Små bakhøyttalere til 5.1 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer fred_stian sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Små bakhøyttalere til 5.1 oppsett

Hei.

Jeg vurderer å bytte ut mine relativt gamle Cerwin Vega V-5M som jeg har brukt som bakhøyttalere sammen med mine Dynavoice DF-6 fronter og Dynavoice senter.

Det jeg lurer litt på er bittesmå høyttalere, noe lignende Focal Dome, Kef sine "egghøyttalere" eller lignende.
    Jeg vet egentlig ikke noe om hvordan disse låter i forhold til Dynavoice'ene men..

Noe av grunnen for å bytte er at jeg tidligere har lagd en hylle som bakhøyttalerne sto på, ikke veldig pent, og ikke optimalt ettersom den da måtte over hode høyde på folk ettersom sofaen står inntil bakveggen hvor bakhøyttalerene står.
    Derfor ser jeg for meg å montere små høyttalere, ca i øre høyde.

Noen tips å komme med der ute?
    Sist endret av fred_stian; 11-26-2014 kl 09:15

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=fred_stian;2009560]Hei.

Jeg vurderer å bytte ut mine relativt gamle Cerwin Vega V-5M som jeg har brukt som bakhøyttalere sammen med mine Dynavoice DF-6 fronter og Dynavoice senter.

Det jeg lurer litt på er bittesmå høyttalere, noe lignende Focal Dome, Kef sine "egghøyttalere" eller lignende.
    Jeg vet egentlig ikke noe om hvordan disse låter i forhold til Dynavoice'ene men..

Noe av grunnen for å bytte er at jeg tidligere har lagd en hylle som bakhøyttalerne sto på, ikke veldig pent, og ikke optimalt ettersom den da måtte over hode høyde på folk ettersom sofaen står inntil bakveggen hvor bakhøyttalerene står.

Noen tips å komme med der ute?[/QUOTE

Jeg vet flere , inkl meg selv bruker disse med stort hell:

http://surround.no/Produkter/Høyttal...000000219.aspx

Er mye lyd til en latterlig pris! Relativt pene å se på, kan velge farge på grill og gode festemuligheter på baksiden. Disse er jo vinklet, så du kan fint plassere de helt opptil taket.

Alternativt disse :

http://surround.no/Produkter/Høyttal...000000506.aspx

Faren min bruker disse, men jeg har ikke fått testet disse selv.

Dette er jo noen hakk under Focal Dome pris, men ingen høyttalere i den størrelsen klarer å produsere noe voldsomt uansett, mener jeg da. Det er klart det er andre forskjeller også, men hvertfall et par forslag!

Edit: Høyttalere i den størrelsen
    Lykke til!
    Sist endret av grandiS; 11-27-2014 kl 01:10

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS kommer i løpet av kort tid med noen nokså små høyttalere med keyhole, Prime Satellite. Leveransene har begynt i USA så det er nok snakk om bare noen uker før de er hos Lsound.

http://www.svsound.com/speakers/prim...rime-satellite

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=grandiS;2009715]
    Sitat Opprinnelig postet av fred_stian Vis post
    Hei.

Noen tips å komme med der ute?[/QUOTE

Jeg vet flere , inkl meg selv bruker disse med stort hell:

http://surround.no/Produkter/Høyttal...000000219.aspx

Er mye lyd til en latterlig pris! Relativt pene å se på, kan velge farge på grill og gode festemuligheter på baksiden. Disse er jo vinklet, så du kan fint plassere de helt opptil taket.

Alternativt disse :

http://surround.no/Produkter/Høyttal...000000506.aspx

Faren min bruker disse, men jeg har ikke fått testet disse selv.

Dette er jo noen hakk under Focal Dome pris, men ingen høyttalere i den størrelsen klarer å produsere noe voldsomt uansett, mener jeg da. Det er klart det er andre forskjeller også, men hvertfall et par forslag!

Edit: Høyttalere i den størrelsen
    Lykke til!

Det var gode forslag! Kikket gjennom surround.no her om dagen, men så da virkelig ikke disse! ;-)
    Men så litt nå, og kom over Dynavoice Charisma around 5;
    http://surround.no/Produkter/H%C3%B8...000000890.aspx

Teorien bak disse virket som en lur sak, og noe jeg kan like ettersom lyden blir mer spredd.

Prisen på Focal Dome var nok i det meste laget uansett, men var i utgangspunktet mer formen jeg tenkte på, ettersom jeg så for meg små høyttalere. Men veggehengt FX-4 som du linket til og Charisma around fungerer også veldig fint sånn utseende messig.

Takk for tips, jeg skal dra innom Surround en dag og ta en prat med de.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, så de jeg også, men de er på en måte såpass "store" at de nok er i veien for de som sitter i sofaen, når de blir montert på vegg ettersom sofaen er helt inntill veggen.
    Men takk for tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fred_stian Vis post
    Ja, så de jeg også, men de er på en måte såpass "store" at de nok er i veien for de som sitter i sofaen, når de blir montert på vegg ettersom sofaen er helt inntill veggen.
    Men takk for tips!
    Anbefaler deg å se på dem fysisk i butikk. Tør tro de er vesentlig mindre etter å ha sett en en del av de andre forslagene her
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Anbefaler deg å se på dem fysisk i butikk. Tør tro de er vesentlig mindre etter å ha sett en en del av de andre forslagene her
    Will do! Får dra innom Hifiklubben en dag også!

Lignende tråder

1. Svar: 14
    Siste melding: 01-20-2012, 20:49
  2. dynavoice M65 pakke vs dynavoice F6 magic
    By benjarn in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 02-24-2009, 21:02
  3. Svar: 21
    Siste melding: 02-20-2009, 11:31
  4. Svar: 3
    Siste melding: 11-12-2008, 18:31
  5. Dynavoice F6 + Dynavoice Challenger C-6, Calvados