hvilke høytalere til Nad T777

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvilke høytalere til Nad T777

Hallois , jeg er helt fersk i deres hifi verden. så råd å tips mottas .
    Jeg kjøpte for noen år siden en Yamaha rx-v567 og et par Yamaha ns-777. Syns dette ble litt tamt mangla liksom litt trøkk når jeg spilte musikk
    Så jeg bytta ut Rx-v 567 med en Nad 777 ,som skal være bra . Men syns forsatt det mangler litt punch ,blir liksom grøtete lyd , bass å mellomtone krasjer . .så nå tror jeg at det er tid for nye høytalere.
    . det viktigste for meg er Stereo lyd ,da jeg spiller Musikk 75% av tia . Håper dere forstår hva jeg mener med lyd beskrivelsen . tenkte å bruke 10000-15000 på høytalere

Noen forslag
    Sist endret av Yamboy; 10-29-2014 kl 23:36

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje sett på Dali Ikon 6, eller Ikon 7, eller kanskje den nye 6 serien til B&W. Et annet tips er brukte Dali ikon 8/Mentor6
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips , var så heldig at den lokale hifi klubben hadde Dali ikon 7 mk2 inne som jeg kunne få teste .
    Hører mest forskjell bassen ,syns den er dypere og mer fyldig. ikke så skarp . men skulle ønske at de hadde litt mer trykk.
    Men de spiller penere enn Yamaha ns-777 . så jeg er nok på rett vei, hørte også på bw 6 serien men likte bedre Dali ikon 7

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du strekke budsjett til mellom 15-20k er det kanskje mulig å skaffe Dali Helicon 400 på brukten, tror de har trykket du leter etter. De evner å spille høyt uten at lydbildet kollapser (noe som er meget viktig) samtidig som at bassen ikke blir ullen og urytmisk. Jeg har en NAD T787 og en røramp som jeg veksler litt på og kople over mine Helicon og begge fungerer utmerket selv om rørampen gir det helt lille ekstra.

Klipch er jo ett alternativ selv om det er langtifra min gate.

Hvilken type musikk er det du liker ?

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært obs på at grøtete lyd ofte er ett resultat av refleksjoner og romproblemer og at det i mange tilfeller heller kan lønne seg å jobbe med akustikken framfor å bytte elektronikk og høytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yamboy Vis post
    Takk for tips , var så heldig at den lokale hifi klubben hadde Dali ikon 7 mk2 inne som jeg kunne få teste .
    Hører mest forskjell bassen ,syns den er dypere og mer fyldig. ikke så skarp . men skulle ønske at de hadde litt mer trykk.
    Men de spiller penere enn Yamaha ns-777 . så jeg er nok på rett vei, hørte også på bw 6 serien men likte bedre Dali ikon 7
    Ja, de er noe mer rafinert, og har langt bedre elementer osv en ns serien til Yamaha.

En høyttaler som også kan anbefales å høre på er Lektor 8 som ligger litt under Ikon, men har 8" elementer, og egen mellomtone, men mangler hybrid diskanten som Dali kjører på de dyrere modellene.

Ellers så har du jo Mentor serien med Mentor 6 også. Ser du kan få slike brukt til rundt 10k- Mye bedre finnish, samt enda bedre elementer, så spiller den bedre en Ikon7 selv med et basselement mindre
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller egentlig alt fra 70 tall hardrock til adele så jeg er veldig variert, men syns at når jeg spiller Clutch ,Rush og Marius Muller at det blir mangel på trykk.
    Koblet en Nad c-275bee til Dali ikon 7 mk 2 ,dette ble litt bedre men syns de blr litt spisse .
    Hadde håpet at det var noen høytallere i 15000 klassen som gjorde jobben ,men har ikke funnet noen .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Klarer du strekke budsjett til mellom 15-20k er det kanskje mulig å skaffe Dali Helicon 400 på brukten, tror de har trykket du leter etter. De evner å spille høyt uten at lydbildet kollapser (noe som er meget viktig) samtidig som at bassen ikke blir ullen og urytmisk. Jeg har en NAD T787 og en røramp som jeg veksler litt på og kople over mine Helicon og begge fungerer utmerket selv om rørampen gir det helt lille ekstra.

Klipch er jo ett alternativ selv om det er langtifra min gate.

Hvilken type musikk er det du liker ?

Spiller egentlig alt fra 70 tall hardrock til adele så jeg er veldig variert, men syns at når jeg spiller Clutch ,Rush og Marius Muller at det blir mangel på trykk.
    Koblet en Nad c-275bee til Dali ikon 7 mk 2 ,dette ble litt bedre men syns de blr litt spisse .
    Hadde håpet at det var noen høytallere i 15000 klassen som gjorde jobben ,men har ikke funnet noen .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    45-dagers returrett og gratis frakt om du ikke liker de.

http://www.lsound.no/hoyttalere/gulv...loss-sort.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Ja, de er noe mer rafinert, og har langt bedre elementer osv en ns serien til Yamaha.

En høyttaler som også kan anbefales å høre på er Lektor 8 som ligger litt under Ikon, men har 8" elementer, og egen mellomtone, men mangler hybrid diskanten som Dali kjører på de dyrere modellene.

Ellers så har du jo Mentor serien med Mentor 6 også. Ser du kan få slike brukt til rundt 10k- Mye bedre finnish, samt enda bedre elementer, så spiller den bedre en Ikon7 selv med et basselement mindre
    l
    var og hørte på Mentor 6 Nydelig , men litt prizy har også prøvd Lektor 8 fin bass men syns mellomtonen forsvant litt . tror jeg skulle hatt ikon 8 men disse er jo ikke å finne på brukten dessverre .
    Den lokale hfk får inn Mentor 8 til helga ,burde sikkert tatt turen å høre de . men det er vel bare å holde seg hjemme sånn at en ikke kaster ut Samboen for å justere litt på Budsjettet..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    45-dagers returrett og gratis frakt om du ikke liker de.

http://www.lsound.no/hoyttalere/gulv...loss-sort.html
    Kan jo ver no å prøve , kommer evnt til å bli i desember , da jeg skal på jobb på sjøen i 3 uker .. takk for tips..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at det av og til selges Mentor6 på finn til halve prisen(10k) Så kan være verd å se etter Har selv Mentor 8. Suveren høyttaler, men krever mer effekt for å spille bra. Kjører selv 2x c275 på disse

13. Liker Yamboy har likt denne posten

Lignende tråder

1. Forslag til effektforsterker til NAD T777 og Dali Mentor 6?
    By Insignia in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 04-01-2014, 06:09
  2. Hvilke høytalere til H/K AVR 355?
    By Kjejas in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 11-19-2009, 20:03
  3. Hvilke høytalere til 4-6k
    By crimar in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 11-09-2009, 22:02
  4. Hvilke høytalere?