Nye fronter med budsjett på 10.000.-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye fronter med budsjett på 10.000.-

Lager en ny tråd da forutsettningene har endret seg litt.

Jeg er på jakt etter nye fronter i stuen, vil bli brukt 80% til film å 20% musikk. Så lenge dem leveres i sort spiller design liten rolle har jeg fått høre av min bedre halvdel, å i stua bestemmer hun

Elektronikken som skal brukes mot frontene er Pioneer LX85 og Midgard 4.1. Når det kommer til kabler har jeg litt av hvert MIT, SINE og Nordost.

Tanken er å bygge videre ifra fronter til et 5.1 system når økonomien tilsier. Jeg har sett mye på bruktmarkedet å dette blir kjøpt brukt så vi får "mest for penga"

Alternativene vi har sett på er:
    Dali Ikon 8
    Dali Mentor 6
    Swans 6.2F
    System Audio Explorer
    B&W CM9
    KEF XQ40

Alle disse er å oppdriver til max 10.000.- på brukten. Men før jeg tar med kona rundt for å lytte så kunne det vært kjekt med litt input fra dere her som faktisk har testet endel utstyr.

Håper på masse meninger ang disse høyttalerne

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet WATT hadde forholdsvis nylig en gjennomgang av gulvhøyttalere i max 10.000 kroners klassen? Sjekk utgaven 4/2014

Testen er for nye høyttalere så de du har listet opp er mest sannsynlig ikke med der, men det kan jo gi deg noen inntrykk av nye høyttalere i samme prisklasse.

"Om du trenger pause fra pølser og ballonger på 17. mai, minner vi om at Watt nr 4/2014 er i salg nå. Les bl.a. om Asus Essence 3, den nye HV-serien fra T+A og Denon AVR X2000, samt to gruppetester – en av høyttalere i segmentet rundt 10.000,- og en av projektorer i toppklassen. Vi besøker også Frank – en skikkelig lydentusiast – på hjemmebane! Som vanlig er det masse mer å by på av tester, nyheter og filmanmeldelser. Kom mai, du skjønne milde!"

-watt-4_2014-jpg
    Sist endret av Supertramp; 10-02-2014 kl 13:27

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Mentor fan, så kan jeg anbefale Mentor 6. Meget bra høyttaler, og som du sier til rundt 10k på brukten. Men smaken er som baken som de sier. Du har også vurdert CM9. Dette er to høyttalere som har litt forskjellig lydsignatur, men begge er meget bra, og kun ditt øre som evt kan avgjøre hvilken av de som du syns er best.Gode all-roundere begge to... ikon8 er jo en eldre, men noe større høyttaler fysisk, men jeg tror både Mentor og Cm vil spille bedre, og ta mindre plass. De andre merkene har jeg ikke hørt, så kan ikke utale meg om.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruktmarkedet flommer over for tiden, og det er mange gode høyttalere der ute. Ta ein kikk på bl.a Kef Q700, Focal og Monitor Audio. Gode allroundhøyttalere som oppfyller dei aller fleste ønsker :-)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da landet valget på Ikon 8, dette kun grunnet pris. Fikk de til pølsepris som noen kaller det

så nå skal det testes noen uker så får vi se hva det blir til, men merker at Ikon 8 ønsker masse effekt for å komme til sin rett.

fram til nå har vi fått testet litt å liker lyden, grei i toppen men må nok ha mer effekt for å få skikkelig fart i bunn.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Ikon 8 og kjørte dem en stund på en H/K Signature 1,5 ( 2x200W i 8ohm, dobler vel i 4 ) dette var "greit nok" men skikkelig morro ble det ikke før jeg koblet den til en Emotiva XPA-2, ble bare mer av av alt lizzom
    Så ja, de trenger godt med pulver for å blomstre skikkelig

Edit: Hva er pølsepris på Ikon 8 nå om jeg tør spørre ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv 2 stk NadC275 på mine Mentor 8 Dette fungerer konge Muligens du kan klare deg med en stk på Ikon8. Men de vil iallefall ha headroom, om du kjører to
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å leiter effekt nå, se gjerne i tråden min under forsterkere.

Pølsepris i dette sammenheng er 5000.-. Mulig jeg tar feil. Men må bære billig for strøkne i8?

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz Vis post
    Driver å leiter effekt nå, se gjerne i tråden min under forsterkere.

Pølsepris i dette sammenheng er 5000.-. Mulig jeg tar feil. Men må bære billig for strøkne i8?
    5000 for et par I8 vil jeg si er godt innenfor pølseprisgrensen ja

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip Vis post
    5000 for et par I8 vil jeg si er godt innenfor pølseprisgrensen ja

Det jeg tenkte og. Å di var så å si dønn strøkne. Noe hvite pigmenter på toppen på den ene bare. Ikke noe man ser hvis man ikke ser godt etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt godkjent pris for de ja Egentlig bare fordeler da man slipper å spille de inn

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Absolutt godkjent pris for de ja Egentlig bare fordeler da man slipper å spille de inn
    Så lenge dem var så pene som dem var har jeg ingenting å si om å kjøpe brukt

Men sliter litt med å finne effektforsterker til dem. Er så mye der ute å det man har veldig lyst på bare forsvinner forran øynene... Er folk som sitter på finn.no en god del mer enn meg skjønner jeg

Men bi-ampa pioneer SC LX85 på den igår å det fungerer jo helt greit. Men jeg er alltid litt skeptisk til reciver effekt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX85 er sikkert greit med skuv i, men klart de vil spille enda bedre med mer kraft. Er nok mye shopping på finn i disse dager ja, finner du noen som du ser er bra pris på så bør man bare slå til Eller kjøpe ny.

Lignende tråder

1. Nye fronter
    By vincleif in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 10-23-2009, 09:59
  2. nye fronter!
    By the sprit sound in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 05-11-2008, 18:02
  3. Nye Fronter!
    By Necroth in forum Høyttalere