svs sb13 ultra vs velodyne spl 1200 ultra,hvem skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  9
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

svs sb13 ultra vs velodyne spl 1200 ultra,hvem skal jeg velge?

hei

jeg vurderer en av disse subwooferne,men klarer ikke helt å bestemme meg...

jeg bor i en blokk og dyyype frekvenser er kansje litt vel plagsomt for naboene,selv om de til nå aldri har klaget når jeg ser film på full guffe..

jeg lurer på om noen har hørt begge evnt kan gi noen synspunkter på hva jeg bør velge.(styrker/svakheter på begge)

film er førsteprioritet! stuen er 28kvm.

velodyne spl 1200 ultra syntes jeg er den "peneste" å ha i stuen,da den kan fås i hvit(har hvite sonus faber venere høytalere rundt om..)
    prisen på velodyne sin kan jeg få ny for 10600kr gjennom bekjent, dette virker som ett kupp,velodyne har også kraftigere forsterker(1200w/2400w dynamisk)

svs sb13ultra er jo 14000 men virker som ett "lite"monster av en sub og har fått skryt opp i skyene overalt,spm er om det er verd mellomlegget..

noen som kan komme med noen for og imot?
    Sist endret av magstaff; 11-04-2014 kl 18:17

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noen synspunkter å komme med?

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at "midas" er veldig fornøyd med sb ultra, han har 2stk i sin kino. Du kan lese litt der om hans synspunkter
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

4. Liker magstaff har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lener litt mot sb ultra 13 ,men å sette opp denne er vel ikke så hokus pokus med audyssey xt32? bare stille inn sub til 80-85db på 50hz på volum-20 på receiver, også kjøre en god autosetup med fotostativ og følge audysseys retningslinjer ang posisjoner på mic?

kjenner jeg blir litt svett av eq settings osv,føler det er rene doktorgraden for å få subben til å spille bra utifra div fora og tips og triks..
    har brukt hellnoobs retningslinjer før og funket det,men leste om flageborgs 123 oppsett av sub og det høres jo nesten for lett utmen tipper xt32 klarer å gi ett bedre resultat enn hva jeg får til selv..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarer nok å forbedre kurven etter xt32 har gjort jobben sin.

7. Liker magstaff har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er utrolig imponert over mine to SB13-Ultra. Jeg hadde kun én først, og det var et kjempehopp opp fra min forrige 10" B&W sub. Subben er helt fantastisk fordi den er lavt tunet og sammen med riktig plassering i rommet gir en helt enorm dypbass-opplevelse. Den har så enormt med muskler at den har veldig god kontroll på lyden. Det er ingen boomy, en-tones bass lengre i kinoen. Jeg hadde problemer med en dominerende 50Hz i rommet, men med SB13 så har dette problemet blitt mye mindre enn før. Sammen med en Anti-mode 8033-SII, så er problemet totalt borte.

Her er mitt lille uformelle review av SB13-Ultra: http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1990207
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

9. Liker Torolan, magstaff har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg er utrolig imponert over mine to SB13-Ultra. Jeg hadde kun én først, og det var et kjempehopp opp fra min forrige 10" B&W sub. Subben er helt fantastisk fordi den er lavt tunet og sammen med riktig plassering i rommet gir en helt enorm dypbass-opplevelse. Den har så enormt med muskler at den har veldig god kontroll på lyden. Det er ingen boomy, en-tones bass lengre i kinoen. Jeg hadde problemer med en dominerende 50Hz i rommet, men med SB13 så har dette problemet blitt mye mindre enn før. Sammen med en Anti-mode 8033-SII, så er problemet totalt borte.

Her er mitt lille uformelle review av SB13-Ultra: http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1990207
    det høres jo helt konge ut leste din review og lest mange andre tester også,mye skryt på denne subwooferen
    jeg hadde en pb13ultra(750w) for 2år siden og var kjempefornøyd! MEGAhopp fra min gamle klipsch rw12.

nå er bosituasjonen en litt annen og vil at subèn skal ha overskudd,men trenger ikke de aller laveste hz lenger...og tror sb13ultra er fastere,går dypt nokk og ikke minst mye penere enn sin storebror !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Du klarer nok å forbedre kurven etter xt32 har gjort jobben sin.
    æsj.. ikke si sånn a!

da må jeg lese,prøve og feile istedet for å se film da jo! hehe

men "kødder" man ikke til samspillet på noen måte mellom høytalere og sub ved å stille og ordne på sub etter audyssey har gjort jobben sin?
    trodde en burde optimalisere suben før autokalibrering for å gjøre jobben lettere for autokalibrering?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til Audessey så jeg vet ikke hvor bra jobb den gjør i bassen. YPAO gjør lite for bassen så jeg har en xt32 sub eq i tillegg. Den gjør en bra jobb, men med de to PB'ene så klarte jeg å få en enda flatere kurve i REW med "litt" jobbing. Det var bare justering av distanse og litt PEQ jeg gjorde. Det gav et merkbart løft i uniformiteten til lyden. Uten disse justeringene så var det hørbar forskjell i bassen ved musikk med sveip der nede. Jeg merket meg at det var veldig mye mer jobb å få PB12-NSD DSP'ene til å spille bra enn det var med PC12-NSD'ene. Derfor har jeg solgt PB'ene og venter på PC-2000.

13. Liker magstaff har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Jeg kjenner ikke til Audessey så jeg vet ikke hvor bra jobb den gjør i bassen. YPAO gjør lite for bassen så jeg har en xt32 sub eq i tillegg. Den gjør en bra jobb, men med de to PB'ene så klarte jeg å få en enda flatere kurve i REW med "litt" jobbing. Det var bare justering av distanse og litt PEQ jeg gjorde. Det gav et merkbart løft i uniformiteten til lyden. Uten disse justeringene så var det hørbar forskjell i bassen ved musikk med sveip der nede. Jeg merket meg at det var veldig mye mer jobb å få PB12-NSD DSP'ene til å spille bra enn det var med PC12-NSD'ene. Derfor har jeg solgt PB'ene og venter på PC-2000.
    jeg kan ikke har pc modellene da de vil stå i veien for lerretet i min stue.
    jeg kommer til å kjøre noen 50-40-30hz toner og sjekke hvordan ting ligger ann,må jeg tukle med peq før jeg kjører romkorreksjonen så gjør jeg det.har lest tidligere at xt32 gjør en meget god jobb i bassområdet,men det kommer sikkert ann på rommet og hvordan en bruker micèn.. i første omgang kommer jeg hvertfall til å forholde meg til db-måler,sinustoner og manuelt skrive ned resultater på ett diagram.

greia nå er vel mer om jeg skal gå for sb13ultra som jeg tror egentlig er best når det kommer til ytelse hvertfall i dypet, eller veldoyne som er "penere" i min stue i hvit.
    greia er jo at de dypeste frekvensene ikke kansje kan brukes til det fulle,da jeg bor i blokk! hvem er tøffest,kjappest og renest bittelitt høyere opp i frekvens(30-80hz)?

jeg har akkurat kjøpt meg venere sonus faber 2.5,venere center, og venere wall og jeg er vel i minus kronemessig egentlig men jeg kliner til med det som er "best" uansett.

velodyne spl 1200 ultra fordeler: litt nettere/penere i formen,autokorreksjon,justeringer utføres på fremsiden av sub,kraftig forsterker ,gode omtaler,har ikke stygg stålgrill !lydmessig bra nokk?2års garanti

svs sb13 ultra fordeler: dobbelt så tung(kvalitetstempel?)høyere dynamisk effekt i forsterker,mer headroom,MANGE gode omtaler,lydmessig bedre.5års garanti

det er det som surrer litt i hodet om dagen ,har ikke klart helt å bestemme meg så bestiller ikke noe før jeg er rimelig sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs sb13ultra bestiltdette blir spennende!

16. Liker harman/kardon, Midas, saar, Torolan har likt denne posten

Lignende tråder

1. Svs sb13-ultra
    By saar in forum Høyttalere
    Svar: 20
    Siste melding: 12-04-2013, 12:47
  2. velodyne dd18 vs svs 13 ultra???
    By zx300 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 10-09-2012, 06:45
  3. Velodyne SPL-800 Ultra på brukten
    By haavarda in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 11-20-2011, 20:02
  4. Velodyne SPL 1200 Ultra bra til musikk?
    By KalleBASS in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 12-18-2010, 11:08
  5. SVS-PC Ultra eller Velodyne DD-12
    By Frode N in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 07-06-2008, 01:23

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg