Er disse for dyre eller er B&W blitt avleggs de siste årene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Er disse for dyre eller er B&W blitt avleggs de siste årene

For noen år siden hadde jeg litt interesse for hjemmekino. Andre interesser har tatt over. Nå skal jeg flytte og vil kvitte meg med høyttalerne og erstatte med en lydplanke. La ut annonse på finn.no for noen dager siden, men ingen respons. Er brukte høyttalere lite salgsbart? Er jeg for dyr? Er B&W ute?

Annonsen: http://www.finn.no/finn/torget/annon...ckthrough=true

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si hvordan markedet er for tiden, men om man sammenligner din annonse direkte med denne: http://www.finn.no/finn/torget/annon...rchQuery=B%26W

så ligger den iallfall noe høyt i pris i forhold til andre annonserte. Om det er for høy pris isolert sett er ikke så godt i vite.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dm600 s3 serien er iallefall en veldig bra serie, men jeg har selv erfart at det å selge hele surround system kan vare tricky. Ofte trenger folk bare det ene eller det andre.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre det er svært ettertraktede subber eller effektforsterkere så vil ikke folk betale noe videre for brukt utstyr. Vil man selge noe så må man forvente et grovt tap.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil kunne få denne prisen eller mer om du selger dette separat. Å selge det som pakke, er alltids en ulempe. Men hvorfor gå over til lydplanke?? Det er som å gå fra ferrari til Lada... Ville heller solgt unna surrounden(om man har mistet interessen for den, og beholdt stativhøyttalerne og kanskje kjøpt meg ny mer moderne stereofeorsteker som man kan koble tve igjennom... Om du ikke er forferdelig lite interessert i lyd, så blir du skuffet over lydplanke i forhold til B&W høyttalerne...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det skal selges samlet må du nok ned 1000-1500 i pris. Selges det separat kan du få litt mere.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok ha litt is i magen!
    Ingen av annonsene jeg har hatt ute de siste åra har det blitt noe handel av innen de første 2 ukene. Det inkluderer B&W 802dia som er mildt sagt ettertraktet og holder seg godt i pris...Kan nevne at jeg hadde nesten like mange treff på de som naboen hadde på boligen han skulle selge i Oslo
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar. Nå fikk jeg sms om at en ville kjøpe frontene. Da blir jeg å legge ut senter og bakhøyttalere separat. Håper på god lykke.

Jeg har aldri hørt eller prøvd lydplanke, men ut fra tester jeg har sett får de beste med sub god skryt for lyden. Antar jeg vil sjekke litt rundt før jeg bestemmer meg helt.
    http://www.lydogbilde.no/test/samsung-hw-h750751

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett: For å bedre tv lyden er plankene helt greie, men for å erstatte et hi-fi anlegg, så faller de igjennom både på lyd og kvalitet. Bare tenk på hvor fet lyd du ville fått med de B&W høyttalerne dine og en subwoofer... Et hav i forskjell...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt hva du mener. Jeg har aldri sett eller prøvd en lydplanke, men nå ble det bestilt en fra Elkjøp i dag tidlig. Testvinneren fra Samsung med Black-friday-tilbud på 25%. Da er det bare å returnere den om den ikke svarer til forventningene. Får bare håpe jeg får omsatt høyttalerne mine også nå før jeg flytter.

Lignende tråder

1. Hvor mye har skjedd med projektorer de siste 5-7 årene?
    By calla1983 in forum Digitale projektorer
    Svar: 17
    Siste melding: 10-24-2013, 17:13
  2. DLP og regnbueeffekten - har det blitt bedre de siste årene?
    By tols1 in forum Digitale projektorer
    Svar: 17
    Siste melding: 12-02-2012, 19:39
  3. Hansy`s stuestereo gjennom de siste 5 årene
    By Hansy in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 4
    Siste melding: 05-10-2011, 11:19
  4. Har Yamahas YPAO blitt bedre de siste 4-5 årene?
    By tor rasmussen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 03-14-2009, 20:25
  5. Oppgradering; Det har vel skjedd noe de siste 10 årene...
    By Antares in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 04-04-2007, 20:49

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •