Noe poeng med rumperister? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 117
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er litt prøving å få til riktig volum - som passer til de fleste filmer - akkurat som med suben.

Så Pacific Rim i går - dette er en perfekt romperister-film. Når robotene tråkker rundt i byen er det jo som om de tråkker rundt i stua - føles som huset skal falle sammen - føles som bassen er veldig høy og lurer på hva naboen skal si. Men så reiser man seg opp og finner ut at det verken rister eller spilles særlig høyt, veldig merkelig opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...Da er kittet mitt kommet,og montert....Fikk laget to runde plater på 16cm i diameter som jeg skrudde fast i 2 bjelker under sofaen (Glemte å ta bilder). Har foreløbig bare prøvd de ut på musikk,men i all hverden for en forskjell....Det var nett som å få en ekstra SVS sub i hus uten å måtte stresse for å få den til å funke skikkelig. MEN....Skal du bruke mere enn 2 ristere annbefaler jeg å kjøpe de løs å bruke en annen forsterker på da den kansje blir litt liten for 4 stk. Skal prøve ut på film enten senere i kveld,eller på søndag,men dette vaar verd pengene :-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig, fått kittet mitt jeg også, men trenger og skaffe en split til.

Begynner nesten også og lure på om man bare skulle skaffet en minDSP for og kunne sette opp fase og litt eq på dette.

Siden sub utgangen setter fase for de vanlige subbene vil jo dette signalet bli også sendt til rompe risterne og siden disse er vel praktiskt talt i null og subbene har en delay på 3m kan vel dette neppe sitte som det skal.
    Skulle ønske audyssey hadde mulighet til og aktivere den sekundære sub utgangen uten og måtte rekalibrere hele receivern.
    Er jo ikke noe vits og prøve og kalibrere risterne med receivern..

Har kanskje en følelse at jeg tenker litt for mye...
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri brydd meg om fase eller delay på romperisterne, men hvis du tester og finner ut noe smart - skriv det i tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutt å tenk Tortorden å få gang på dette greiene...Kanongøyt :-)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangler enda en y-splitt, men det kan jeg nok få skaffet i morgen, tror jeg også har funnet to steder nederst i ryggen på reclineren hvor all tre festepunktene finner kontakt.

Nei er på tide og slutte og skape seg hodebry.
    Kjøra på hehe.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mitt testet ut på både musikk dvd 7.1 og stereo musikk å det var helt knall....Tydeligvis har jeg vert heldig med plasseringen her for her knaller det både i rumpå å ryggen,og forsterkeren som følger med i kittet her står på 5 på tolv hos meg med musikk dvd,og 5 over 12 på stereo. Kommer tilbake med info når film er sett. Phuuuuu.....Må ta meg noe beroligende jeg nå asså :-) Da bruker du kvelden på montering Tortorden så er det bare å koble på i morra å nyyyyyte :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel....Da er første filmen sett med moderat volume.... THE DAY AFTER TOMOROW.... Å hildrane du...Joda det er flott bass fra høytalerne å SVS tuben selv med moderat volume men skal jeg kjenne effekt i kroppen må jeg skru høyere å her var disse søte små dingsene helt utrolig. Dette er jo en film om naturkatastrofe å man kjente det i hele sofaen....Ikke bare i rumpa,men i hele kroppen.....På søndag skal jeg ha filmkveld enten alene,eller med kamerater å da får jeg prøvd ut med høyt volume også....MEN siden forsterkeren enda ikke står på halv pupp sier det seg selv at det ikke skal mye til for å drive disse.Er det da muligt å drive 4stk med denne??? De er jo 8ohm å regner jeg riktig her så sku vel det gå med riktig kobling....Nå er det koblet opp som 4 ohm....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen går det med monteringa Tortorden??? Nå har jeg sett flere filmer både på høyt å lavt vulume å dette systemet kommer til å være på hver gang jeg ser film,eller musikk dvd....Skrur du denne lille forsterkeren på fult kjennes det ut som du sitter oppå en 24 tommer sub så det skal ikke mye til her få å få knall i de.....Skal bestille 2 stk til for å ha i gjeste sofaen :-)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk koblet opp på lørdags kvelden og forsåvidt testet siden :-P

Tenkte og ta noen bilder og slikt i kveld og skrive mer utfyllende da, mest sannsynlig i utstyrs tråden min.

Har nå montert begge bak på egoist reclineren min, vet ikke helt om de har fått spessielt god plassering men var eneste stedet jeg tror de skulle fått plass, var veldig trangt inni denne stolen så dette får holde, kjenner de godt det er i alle fall sikkert hehe.

En ting jeg forsåvidt legger merke ttil at med mindre kilden har et livaktig LFE spor så merker jeg veldig lite av den, sånn sett tv serier og slikt er det ganske rolig. Men så fort jeg setter på film da begynner der og sparke godt allerede rundt 50% volum.
    Sett en par sekvenser av pacific rim og noe mer enn tilsvarende kl 2 på volum knotten der hadde blitt ukomfortabelt.

Og vil kanskje ha mest for seg ved lavere volum, hittil bruker jeg og se på film rundt mv -14,-16 , men og skru litt opp på rompe risterene kan det bli morro allerede rundt -26.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere vil ha mat til rumperister så løp å kjøp Into The Storm! Er et lite stykke uti, og hver tornado rister som bare pokker!!

Edit: Sett ferdig, og uten tvil den villeste filmen jeg har sett med tanke på risting.. helt fantastisk
    Sist endret av Shallow_; 11-21-2014 kl 01:18
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FantFant sjøl ut at med "massive attack: angel" så ble 25% volum på den lille forsterkeren nesten for mye, bare for kødd dro jeg opp til max og jeg tror det var så vidt reclineren ikke hoppet bortover gulvet med meg i den. Og jeg er nok krabbet over den gale siden av 100kg..
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om disse kan kurere hermorider over tid haha :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MicroHT Vis post
    Håper dere som har bestilt dette rimelige kittet fra Ljudia kan dele deres eraringer straks dere har fått testet litt.
    Hei folkens, kom gjerne med noen innspill her om hva man burde velge da :-)
    Ser på ljudia at de har mange forskjellige typer både basspump og BIGbass pump. Så billig som det er så har det ingen betydning for meg hvilken av disse det blir. Har en 3 seters recliner som brukes som 2 seters med bord i midten som jeg tenkte jeg skulle teste dette på.
    Tar imot innspill og gjerne linker om hva dere ville gått for. Har liten peiling på dette selv så stoler blindt på dere :-)
    Har forøvrig en eldre Sony 5.1 forsterker jeg kan bruke til de hvis det er mulig?.
    Blir en fin liten før juls gave til meg selv.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sette meg ned og formulere et lite review i løpet av helgen, nå må jeg ha litt mat, mer øl og en god natt på madrassen :P

Men kan sånn sett bare anbefale den billige pakken, spessielt fordi disse bør ha separat forsterker\volum kontroll, crissover kanskje ikke så viktig føler jeg for den setter jeg allerede i receivern.

Men selve kittet til tusen kroner er jo veldig rimelig sett i denne hobbyen, måtte jo ut og skaffe en sub kabel og y-splitt til og det endte jo opp med og koste 500kr alene :S

(Ok handlet dobbelt opp så har ekstra split og kabel, for sånt er kjekt og ha)
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selv kan varmt annbefale dette billige kittet til vel 1000kr.....På full guffe med den små søte forsterkeren som følger med må du holde fast på sofaen.....Husk at dette hører du ikke,men kjenner.....Heretter nekter jeg å se film uten risterne på :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding ronny44 da det vel invisteres i noe slikt.

Gjerne lag en review ja tortorden det hadde vært topp :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg 2 stk ristere til,MEN åssen koble de på forsterkeren så jeg er innafor 4-8 ohm,og +/- riktig....Bryr meg ikke om jeg tyner livdriten av forsterkeren da den går på ca 35% i dag ved 4 ohm..... Dette er jo en 1 kanals forsterker som følger med...http://www.ljudia.no/hifi-hjemmekino...sw-55-p912681/

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, morsomt å se at dere får sakene til å fungere bra.

Nå bor det litt DIY-gener i meg og så har jeg en Logitech Z680 dedikert til playseat'en min så jeg funderer på å generere min egen løsning på ting. Siden dere er så gode konsulenter, har noen av dere prøvd dere på noe i denne duren? https://www.youtube.com/watch?v=m1GS0uIFVfE

Edit: En annen byggevideo og så test. Advarsel, irriterende Nintendomusikk...
    https://www.youtube.com/watch?v=FzJ3nOcrA-0
    https://www.youtube.com/watch?v=oeYi4KgzcNo
    Sist endret av Leo_; 11-28-2014 kl 02:21

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt artig at du kan lage de selv da,men da hadde jeg gått for en 8-10 toms høytaler....Hadde lett gjort dette selv for 20 år siden,men fikk fatt i 4 ristere til i dag for 100kr stk så gidder ikke å stresse,MEN hvis du lager så legg ut bilder å resultat :-)

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

1. Poeng i å oppgradere til 7.1
    By arvebre in forum Høyttalere
    Svar: 15
    Siste melding: 04-19-2009, 20:21
  2. Poeng på Min Hjemmekino
    By Leffe in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 52
    Siste melding: 09-27-2008, 12:07
  3. Poeng givning...
    By otroean in forum minHjemmekino og minHiFi