tips til liten sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips til liten sub

Heisann,
    Jeg er på utkikk etter en liten sub til å ha på et rom som er under 10 kvadrat. Tror det er 2.5*3 omtrent. Har nå et Dynavoice 5.0 oppsett som funker greit. Tanken er å supplere med en liten sub. Har litt plass ved siden av sofaen der suben kan stå. Vi snakker rundt 20cm. Har sjekket litt og funnet disse:
    Cambridge x200
    Dali Fazon 1
    Rel T zero

Er noen av disse brukanes, eller må jeg opp i størrelse for at det skal være noe vits?
    Kommer også mest sannsynlig til å oppgradere Dynavoicene etterhvert så suben bør kunne gjenbrukes. Dali Zensor 5 eller 7 pakken til hifiklubben f.eks er en mulighet. Eller noe Klipsch. Men dette er altså en stund til blir aktuelt.

Hva tror dere, er en av nevnte suber noe å satse på?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet X200, og det er en utmerket liten sub. Den spiller kjapt og med veldig god punch til å være så liten. Men det er ingen utpreget filmsub - den går ikke fryktelig dypt, og den flytter ikke fjell. Da ville jeg sett på Dali Sub E9-F. Kan punche ganske mye mer til film, og spiller helt utmerket.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min mening lager ikke dali film subber i det hele tatt, har hatt 12" storebroren til e-9f og den holdt ikke lenge.

Jeg hadde mye heller sett på svs sb1000, http://www.lsound.no/hoyttalere/subw...1000-sort.html
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg er ikke akkurat overrasket over at det blir foreslått en større sub. Det er nok selvsagt ideelt, men det er rett og slett ikke plass på noen fornuftige steder i rommet. Midt i rommet/under bordet er vel neppe ideelt. Ved siden av sofaen er egentlig det eneste mulige stedet pdd. Der er det et par og tjue cm å gå på. Den du foreslår er altså 40-50% større. Ikke mulig pt. Da blir alternativet å skaffe seg en mindre sofa og det er ikke aktuelt akkurat nå.

Husk at rommet er lite, så spørsmålet er egentlig om noen av de nevnte er "good enough" til mitt bruk. Stort sett film og spill. Av og til noe musikk, kanskje. Dersom konsensus er at en slik liten sub ikke gir noen verdi så drøyer jeg det og satser på at noen oppgraderte høytalere heller gjør susen.

Edit: Fant denne også: http://www.soundgarden.no/hoyttaler/...ofer-hvit.html
    Sist endret av benbjo; 10-02-2014 kl 12:18

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E-9F spiller sykt bra til å være en så kompakt sub, spør du meg. Men det er sikkert lurt å ta en lytterunde i et par Hi-Fi-butikker om du bor innen rekkevidde. Og X200 er en veldig fin sak, som sagt.

Vet ingenting om den Q-accoustics-suben, men SVS er veldig bra. Og for store til det du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer Vis post
    E-9F spiller sykt bra til å være en så kompakt sub, spør du meg. Men det er sikkert lurt å ta en lytterunde i et par Hi-Fi-butikker om du bor innen rekkevidde. Og X200 er en veldig fin sak, som sagt.

Vet ingenting om den Q-accoustics-suben, men SVS er veldig bra. Og for store til det du trenger.
    Bir i nærheten av Oslo, så har mulighet til å dra på Soundgarden, Hifiklubben og Stereofil. Det å ta en tur rundt er ikke noe problem. Skal en tur innom sistnevnte senere i dag så kan jeg jo forhøre meg litt der.

Den E-9F du snakker om blir nok litt stor. Er jo nesten 30cm i bredden.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo Vis post
    Hehe, jeg er ikke akkurat overrasket over at det blir foreslått en større sub. Det er nok selvsagt ideelt, men det er rett og slett ikke plass på noen fornuftige steder i rommet. Midt i rommet/under bordet er vel neppe ideelt. Ved siden av sofaen er egentlig det eneste mulige stedet pdd. Der er det et par og tjue cm å gå på. Den du foreslår er altså 40-50% større. Ikke mulig pt. Da blir alternativet å skaffe seg en mindre sofa og det er ikke aktuelt akkurat nå.

Husk at rommet er lite, så spørsmålet er egentlig om noen av de nevnte er "good enough" til mitt bruk. Stort sett film og spill. Av og til noe musikk, kanskje. Dersom konsensus er at en slik liten sub ikke gir noen verdi så drøyer jeg det og satser på at noen oppgraderte høytalere heller gjør susen.

Edit: Fant denne også: http://www.soundgarden.no/hoyttaler/...ofer-hvit.html

Min glipp hehe, så ikke kravet på 20cm før nå
    Sånt som skjer når man poster før kaffen kan man si :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Q Acousticsubben er rå både pris og størelse tatt i betraktning.

Lignende tråder

1. Tips til liten bokhyllehøyttaler under 3000kr
    By magb in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 04-19-2011, 14:02
  2. Tips til element. Liten kasse med trykk
    By crimar in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 10
    Siste melding: 03-28-2011, 21:05
  3. Tips til en liten FullHD tv? 24-26"
    By nukedeath in forum TV-apparater
    Svar: 0