JBL vs SVS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: JBL vs SVS

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL vs SVS

Hei! JEg er ganske fersk i hjemmekino-verden. har akkurat fått tak et jbl es80 5.1 sett med harman kardon avr260 forsterker og bdp10 blu ray spiller. Suben er en jbl es150p, altså en 10". synes den er rå til film men til musikk synes jeg faktisk det er bedre uten da den virker å ikke klare på langt nær samme lydnivået som frontene klarer. har justert med ezSet som er i forsterkeren og synes det funker fint til film men som sagt ikke til musikk.
    Men jeg synes det rister og buldrer nå sinnsykt når man ser film, spesielt sluttscenen i transformers 4 når ene bad-transformern kommer hoppende ned fra romskipet sitt. klirrer godt i vitrineskapet!
    Følger jo litt med på div forum og leser om forskjellige subber og lurer på hvordan det hadde vært med en sub ala xtz eller svs eller en av disse andre dyrere og visstnok mye mer kabable subene når jeg synes min lille sub gir meg den følelsen den gir.
    noen her som har hørt denne jbl suben og disse andre dyrere subene?
    har forresten funnet en rimelig svs pb1000 på finn.no og lurer vel litt på om det er verd å bytte? hva gjør denne svs suben med filmlyden/musikklyden som min jbl sub ikke klarer?
    noen gode argumenter for og overbevise en skeptisk samboer?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pb modellene har liten waf, det er helt sikkert. Til film gjør den underverker, til musikk er sb modellene hakket hvassere og bedre waf i tillegg ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok... hva er waf??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wife Acceptance Factor

dvs hvor godt den "andre halvdel" liker å ha/se produktet i f.eks. en stue.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsve Vis post
    Hei! JEg er ganske fersk i hjemmekino-verden. har akkurat fått tak et jbl es80 5.1 sett med harman kardon avr260 forsterker og bdp10 blu ray spiller. Suben er en jbl es150p, altså en 10". synes den er rå til film men til musikk synes jeg faktisk det er bedre uten da den virker å ikke klare på langt nær samme lydnivået som frontene klarer. har justert med ezSet som er i forsterkeren og synes det funker fint til film men som sagt ikke til musikk.
    Men jeg synes det rister og buldrer nå sinnsykt når man ser film, spesielt sluttscenen i transformers 4 når ene bad-transformern kommer hoppende ned fra romskipet sitt. klirrer godt i vitrineskapet!
    Følger jo litt med på div forum og leser om forskjellige subber og lurer på hvordan det hadde vært med en sub ala xtz eller svs eller en av disse andre dyrere og visstnok mye mer kabable subene når jeg synes min lille sub gir meg den følelsen den gir.
    noen her som har hørt denne jbl suben og disse andre dyrere subene?
    har forresten funnet en rimelig svs pb1000 på finn.no og lurer vel litt på om det er verd å bytte? hva gjør denne svs suben med filmlyden/musikklyden som min jbl sub ikke klarer?
    noen gode argumenter for og overbevise en skeptisk samboer?
    På den senen var det en sub som ramla ned hos meg... ødela et tvstativ og skapte en eksplusjon av herdet glass utover hele stua. Enda så tok jeg ikk i noe volum messgi. Masser av LFE energi i den senen Må vel gjøre fast svs subene oppå xtz`ene.

Badassen heter Lockdown

Det finnes nok råere suber filmmessig. Spessielt om en koster på litt. For sikkelig bass koster når den skal gå litt dypt med myndighet

Må vel tre forsiktig de som er under pisken må vel finne en liste med alternativer og høre hva du får kjøpe, og hva kjærringa skal ha for og si ja hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •