PSB Diskanter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Tråd: PSB Diskanter

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kan det muligens være en høyfrekvent støykilde eller en slags form for selvsving i forsterkeren eller i andre ledd i systemet, som da vil tilfører mye energi i diskanten høyt over det hørbare frekvens området. det er vel den eneste forklaring jeg kan komme på, som får systemet til å "spise" diskant elementer uten at man ellers spiller for høyt med forvrengning.

Vet ikke helt hvordan man skulle teste ut en sånn høyfrekvens teori, kanskje noen andre som vet, "obdusere" de gåene diskant tale spolene kanskje :roll:

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv 6T i flere år uten noensinne å ha problemer med dem. Skulle faktisk ønske jeg fortsatt hadde dem men dama ville ha dem ut! 8)
    Diskanten kan vel ryke hvis du har stilt inn tonekontrollene på receiveren med diskanten på fullt?
    Hvorfor ikke ta med med til importøren og få dem sjekket for eventuelle feil der?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Hvis du vil ha bedre lyd, bør du bi-ampe :wink:
    Resultatet hos meg ble bedre og "strammere" bass, samtidig som høytalerne spilte bedre med "oppdelt" frekvensområde for forsterkerne.
    Da trenger eg en til forsterker... det har eg ikke.. :?

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    kan det muligens være en høyfrekvent støykilde eller en slags form for selvsving i forsterkeren eller i andre ledd i systemet, som da vil tilfører mye energi i diskanten høyt over det hørbare frekvens området. det er vel den eneste forklaring jeg kan komme på, som får systemet til å "spise" diskant elementer uten at man ellers spiller for høyt med forvrengning.

Vet ikke helt hvordan man skulle teste ut en sånn høyfrekvens teori, kanskje noen andre som vet, "obdusere" de gåene diskant tale spolene kanskje :roll:
    Har testet med 2 ulike forsterkere også, trodde den første var for liten, så kjøpte større, men er likt med den.. :x
    Noe MÅ være galt.. Spiller høyt til tider, men spiller ikke som en idiot!!
    Det eneste eg har merket litt til, er at diskantene "skjærer litt"....

Snakka med interconnect i dag, og skulle levere inn diskantene til "obduksjon" så da gjensår det å se hva dei seier... :?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de gamle metalldomene skjærer litt jah. nesten uansett forsterker :roll:

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv Yamaha RX-V630 og PSB T45 men har ikke hatt noe problem! men jeg har ikke bi-ampet de eller bi-wired de!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk etterlengtet svar fra InterConnect i dag!

Det blir til at eg får 2 stk. nye delefilter montert! "Alt blir selvfølgeleg gjort gratis!", PSB 6T kunder skal være fornøyde kunder!" sa dei!! Det må eg sei, utrolig BRA service!! Så da gjennstår det bare å se og håpe at jeg er kvitt problemet med def. diskanter 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hjelpe deg å teste dei eg FiDo. Hehe. Det var da lyd i dei no. Satse på at dei gjorde bra arbeid i Canada. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddi
    Skal hjelpe deg å teste dei eg FiDo. Hehe. Det var da lyd i dei no. Satse på at dei gjorde bra arbeid i Canada. :wink:
    Jepp! Dei spela greit nå!! Testa dei litt i dag når eg va igang med husvasken 8)

Får dei nye PSB bakhøytalerene (B15) og på tirsdag. Glede meg!! Begynne å få satt opp alt nå, etter mye om å men

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •