"Trend" over dammen. PA-topper til hjemmekino. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 87 av 87
    Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox Vis post
    Jeg gikk til innkjøp av et par b215xl men sliter en del med dynamikken i de. Når det er lite informasjon som formidles er nivået bra men når det kommer mer informasjon f.eks en basslinje så dempes lyden i de merkbart. Dette blir da veldig slitsomt om det er en sang som veksler mye i mengden informasjon som spilles da lydnivået flyr opp og ned i de hele tiden.

Lett å mistenke forsterker men hadde ikke dette problemet med forrige par høyttalere koblet opp i samme system. De er koblet til en T-Amp 2400 så effekten er ikke problemet. Eneste andre forskjellen fra tidligere er at forforsterker er satt til "small" på front for å øke delefrekvensen samt bruk av speakon kabler. Noen tips til hva dette kommer av?
    Er det rett å slett et dårlig delefilter i høyttalerene?
    Tviler sterkt på at denne "pumpingen" har med høyttalerne å gjøre, på meg virker det som dynamisk kompresjon,
    du fikk ikke skrudd receiver på "night" mode når du satte høyttalere til small vel?

Har du mulighet til å koble en signalkilde rett i TA2400, så finner du raskt ut om receiveren er synderen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Ja kan alltids prøve å gå utenom forforsterker og se hvordan det fungerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt ned i frekvens spiller du med B215XL?

Vet at det er en lyspære koblet til delefilteret som en "limiter".
    Har lest at flere har fjernet / koblet om denne lyspæren for å få bedre dynamikk.
    Jeg bruker ikke mine under 100Hz til vanlig, men når jeg testet dem ned til ca 40-50Hz så var det bra dynamikk men det føltes som lite og veldig stram/tørr bass.

Kan legge til at når jeg testet så brukte jeg en eldre Denon receiver på 2x130w med Audyssey-OFF.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren står stillt med crossover på 100Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde det ikke være mange watt som er i bruk når du spiller, så tviler på at det er glødepæren som gir utslaget.
    Foreslår det som Halvor sier, sjekke signalkildene.
    Gå systematisk til verks for å bytte ut en og en avspiller/forsterker evt endre på en og en innstilling for å se hva som gjør utslag.

Noe må det jo være, det er bare å finne det. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ble det med Behringer B212XL hos deg Teddy? Du har jo Miles, men om du har de liggende likevel? Og hva synes dere andre? Har lusket litt i skyggen på AVSForums et års tid og tråden til Imagic trigget min nysgjerrighet også. Som noen kanskje har sett der, endte jeg også opp med et par. Helt rått at man får såpass grom og balansert lyd med smekk til en så latterlig pris. I tillegg er de ørevennlige! Har ikke fått "tvunget" fram en eneste vond sibilant enda, og det er første gangen jeg ikke plages av det med horn. Morro!

"Trend" over dammen. PA-topper til hjemmekino.-img_2030-jpg
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager for shameless annonsering, men har 3stk B212XL til salgs. De er litt for store i min lille stue så nå er det tilbake til noe søtere. Det var fryktelig morro å teste, kan bare bekrefte det skrytet disse høyttalerene får her.

Vi ordner en hyggelig pris for noen som har lyst til å prøve seg på Behringer.
    https://m.finn.no/bap/forsale/ad.htm...&myad=66770764

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Lignende tråder

1. HiFi vs. hjemmekino i bladet "Hjemmekino"
    By Gimsegutten in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 17
    Siste melding: 10-17-2008, 21:41
  2. Vedr. "min hi-fi" og "min hjemmekino"
    By Mogens in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 01-26-2007, 12:27

Stikkord for denne tråden