cerwin vega clsc-215 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cerwin vega clsc-215 oppsett

Hei

Har lett litt rundt på forumet, og på nettet, men finner ikke helt det jeg vil ha svaret på. Har ikke så mye peiling på dette med lyd, men har kommet over et sett med cerwin vega clsc-215 til okey pris, det følger også med en Europower ep 2500 forsterker. Har skjønt at den kanskje ikke er verdens beste osv, men lurte på om den holder mål til en vis grad og hvilken eventuelt forforsterker jeg bør kjøpe.

Har 2 stk receivere eller hva jeg skal kalle dem Pioneer VSX-806RDS og Pioneer sx-254r. Så jeg lurte på om de kunne brukes i et oppsett med disse høytalleene. Han som selger de sa at hornet og diskanten på den ene høytalleen var "sprengt" mulig det også kunne være delefilteret, det viste han ikke. Pris på å eventuelt deler osv til dette og hvor jeg kan få kjøpt det.

Kort oppsummert: Europower ep 2500 forsterker ok eller dritt ? Hvilken eventuell forforsterker bør jeg kjøpe også med tanke på og skifte ut Europower ep 2500 forsterkeren med en bedre senere. Pluss og minus med cerwin vega clsc-215 .(Vett at de ikke er gode på mozart osv.)

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Du kjøper vel ikke clsc-215 for å høre på mozart, gjør du

cerwin vega clsc-215 er gammel og udatert så kan bli vanskelig å få tak i orginal deler til disse, men andre deler med lik specifikations og størrelse kan brukes.
    Europower ep-2500 skal kunne drive disse greit på moderat nivå om en ikke er så kresen på lydkvaliteten, som forforsterker til
    ep-2500 så kan en bruke for eks en Nad C165BEE.
    Andre kilder kan også brukes som forforsterker om de har Pre-out.
    Pioneer VSX-806RDS og Pioneer sx-254r har ikke dette så de kan ikke brukes til dette formålet, er også for liten til å drive clsc-215 alene.

Ser det står skrevet at diskanten og mellomtonen er sprengt, men uvist om det er feil/ ødelakt delefilter også?
    Virker som disse høytalerne er i dårlig stand og har vært spilt hardt med.

Til sist.
    Det er mulig å få tak i deler til clsc-215 men da blir det også extra utgifter som kansje blir høyere en det ville ha vært for en fullt fungerende høytaler, så spørs om dette lønnes..

Er mange andre alternativer, for eks et par Cls-12 eller XLS-12 på brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Så sånn jeg skjønner er det bedre å finne noen som er i bra stand eventuelt gå for noen nyere.

Lignende tråder

1. Cerwin-Vega CLSC-15S Sub
    By slashiroth in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 08-14-2010, 17:23
  2. CERWIN-VEGA CLSC-15S
    By togr in forum Høyttalere
    Svar: 25
    Siste melding: 05-18-2006, 14:11
  3. Cerwin Vega CLSC-15--------> NAD C-372
    By Keikoo in forum Høyttalere
    Svar: 5