Forslag - Høyttalere 5.1 - rom 14kvm - 10-15k

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Forslag - Høyttalere 5.1 - rom 14kvm - 10-15k

Hei!
    Jeg har allerede B&W DM685 + Onkyo TX-NR807. Så jeg trenger enten combo Sub+senter+bakhøyttalere for å supplere mine 685 som skal brukes som front eller noe helt annet og kanskje bruke mine 685 som stereohøyttalere. Enhvert forslag er velkommen! Nå har jeg lest gjennom så mange tester og vært på HiFiklubben uten at jeg er blitt noe klokere.
    Det er film her det dreier seg om. Rommet mitt er bare 14kvm, høyde 2,40m.
    Lets get ready to Ramboooo! Hehehehe!

MaxGoos
    The Interceptor

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaxGoos Vis post
    Hei!
    Jeg har allerede B&W DM685 + Onkyo TX-NR807. Så jeg trenger enten combo Sub+senter+bakhøyttalere for å supplere mine 685 som skal brukes som front eller noe helt annet og kanskje bruke mine 685 som stereohøyttalere. Enhvert forslag er velkommen! Nå har jeg lest gjennom så mange tester og vært på HiFiklubben uten at jeg er blitt noe klokere.
    Det er film her det dreier seg om. Rommet mitt er bare 14kvm, høyde 2,40m.
    Lets get ready to Ramboooo! Hehehehe!

MaxGoos
    The Interceptor
    685/686 bak + front
    https://www.hifiklubben.no/hoyttaler...akt-hoyttaler/

HTM senter.
    https://www.hifiklubben.no/hoyttaler...kins-htm61-s2/

Svs subber: 2 stk
    http://www.lsound.no/subwoofere/svs-pb-1000-sort.html
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Ostemannen!

“Skadoosh!
    Suben blir SVS! Det blir bare en siden jeg ikke kan gå over 15k for hele hjemmekino. 686 S2 bak er "god enough" men for senterhøyttaler er jeg i tvil. Mange som ikke er fornøyd med 61. I morgen stikker jeg innom hifiklubben med mine CD-er. Er det noe andre senterhøyttalere som kan matche mine 685? Foresten mine 685 er første generasjon og 686 er andre gen. Blir det noe "disharmony" ?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignaturen er ganske lik, så det er bare gunne på!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB-1000 er bestilt! Fremdeles klarer ikke å bestemme meg for senter og bak. Bak har jeg problemer med plass for sofaen er plassert ytterst mot vegg. M1 B&W kanskje bak høyt oppe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB-1000 er landet! For en beast! Håper den låter som den ser ut! Kan ikke prøve den før helgen. Gleder meg vanvittig til Star Wars scener osv. Avforum rocks! Fikk alltid gode råd her!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!
    Endelig er det meste på plass.

Receiver Onkyo TX-NR 807 reparert hos Dalens.no! Utrolig god og rask service. Anbefalles!
    Front speakers B&W DM685
    Subwoofer SVS PB-1000
    Surround speakers B&W M1
    Center phantom i øyeblikket.

Testet det meste men klarer ikke å få surround høyttallere å funke. Mest sannsynligvis "human reason" dvs. meg!
    Det er lyd i dem men ganske lavt i forhold til fronthøyttalere (mens film pågår). Ingen surround funksjon.
    Testet høyttalere via Onkyo med "White Noise" og da høres ingen lydforskjell fra front høyttalere i sammenligning med surround høyttalere. Receiveren oppfatter surroundhøyttalere. Jeg tenkte meg at jeg brukte tynnere kabler (så lenge snakk om kunnskapet, hehe) men dette ikke er noen problem. Tenkte videre at enkelte lydmodus ikke har surround funskjon men har gått gjennom alle og ingen forbedring. Brukte Filmen Expendables 2 DVD fra Samsung blu-ray player, når flyet crasher og først mister den ene og for å deretter mister den andre vingen. Vel der må det være noen surroundlyd. Ingenting skjer. Når jeg klistret ørene mine direkte til surroundhøyttaleren høres dempet lydbilde av fronthøyttaleren.
    Videre Surround høyttalere prøvde jeg med 80 kHz og 40 khz. ingen forskjell. Leste gjennom troubleshooting i manualen til Onkyo receiveren: Neo 6 Cinema bør gi lyd til surround speakers.
    Jeg vet ikke. En av de formildende omstendigheter er at jeg er forkjølet og alt går sakte men dette burde jeg håndtere.

Any help? Suggestion?

MaxGoos the Interceptor
    Master of the

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at dvden er satt opp på digital lyd? Dolby Digital/DTS?? Skal som regel stå i displayet på reciveren når filmen avspilles hvilket lydmodus som aktiveres automatisk(regner med du har koblet HDMI mellom reciver og spiller) Evt forsøk en blu-ray eller annen film med skikkelig lyd.
    Vet at enkelte dvd filmer kjører stereo out som default(gudene vet hvorfor) slik at man må inn i lydoppsettet på filmen i menyen for å velge digitalt lydspor. Om man finner lyden i bakhøyttalerne for lav, så er det bare å stille disse opp i level/white noise menyen.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

9. Takk MaxGoos takket for denne posten
    Liker MaxGoos har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Sikker på at dvden er satt opp på digital lyd? Dolby Digital/DTS?? Skal som regel stå i displayet på reciveren når filmen avspilles hvilket lydmodus som aktiveres automatisk(regner med du har koblet HDMI mellom reciver og spiller) Evt forsøk en blu-ray eller annen film med skikkelig lyd.
    Vet at enkelte dvd filmer kjører stereo out som default(gudene vet hvorfor) slik at man må inn i lydoppsettet på filmen i menyen for å velge digitalt lydspor. Om man finner lyden i bakhøyttalerne for lav, så er det bare å stille disse opp i level/white noise menyen.
    Indeed!
    Blu-ray spilleren var satt fra fabrikken til å gi stereo signaler! Problemet fikset! Surround rocks! Oblivion ble brukt denne gangen!
    Thanks!

MaxgOOs The Interceptor
    Master of fixing stereo til surround! Hehehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert at det løste seg
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Svar: 10
    Siste melding: 05-19-2009, 18:34
  2. Høyttalere til PC - Forslag?
    By Error in forum Høyttalere
    Svar: 13
    Siste melding: 04-16-2009, 16:49
  3. PC høyttalere - Forslag ?
    By stapedius in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 03-04-2009, 22:01