B&W CM1 S2 vs. andre? Pris ca. 10k for høytalere + stereoforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM1 S2 vs. andre? Pris ca. 10k for høytalere + stereoforsterker

Hei!

Skal kjøpe et par nye høytalere til stuen, og håpet på å finne noen som er små nok til å stå oppå tv-benken, men samtidig kraftige nok til å fylle stua med godlyd (både film og musikk). Stua er liten/mellomstor, ca. 25 kvadrat.

Musikk: listepop/syre.
    Filmer: action/thriller/horror, så høytalerene må gjerne klare å presse ut litt lave frekvenser også, hadde håpt på å slippe sub i tillegg.

Var innom HiFi-klubben og hørte på et par B&W CM1 S2 som hørtes helt guddommelige ut. Men, jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag. Dette var uten tvil de beste småhøytalerene jeg har hørt, men finnes det utfordrere som kanskje t.o.m. er billigere? CM1 koster 7500 kr per par. LINK.

I tillegg trenger jeg ny forsterker. På HiFi-klubben anbefalte de ca. 80 (ekte) watt til CM1-ene. Kan da Cambridge Audio Azur 651A være bra nok? Disse koster ca. 4000 kr. LINK. Eller finnes det like bra til en billigere penge?

Fra før har jeg en Onkyo reciever som jeg tenkte å koble stereoforskerkeren opp mot.

Tanker? Hvilken kombinasjon av småhøytalere og forsterker ville dere kjøpt for 10-11.000 kr?
    Sist endret av tobbeluj; 11-24-2014 kl 00:26

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om man kunne overleve med en litt større høyttaler, så hadde jeg sett litt på Dali Zensor 3/zensor 5. Disse spiller meget bra og er noe rimeligere, men de er større og tar mer plass dog. Zensor5 er en liten kompakt gulvhøyttaler. Om dettte ikke er aktuelt, så vil jeg si at Cm1 er en meget bra høyttaler i forhold til lyd kontra størrelse...
    Er ikke sikker på at den cambridgen er det rette valget om du ønsker å bruke den som effektamp(kombinere den mot Onkyoen) Da vil nok Nad C 356 være den du burde gå for da den kan brukes som både for og effektforsterker ved å fjerne noen pinner bak...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 01-08-2012, 10:19
  2. God stereoforsterker som kan anbefales til Gallo høytalere?
    By chakka in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 03-07-2009, 09:13
  3. Hjelp til valg av stereoforsterker og høytalere
    By EirikEl in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 23
    Siste melding: 02-17-2007, 01:47
  4. PA-høytalere / Stereoforsterker
    By yallahn in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 11-14-2005, 21:07
  5. Behov for sub? eller andre høytalere?
    By toothy in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 07-13-2004, 19:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •