Focal Electra 1027BE vs B&W 804 Diamond

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal Electra 1027BE vs B&W 804 Diamond

Hei

Jeg sikler på litt oppgradering fra mine Focal Chorus 836V
    For øyeblikket kjører jeg Denon Receiver + NAD Effektrinn 275BEE for disse.

Vil det effekttrinnet holde til Focal Electra / B&W 804?

Og er det noen som har erfaring med disse, og kan fortelle meg litt om hva du synes om de?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg solgte nettopp 1027Be og du kan fint drive disse med 150 watt. De er meget gode musikk formidlere og har en lyd signatur som er litt frempå. Har du et rom hvor du det er gjort noe med akustikk kan disse bringe deg helt inn i hi-end verdenen, spesielt da om du velger og supplere med sub. Har ikke hørt Nad så vet ikke hvordan disse vil passe med tanke på lyd signatur, men dette er det nok andre som kan si noe om.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og 1027BE og som det sies kan de være litt frempå eller spisse i diskanten. Passer derfor til en forsterker som er litt tilbakelendt i toppen. Hvis det passer er de en utrolig bra musikk formidler og fungerer og meget bra til film og. Tror ikke du trenger sub med mindre du skal kjøre mye film. Mine Rotel fungere bra mens Psss labs var enda bedre, men der foretrekker jeg ML. Tror det går bra med Denon/NAD men det er vel bare en måte å finne ut det på
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du få skikkelig utbytte av såpass bra høyttalere så bør nok både Denon og Naden til pers, men ville startet med å bytte ut Naden spesielt mot B&W.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2 Vis post
    Hei

Jeg solgte nettopp 1027Be og du kan fint drive disse med 150 watt. De er meget gode musikk formidlere og har en lyd signatur som er litt frempå. Har du et rom hvor du det er gjort noe med akustikk kan disse bringe deg helt inn i hi-end verdenen, spesielt da om du velger og supplere med sub. Har ikke hørt Nad så vet ikke hvordan disse vil passe med tanke på lyd signatur, men dette er det nok andre som kan si noe om.
    Nei, NADen leverer nok strøm til de jeg har, og de er tungdrevne. Men har ikke fått sammenlignet noe særlig med andre effekttrinn. Dessverre alt for få muligheter til å teste ut de diverse oppsettene. Ønsker skikkelig bass til både musikk og film. Selv om bass ikke er det viktigste, så er det en viktig del det også.

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Har og 1027BE og som det sies kan de være litt frempå eller spisse i diskanten. Passer derfor til en forsterker som er litt tilbakelendt i toppen. Hvis det passer er de en utrolig bra musikk formidler og fungerer og meget bra til film og. Tror ikke du trenger sub med mindre du skal kjøre mye film. Mine Rotel fungere bra mens Psss labs var enda bedre, men der foretrekker jeg ML. Tror det går bra med Denon/NAD men det er vel bare en måte å finne ut det på
    Rotel er jo det jeg vurderer. Men prisklasse / modell snakker vi da?
    Sub må jeg ha, men jeg har allerede en sub; PV1D til B&W, men ønsker Electra SW1000 BE også

Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    skal du få skikkelig utbytte av såpass bra høyttalere så bør nok både Denon og Naden til pers, men ville startet med å bytte ut Naden spesielt mot B&W.
    Okey, hvor langt opp tror du / mener du jeg må gå da?
    Bytte ut effekttrinnet forstår jeg, men hvorfor Denon?

Jeg er mest siktet inn på Focal Electra 1027, men er også interessert i B&W 804, har dessverre ikke fått hørt noen av de spille da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan aldri oppnå hi-end lyd med dårlig forforsterker, recivere farger lyden generlt ganskje mye, selv de dyre. Av effektrinn blir det mye smak og behag men du bør teste ut Usher r 1.5 den er en av de beste jeg vet om til såpass lav pris . Ett annet tips er om du får tak ett fra Primare -A32. Spesielt til Focal er sikkert Parasound a21 ok også. Men det viktigste er att du får hørt å kjøpt høyttaleren først så tester du ut forsterkere hjemme etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er jo forståelig. Ønsket er jo å ha en egen forforsterker kun til stereolytting. Men har ikke prioritert det grunnet at jeg benytter anlegget endel til film også.

Hvem selger Usher, Primare og Parasound da? Og vet du de veiledende prisene på de forskjellige?

Jeg hadde tenkt til å høre med André på Hifihuset på Fekjan angående 1027, vet ikke om de kan skaffe de lenger siden de har byttet til Monitor Audio. Men vet at de har kunnet få tak i det meste tidligere til gode priser.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JFS sound system, Soundgarden og Norsk audio teknikk. Du kan jo lytte til Monitor audio pl200 spiller også ok.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel settet jeg har er en aning for lys i lyden til å passe 1027 optimalt. Grunnen til at det går bra er at jeg stort sett kjører surround og senter høyttaleren er mørkere i lyden enn 1027. Pass labs er mørkere og passer meget bra men er dyr. For detaljer se signaturen min.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Lignende tråder

1. Focal JM Lab Electra 926
    By ChrisHesby in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 09-20-2011, 22:50
  2. Svar: 13
    Siste melding: 07-14-2007, 17:19
  3. Focal Electra 1007Be vs 1027Be
    By limvingen in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 04-19-2007, 22:42
  4. Forvirret - Nye Electra 1027Be kontra gamle 946
    By Trumpetguy in forum Høyttalere
    Svar: 28
    Siste melding: 02-14-2007, 17:39
  5. Focal 1027be eller 1007be? Ønsker tips...
    By HåkonN in forum Høyttalere
    Svar: 25
    Siste melding: 06-11-2006, 02:43

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •