Plassering av bakhøyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer turid-laila sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    eg har originale stativ til mine JMLab Sib, og brukar dei som bakhøgtalarar. Desse er plassert i lyttehøgde. Eg har vinkla dei slik at dei peikar omtrent skrått rett inn mot tv'en, dvs at dei ikkje peikar rett mot lytteposisjon, men ca 40-70 cm på sida av sweet-spot.. Virkar dette ok?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turid-laila
    eg har originale stativ til mine JMLab Sib, og brukar dei som bakhøgtalarar. Desse er plassert i lyttehøgde. Eg har vinkla dei slik at dei peikar omtrent skrått rett inn mot tv'en, dvs at dei ikkje peikar rett mot lytteposisjon, men ca 40-70 cm på sida av sweet-spot.. Virkar dette ok?
    Det kan vel egentlig kun du svare på, men trolig er det bedre ja, enn om du hadde rettet de direkte mot lytter. Når jeg brukte stativhøyttalerene 601 som bakhøyttalere i begynnelsen hadde jeg de først på bord. Nesten under ørehøyde rettet mot lytter eller og mot midten av rommet. Fikk da bedre resultat ved å rette de inn mot veggen/hjørne (evt rett opp, men det var litt upraktisk å ha de liggende på bord). Men kjøpte stativer for montering på vegg, og fikk de litt over hodet, og da var det bedre å ha de rettet mot midten av rommet/tv-en. Det mye bedre å ha de på stativ over hodehøyde enn stående i hodehøyde (uansett hvilken vei jeg vinklet de som stod på bordet). Nå bruker 603 gulvstående som bakhøyttalere, og da funker det fint å ha de rettet mot TVen.

Newcomer ku sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sto akrobat over det samme problemet med mine 601s3'er som måtte plaseres lovlig nerme sofaen(senga).

Veggmonterte de 50cm over øret godt ut til sidene og vinkla de mot tv'en, Synst dette ble et greit resultat, sjølv om det var klart bedre når eg hadde muligheten til å ha sofaen lenger fram.

Prøvde og og sette de foran og "skru" lyden via veggen, uten oppsikstvekkende resultater :wink:

Når de stod ved siden av ble det som nevnt tidlegere et høl bak meg, og lyden blei veldig utprega fra sida. Men det skal og seiast at eg ikkje satt lenge og calibrete med desse testane mine..

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg har plassert mine slik. Desverre har jeg ikke så mange muligheter med gulvstående. Men vurder å bytte ut bakhøyttalerne til noe med 2 x 8".
    Prøvd å sett dem på stativ?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg har plassert mine slik. Desverre har jeg ikke så mange muligheter med gulvstående. Men vurder å bytte ut bakhøyttalerne til noe med 2 x 8".

Jeg har nesten en like loka plassering av bakhøyttalerene som deg nå. Så Underworld i går, en film som ikke akkurat holder igjen bak på DTS-sporet.. Satt på ene siden av sofan og trodde jeg skulle dø et par ganger.. Ikke akkurat så praktisk med en slik plassering med mindre man sitter i sweet-spot...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •