skarpe i diskant området (i allfall i det området som er hørbart for meg..). Spiller fint og varmt med 12", kan trøkke på, men er ikke noen partyhøytaler. Så hvis du kan leve med utsende, så kan de være verd en lytt. Kostet vel 24.000 nye, men ble solgt for 13.000 når de ble faset ut.

FINN.no - Mulighetenes marked
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må beklage sent svar. Ble sendt offshore i et par uker på kort varsel og internet var helt ubrukelig der ute.
    Uansett har jeg noen oppdateringer. Har nå også fått hørt på Audio Pro Avanto FS-20, PSB Imagine X2, Canton, en JBL stativhøyttaler (usikker på modell), diverse System Audio, Klipsch Reference Premium RP-250F som var ikke-innspilte og allerede hadde en mye behageligere diskant enn gammel RF serie og også Audio Physic Scorpio 25. Det var en god miks av forskjellige lytterom og forskjellige forsterkere, så sånn sett vanskelig å få en altfor god sammenlikning. Audio Physic låt veldig bra på den korte tiden jeg lyttet, men de er uansett utenfor min prisklasse. Ellers syntes jeg Audio Pro var blant de bedre, men det var dessverre ingenting som virkelig traff hjerterota.

Men etter tips om Swans har jeg nå fått et demosett på Swans Diva 5.2 høyttalere. Selv første kveld med meget få timer er de allerede blant de beste høyttalerene jeg noensinne har hørt til min musikksmak og mine preferanser. De er detaljerte og lydbildet er meget stort, de spiller f.eks jazz og akustisk helt fantastisk og funker også meget bra til elektro, rap og pop/rock. Diskanten selv uinnspilt er veldig behagelig og helt i min gate. Gode innspillinger låter helt rått og dårlige innspillinger låter fortsatt bra. Veldig gode allround høyttalere.
    Selv om jeg må gi det noen dager til er jeg rimelig sikker på at jeg har funnet mine "drømmehøyttalere", ihvertfall i forhold til prisklasse jeg ser på nå. De får rett og slett skikkelig frem rockefoten. De ser også veldig fine ut i sort pianolack, noe som er en fin bonus.

Uansett må jeg takke for alle tips og tilbakemeldinger jeg har fått her. Setter veldig stor pris på det! Ellers fin kveld til alle og så skal jeg tilbake til sofaen og musikken min

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Er dette riktig?(Bi-amp)
    By aud0z in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 10-16-2011, 00:28
  2. Riktig bruk av DAC og kabelstrekk?
    By Tracer in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 06-26-2010, 20:07
  3. Hva er riktig plassering ??
    By ronnyr in forum Høyttalere