Cerwin Vega eller Dynavoice

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega eller Dynavoice

Hei

Er på utkikk etter nye høtalere (de første gang jeg noen gang kjøper) og har sett en del på Dynavoice Defenition DF-8 og Cerwin Vega xls 28 og xls 12.
    Har foreløpig en Yamaha RX-A1030 receiver til å drive dem, men kommer nok til å kjøpe en effektforsterker etterhvert.

Hvilke høytalere ville dere ha gått for? Er de gode høytalere til den prisen eller er det flere som trykker litt i fra seg til 5 - 7 tusen kroners klassen.
    Høytalerne vil bli brukt til film og musikk. Ca 50 - 50.

Lurer også på om jeg, en som ikke har hørt på noe bedre annlegg enn logitec z-5500 vil høre forskjell? Eller må man langt opp i pris til det?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bj0rkn3s Vis post
    Hei

Er på utkikk etter nye høtalere (de første gang jeg noen gang kjøper) og har sett en del på Dynavoice Defenition DF-8 og Cerwin Vega xls 28 og xls 12.
    Har foreløpig en Yamaha RX-A1030 receiver til å drive dem, men kommer nok til å kjøpe en effektforsterker etterhvert.

Hvilke høytalere ville dere ha gått for? Er de gode høytalere til den prisen eller er det flere som trykker litt i fra seg til 5 - 7 tusen kroners klassen.
    Høytalerne vil bli brukt til film og musikk. Ca 50 - 50.

Lurer også på om jeg, en som ikke har hørt på noe bedre annlegg enn logitec z-5500 vil høre forskjell? Eller må man langt opp i pris til det?
    jeg ville heller gått for Dynavoice enn vega, men igjen heller gått for Klipsch enn noen av dem. klipschene er lettdrevne og vil klart spille bedre enn de to andre på en receiver.
    Ja det vil klart spille bedre enn logitech z5500

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er de billigste Klipsch høytalerne på bass?

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bj0rkn3s Vis post
    Hvordan er de billigste Klipsch høytalerne på bass?
    Klipsch RF-82 f.eks. trykker ganske bra fra seg, siden de er såpass lettdrevne (høy følsomhet). Billige er de jo også. Yamaha er jo en god match så det er jo bare å kjøre på der. Jeg kjørte mine RF-82 på RX-V1900 ganske lenge før jeg tok steget over på RF-63 og Emotiva XPA-5.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Bærum
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får Klipsch rf82-2 mk2 til ca 6000-7000 brukt og der mangler det ikke bass.
    Jeg kjøpte nettopp et par og er strålende fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor leter man på bruktmarkedet etter høytalere?
    Alt jeg vet om er finn.no, men det finnes vel sikkert flere gode sider?
    Holder klipsch seg meget godt i pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sotte nesten i hele natt og sett på høytalere. Cerwin Vega har jeg da gått bort i fra.
    Har vel egentlig kommet frem til ut i fra testet og forum at valgene mine står mellom, Klipsch RF-62/82, Dynavoice DF-8 og Dali Zensor 7.
    Har egentlig mest lyst på helt nye høytalere fra butikk og da er vel egentlig Klipsch RF-82 ute av bildet i forhold til min prisklasse.

Ser vedlig mange liker Klipsch, men hvordan er de i forhold til de 2 andre høytalerne?

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste leter på finn.no og av torget her inne på forumet.
    klipsch er et kjent merke som mange kjenner til. du vil aldri få problemer med og få solgt noe det står klipsch på. prisen holder seg vel som alt annet innen hifi. solgte mine rf82 mk1 for 5 000 for noen år tilbake. bør ikke gå over 4500 for noen klipsch mk1 dag.

skulle jeg valgt noe til 6-7000 hadde jeg sett på brukte klipsch.hadde også sett litt på fence audio boost 212. og en subwoofer fra fence. da har du et meget kraftig anlegg til 5-6000 brukt pris. fence sine 212 kom bra ut i test i bladet lydogbilde. det ligger ett sett på finn til 2500 lite brukt. kjøper du en 15" subwoofer i tillegg skal det ikke være mangel på bass. verken i film eller musikk.

edit: http://www.lydogbilde.no/test/fence-boost-212

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    de fleste leter på finn.no og av torget her inne på forumet.
    klipsch er et kjent merke som mange kjenner til. du vil aldri få problemer med og få solgt noe det står klipsch på. prisen holder seg vel som alt annet innen hifi. solgte mine rf82 mk1 for 5 000 for noen år tilbake. bør ikke gå over 4500 for noen klipsch mk1 dag.

skulle jeg valgt noe til 6-7000 hadde jeg sett på brukte klipsch.hadde også sett litt på fence audio boost 212. og en subwoofer fra fence. da har du et meget kraftig anlegg til 5-6000 brukt pris. fence sine 212 kom bra ut i test i bladet lydogbilde. det ligger ett sett på finn til 2500 lite brukt. kjøper du en 15" subwoofer i tillegg skal det ikke være mangel på bass. verken i film eller musikk.

edit: http://www.lydogbilde.no/test/fence-boost-212
    Ironisk at du skulle dra fram denne testen der CV som trådstarter opprinnelig vurderte vant testen over nettopp Fence 212 selv om CV'en var en modell større enn trådstarter nevnte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil min Yamaha RX-A1020 klare å drive noe så stort som de Fence høytalerne?
    Må jo si det frister med de også.
    Sykt så mye det er å velge i.
    Skulle ha bodd i nærheten av hifiklubben eller lignende så jeg kunne fått hørt på litt forskjellige høytalere.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den skal klare og drive de fence audio boost 212. men når du begynner og dra på litt vil den nok bli noe svak. må vertfall ha god lufting sånn den ikke går varm. så kan du jo suplere med effektforsterker senere om du vil det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men det høres jo bra ut
    Regner med de trykker litt mer i fra seg de Fence audio boost 212 enn de tre andre jeg vurederer?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde ikke vurdert dali zensor 7 fremfor klipsch rf82. heller ikke Dynavoice DF-8.

jeg vet ikke hvordan rommet ditt er. eller hvor stor rommet er. er det et lite rom du har. hadde jeg vurdert klipsch rf-62/82. og en 12" xtz subwoofer eller en svs pb-1000 subwoofer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en ganske stor stue de blir å stå i. Sikkert ikke optimalt i det hele tatt med tanke på lydkvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale å høre på CV høyttalerne om du ikke allerede har gjort det. Mye bang for the buck. Selvfølgelig mye som har mer raffinert lyd, osv, men hvis det er for å fylle en relativt stor stue med mye lyd uten at lommeboka tømmes helt, samt vil ha butikknye høyttalere, så er dette absolutt noe du burde teste ut.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vis du har en stor stue. så vil både klipsch rf-82 og fence audio boost 212 spille bra i din stue. når en har et budsjett på 5-7 tusen kjøper man ikke nytt. fordi du ikke får ikke så mye for pengene. kjøper du dermed brukt kan du få både høyttalere og subwoofer til den prisen.
    og kjøpe brukte høyttalere er ikke som og kjøpe en brukt bil. og når den tid kommer der du skal selge anlegget og oppgradere. så kan du selge anlegget til nesten samme pris du kjøpte det for. med mindre det har komt skader.

både høyttalerene mine og subwooferen min. har vert demo i butikk. og siden jeg kjøpte demo av både høyttalerene og subwooferen har jeg spart rett under 25 000 kroner.

hadde jeg hatt ett budsjett på 5-7000 kroner. der bass og høyt volum gjelder. hadde jeg kjøpt de brukte fence audio boost212 og den 15" subwooferen til fence audio.

vis det ikke bare er bass og volum som gjelder . så hadde jeg kjøpt brukte klipsch rf82mk2 til 6-7k. og senere kjøpt en svs pb-1000 som koster 4000. da har man et meget bra anlegg til både hifi og hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Bærum
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen fordel med å kjøpe brukt er at du slipper innspilling som kan være opptil noen hundre timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt sikkert 10 forskjellige høyttalersett og 6 subwoofere av forskjellige merker.

Det som alle skriver her om å kjøpe brukt hifi stemmer nesten alltid, da får du mye mer for pengene og de er ferdig innspilt.
    Nyere Cerwin Vega er ikke så brutale som de gamle seriene, er ofte litt mer tungdrevne men spiller til gjengjeld litt finere og nøytralt(iallefall XLS serien). Men skal du ha maksimalt lydtrykk så er det de gamle seriene som er best, AT, VS, DC og AL serien. Selv om mange av disse er lettdrevne så har de store elementer som krever mye strøm(effektforsterker) for å yte optimalt.

Klipsch kalles ofte Cerwin Vega for voksne, de billige seriene som RF får du tak i eldre modeller som RF82 mk1 helt nye fra 5000 på komplett/mpx.
    Disse har hornladdet diskant og 8" mellomtone/bass og kan biampes for å utnytte forsterkeren maksimalt. Har du en surroundforsterker der du aktivt kan dele de på feks 50-80hz så har du en høyttaler som kan spille grisehøyt på mellomtone og diskant med ok mellombass å bedre lydkvalitet enn det meste fra CV, bass er det som suger ut kreftene fra forsterkeren fortest. Dypbassen kan du da overlate til en aktiv subwoofer som overtar fra der du deler frontene dine fra. Dette er en kombo som jeg har likt best de siste årene selv, selvfølgelig ikke alle fronter og subwoofere som låter så bra sammen, men ser du på CV og Fence så er det vel neppe dette som er hovedfokuset ditt. I tillegg er det mye enklere å plassere en høy og smal høytaler med sub enn et kjøleskap.

Det er iallefall min mening og erfaring. Hadde du hatt mer penger å lagt på bordet så finnes det også høyttalere fra feks Audio Pro og Definitive Technology med aktive basselementer/subwoofere innebygd. Men disse koster fort fra 10k og oppover, men de krever til gjengjeld ikke all verden til forsterkerkraft siden det kun er mellomtoner og diskanter som skal drives av forsterkeren.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch hører egentlig mere ut som en høtaler for meg, vil ikke kun ha lydtrykk å bass, er litt intreseert i at den skal spille litt fint også, men hadde vært fint om den samtidig trykker litt i fra seg.
    Er det noe stor forskjell på rf-82 mk1 og mk2? Er det verdt prisforskjellen? Vil Klipsch rf-62 blir litt for liten for en stue?
    Om man kjøper brukt, er det ikke noe fare for at f.eks diskantene begynner å bli slitt? Eller er det slik at enten funker det eller så funker det ikke?
    Hvilke subwoofere passse med klipsch? eller er det litt det samme hva man kjøper der?

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det ligger en annonse på finn med Klipsch rf5. disse kan gå fra 5000 og opp.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Dynavoice Dynamite 12 vs. Cerwin Vega! Cls12
    By Sunvang in forum Høyttalere
    Svar: 13
    Siste melding: 03-26-2012, 09:30
  2. Cerwin Vega eller Dynavoice til hjemmekino?
    By Kendo in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 08-25-2010, 22:50
  3. Dynavoice M-65 vs. Cerwin Vega CLS 10
    By amdturion in forum Høyttalere
    Svar: 103
    Siste melding: 07-27-2010, 20:44
  4. Cerwin Vega VE-12F eller Dynavoice M-85???
    By Reksen in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 10-18-2008, 20:59
  5. CERWIN-VEGA V-12F eller CERWIN-VEGA CLSC-10
    By duffy89 in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 07-16-2005, 17:13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg