Plassering sub? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Neccer Vis post
    Takk for svar her
    Problemet med "subwoofer crawl" her er at veggene består kun av reisverk og isolasjon. Det vil vel gi et feil lydbilde?
    Jeg skal trekke signalkabel i rør, derfor vil jeg gjerne prøve å treffe med plasseringen best mulig nå
    Skjønner .
    Kan du ha den på innsiden av høyre HT ? Eller i hjørnet bak høyre HT ? Kommer jo an på plassen , og hvor stor sub du skal ha selvsagt.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være vegghengte HT og vegghegt TV uten noen synlige kabler, så jeg vil gjerne unngå å ha den på den veggen i det hele tatt

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neccer Vis post
    Takk for svar her
    Problemet med "subwoofer crawl" her er at veggene består kun av reisverk og isolasjon. Det vil vel gi et feil lydbilde?
    Jeg skal trekke signalkabel i rør, derfor vil jeg gjerne prøve å treffe med plasseringen best mulig nå
    Oi, det er ingen enkel oppgave. Det blir nok et element av akademisk gjetning dersom du er nødt til å låse plasseringen nå. Å teste lyden nå med reisverk og isolasjon vil nok ikke gi de samme betingelsene i lytterommet dessverre.

Hjørner i rommet gir ofte den største boosten i basstrøkk fordi rommet er med å bidrar maksimalt. Men det er også den mest risikable posisjonen. Det kan enten gi helt fantastisk subdekning i rommet som går ned i dypet, eller så kommer du til å slite med kraftige romnoder som gir deg kraftig bass på enkelte frekvenser (såkalte én-tones bass). Her finnes det hjelpemidler, som f.eks. Anti-mode, men det er i grunn et reparasjonsverktøy og fikser ikke det grunnleggende problemet med akustikken.

Sub plassert midt i rommet gir deg den beste kontrollen over lydbildet. F.eks. en av hensiktene med å bygge basstårn er å få subben opp i hodehøyde er at man får totalkontroll over lyden og kan gi lyd som rykker hårrota. Men det krever bedre subber og langt mer power for å drives. Hvis man har en relativt liten sub, kan ofte en midtplassering føles slapt og tamt fordi man får ikke nok ompf.

Jeg syns det er vanskelig å gi råd om hvor det vil bli best hos deg.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Plassering av sub :)
    By Martinandersen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 30
    Siste melding: 12-24-2011, 00:12
  2. Plassering av RS-42
    By elastic in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 06-21-2011, 17:19
  3. Plassering av Sub??
    By TombaaaH in forum Høyttalere