Power sound audio subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  16
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Power sound audio subwoofer

Er det noen her inne som har forsøkt disse subbene? JEg ser de skryter veldig av de på AVSforum.

Hadde helt sikkert blitt leven i kinoen med ettpar av disse:
    http://www.powersoundaudio.com/products/xv30fse

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største der ser mildt sagt rå ut, tror vi nesten er i BEF land her, vel i nærheten i alle fall.

Og med den nette vekten på 96kg pr stk..
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg chattet litt med Tom Vodhanel på hjelpelinjen dems på websiden. Tom Vodhanel var forøvrig tidligere R&D director hos SVS så det virker som disse gutta har greie på sakene sine.
    I kinoen min anbefalte han å kjøre 2stk XS30se. og mente det ville sparke bra unna. Jeg har vurdert å teste TRIAXen, men må jo ha et halvt kjernekraftverk får å kjøre den igang.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kar som har satt opp 2 Stk TRIAX i kjelleren. kan ikke være bra for huset:
    http://www.youtube.com/watch?v=bvhsbop1FHI#t=235

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det innkjøp av en PSA sub:
    POWER SOUND AUDIO — XV15se Home Audio Powered Subwoofer

Alltid spennende å teste noe nytt . Jeg skal prøve å få postet litt inntrykk når jeg har fått satt den opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det innkjøp av en PSA sub:
    POWER SOUND AUDIO — XV15se Home Audio Powered Subwoofer

Alltid spennende å teste noe nytt . Jeg skal prøve å få postet litt inntrykk når jeg har fått satt den opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk på en smell der ja. Det ble 2 stk XS30se istedet. Blir uansett spennende å høre resultatet når de er godt plassert i kinoen.
    Sist endret av tor; 12-13-2014 kl 18:11

8. Liker saar har likt denne posten
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får skrive litt når du har fått prøvd de.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do. Det tar nok en god uke før de står på døra.

11. Liker Gurba har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var subbene endelig ankommet. Jeg skal prøve å få satt opp disse ikveld om jeg kan klare å få stablet de ned i kinoen uten å knekke ryggen. :O

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Power sound audio subwoofer-dsc_0588-1-jpgPower sound audio subwoofer-dsc_0591-1-jpgSolide saker . satt opp den ene og testet litt på snaut halv maskin og spilte helt utrolig bra bra rett ut av boxen, meget thight. Det har jeg ikke opplevd med noen sub før. Oser kvalitet av disse. Merker med en gang at det hadde holdt med en av disse subbene, men det skal bli veldig morro å få testet og begge i full sving. Gud hjelpe

14. Liker AVsmurfen, Gurba har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig satt opp disse subbene i kinoen og jeg må si at resultatet ble vanvittig bra. Jeg kjører disse sammen med jbl array 1400 som fronter og 880 i center med primare som pre og amp. Jeg trodde jeg hadde tøff lyd før jeg satt inn disse beistene, men det hadde jeg ikke.
    Jeg satt de først opp den ene subben og justerte fase til å spille med frontene. deretter satt jeg opp den andre på samme gain og justerte fase til totalen ga høyest lydtrykk og dermed spilte best på lag med den andre subben. Subbene spiller fantastisk sammen med frontene og produserer en bryst brekkende punsh som er helt utrolig og gain er satt bare litt over halv.
    Jeg satt også inn antimode 8033 dsp da rommet mitt er litt umulig og det gjorde enda flere underverker i de lave frekvenser etter den hadde kjørt noen sveip. Lyden er nå så detaljert, knallhard og dyp i bassen som den aldri har vært før med noen som helst sub jeg har hatt i kinoen min oppigjennom tidene, så nå må alt av godfilmer ses på nytt. I tillegg kan jeg heller ikke lokalisere hvor bassen kommer fra, noe som er veldig viktig for opplevelsen.
    Jeg kan bare ikke begripe at de selger disse subbene for rett over 1000dollar stykket, det er må være århundres røverkjøp spør du meg selv med dollarkursen vi har nå. Jeg kjøpte 2stk uten grill for kun 2090 dollar da de står skjult så jeg trenger ikke griller. Grillene kommer i egen forpakning så prisen på frakten går opp noe mer da. Jeg må nesten vurdere selv om jeg skal kjøpe 2 til å sette bak i kinoen, men spørs om naboene 5 hus lenger borte blir så fornøyd da .
    Er det virkelig ingen andre her på forumet som har prøvd subber fra PSA?. Jeg tør ikke tenke på hvordan Triax høres ut når 2 stk xs30se kan lage slik en lyd som dette. Tom trodde kanskje jeg var første i Norge som hadde kjøpt fra de. Eneste problemet er kanskje om det går noe galt med de da det er ingen forhandler i Norge, men pytt hvis det først går noe galt så ordner det seg sikkert på et vis. Prisene er så greie uansett og supporten de har er upåklagelig.
    Løøøøøøp å kjøp!.

16. Liker saar, Gurba har likt denne posten
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres heftig ut:-)

Hvor mye måtte du ut med for frakten av disse beistene ?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på frakten var ikke så avskrekkende som jeg hadde trodd. det var i underkant av 650dollar for frakten for begge to til sammen på FEDEX economy. Så kommer moms i tillegg da, men hvis du regner på det så blir det ikke akkurat dyrt med tanke på den kvaliteten man får. Jeg tok bare en sjanse på disse subbene basert på hva jeg hadde lest og sannelig leverer de varene til gangs. Kino opplevelsen hos meg har fått en helt ny dimensjon

NB! de sender ikke direkte til Norge så du må innom en videreformidler i USA slik som f.eks. jetcarrier. Jeg opprettet bare en addresse på MYUS.com og sendte subbene dertil, så kan du selv styre hva slags måte de skal sendes på via websiden. Det var raskt og enkelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også nevnes at PSA sender gratis internt i USA.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte filmen John Wick igår i kinoen og skal si det var føde for subbene. Hele rommet blir til en trykkkabin. Det smeller og dunker noe helt vanvittig og subbene mister alldri pusten . Er veldig imponert over disse boksene, utrolig stram og massiv bass.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse i forhold til svs ultra subene? Noe i samme skala eller enda heftigere
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hadde jeg bare første gerenerasjon med pb13ultra, men disse er et hestehode forran i lydkvalitet etter min smak. Den beste investeringen jeg har gjort i kinoen på lenge . Folk som har vært å hørt er veldig imponert over hvor brutalt og nøyaktig de spiller og at man ikke hører hvor bassen kommer fra. Noen hopper til når de få kjenne det første skuddet i film da det sitter som støpt og kjennes mildt sagt godt i brystkassa.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Da fikk jeg endelig satt opp disse subbene i kinoen og jeg må si at resultatet ble vanvittig bra. Jeg kjører disse sammen med jbl array 1400 som fronter og 880 i center med primare som pre og amp. Jeg trodde jeg hadde tøff lyd før jeg satt inn disse beistene, men det hadde jeg ikke.
    Jeg satt de først opp den ene subben og justerte fase til å spille med frontene. deretter satt jeg opp den andre på samme gain og justerte fase til totalen ga høyest lydtrykk og dermed spilte best på lag med den andre subben. Subbene spiller fantastisk sammen med frontene og produserer en bryst brekkende punsh som er helt utrolig og gain er satt bare litt over halv.
    Jeg satt også inn antimode 8033 dsp da rommet mitt er litt umulig og det gjorde enda flere underverker i de lave frekvenser etter den hadde kjørt noen sveip. Lyden er nå så detaljert, knallhard og dyp i bassen som den aldri har vært før med noen som helst sub jeg har hatt i kinoen min oppigjennom tidene, så nå må alt av godfilmer ses på nytt. I tillegg kan jeg heller ikke lokalisere hvor bassen kommer fra, noe som er veldig viktig for opplevelsen.
    Jeg kan bare ikke begripe at de selger disse subbene for rett over 1000dollar stykket, det er må være århundres røverkjøp spør du meg selv med dollarkursen vi har nå. Jeg kjøpte 2stk uten grill for kun 2090 dollar da de står skjult så jeg trenger ikke griller. Grillene kommer i egen forpakning så prisen på frakten går opp noe mer da. Jeg må nesten vurdere selv om jeg skal kjøpe 2 til å sette bak i kinoen, men spørs om naboene 5 hus lenger borte blir så fornøyd da .
    Er det virkelig ingen andre her på forumet som har prøvd subber fra PSA?. Jeg tør ikke tenke på hvordan Triax høres ut når 2 stk xs30se kan lage slik en lyd som dette. Tom trodde kanskje jeg var første i Norge som hadde kjøpt fra de. Eneste problemet er kanskje om det går noe galt med de da det er ingen forhandler i Norge, men pytt hvis det først går noe galt så ordner det seg sikkert på et vis. Prisene er så greie uansett og supporten de har er upåklagelig.
    Løøøøøøp å kjøp!.
    Har du kalibrert sub likt med hovedhøytalere i db?
    Sist endret av alfalfa; 02-01-2015 kl 17:10
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja stemmer subbene er kalbrert likt med frontene i db slik at de spiller på lag.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Bygging av Subwoofer TC Sound
    By bullseye in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 6
    Siste melding: 04-17-2011, 22:09
  2. Power til Monitor Audio
    By Nitefly in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 09-16-2009, 15:54
  3. The 2 Channel Audio Power Amplifier
    By Joey Bane in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 3
    Siste melding: 07-01-2008, 23:17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •