"Trend" over dammen. PA-topper til hjemmekino. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 87
    Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, takk for interessant lesning Teddytusen. Hvordan opplever du middbassen fra 80 og opp i disse? Sparker det hardt i brystet?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Men det gjør ikke Miles heller. I mitt rom. På tross av at jeg har jobbet en god del med fase (Miles+subber) så tror jeg at litt av grunnen til at 212 fungerer så godt her hos meg er at jeg er pukka nødt til å dele høyt. Tok flere tester nå etter ditt innlegg der jeg kjørte frekvenssveip både med og uten sub, og Miles delt høyt. Delt høyt (80hz) har jeg nesten ingen dipper i frekvensresponsen, mens jeg har flere når jeg kjører Miles full range.

Ang spark i brystet... Med 212 og subbene (slipper utfasing) delt på 90hz har jeg så mye trøkk jeg bare orker. Ser det snakkes om vidt forskjellige frekvenser som skal utgjøre "brystkassebass", og dersom 100-150hz er riktig, så burde jeg ikke hatt så mye.

Skal ta noen sveip til med 212 og subbene og rapportere tilbake.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sveipene er ikke målt med feks REW, og kun tatt med hørsel og Radioshack i hånd. Den eneste dippen som er skikkelig hørbar (dyp og bred) nå er en jeg har rundt 100-105hz. Den har vært der uansett konfigurasjon.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Da er mine 215xl ankommet postkontor. Kabler fant jeg ut at det har jeg jo ikke:-( Finnes det speakon til banan? Eller må jeg til med saksa? Kjøpte mine Behringer på 4Sound, men der har de bare speakon til speakon ser jeg..
    Finner nok ut av det, men tenkte det kunne være verdt ett spørsmål. Forøvrig ser jeg nå folk har begynt å kle av kabinettet på 215xl å spiller da I såkalt Åpen Baffel. Høres spennende ut med tanke på de fordelene en høytaler uten kasse kan gi.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare skrudde av speakon i ene enden (gjort på 30sek) og koblet rett i effekt. Men ja, det finnes speakon til banan.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det ble så stille, så regner jeg med at Per Thomas sitter å rister på hodet av den tullete vestlendingen (som de fleste andre) og har lagt ut 215 på finn.no alt?

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, ingen 215 på Finn. Så på Avsforum at sjefs-promoter i Statene hadde fjernet dekselet bak og gjort om til open baffle. Skal ikke stå på kreativitet og nysgjerrighet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Ser Mark er på forsiden av forumet og er intervjuet også. Har ikke sett innslaget, så jeg vet ikke om han nevner noe om testingen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, neida har ikke solgt dem nei. Bare ikke fått testet dem enda. Nytt hus, mye oppussing og ingen rom ferdig. Skal prøve å få til noe denne helgen. Tross for at de er hvite ble de ikke veldig godt mottatt I heimen må jeg innrømme. Håper det forandrer seg når lyden sprer seg utover:-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig. Tatt sin tid beklager det. Fått satt opp Behringerne. Testet kun igår lørdag, men klør etter fler inntrykk både musikk og film. Utrolig klar topp på disse , men skjærer aldri i ørene. Bruker en yamaha 1020. Testet rammstein, mj,eagles, elvis, ozzy, noe techno, trance. De funker virkelig på alt. Jada bassen mangler, men noe kan fikses med EQ, men en sub er nødvendig. Dette er virkelig en lyd jeg kan like. De virker også dønn ærlig i gjengivelse, ikke for mye ikke for lite. Liker spesiellt detaljert mellomtone ( spytt og tørr munn kommer fram;-))

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas Vis post
    Endelig. Tatt sin tid beklager det. Fått satt opp Behringerne. Testet kun igår lørdag, men klør etter fler inntrykk både musikk og film. Utrolig klar topp på disse , men skjærer aldri i ørene. Bruker en yamaha 1020. Testet rammstein, mj,eagles, elvis, ozzy, noe techno, trance. De funker virkelig på alt. Jada bassen mangler, men noe kan fikses med EQ, men en sub er nødvendig. Dette er virkelig en lyd jeg kan like. De virker også dønn ærlig i gjengivelse, ikke for mye ikke for lite. Liker spesiellt detaljert mellomtone ( spytt og tørr munn kommer fram;-))
    Høres bra ut!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er strålende bra! Fortsatt meget fornøyd med investeringen om det kan kalles en investering til en slik pris. Så takk til Teddytusen som satte meg på sporet av en slik fantastisk høytaler til en like fantastisk pris. Testet først med mp3 og youtube lørdag, nå har jeg fått testet enda litt mer å da med vanlig CD samt bluray via en Oppo spiller, nytt hakeslipp om det var mulig. Høres kanskje litt vel entusiastisk ut nå, men jeg er nok litt overrumplet. Neste steg nå blir å få matchet disse med ett par gode subber. Har en SVS ultra stående ubrukt så mulig jeg tester med den I første omgang. Tittet også litt på Behringer 18" passive subber, de er svært rimelig. Jeg er mest ute etter den siste punchen I midbassen og ikke nødvendigvis dypet for å gjøre lydopplevelsen tilnærmet perfekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også gått til innkjøp av et par Behringer B215XL som er primært tenkt til å bli brukt til party/tilstelninger.

Etter å ha trålet gjennom de fleste trådene vedr Behringer B21_XL så kunne jeg ikke dy meg.
    Jeg har 2 bassmoduler med Celestion 18" FTR18-4080HDX og har tidligere brukt mine Tempest 12 sammen med disse.
    Det fungerer bra med Tempest 12, men ønsket noen andre høyttalere som jeg ikke trenger å være så redd for å ødelegge.

Prisen til Behringer er jo latterlig lave.
    Snakket med de på Evenstad Musikk og de sa at de solgte VELDIG mange av de aktive versjonene.
    Lite feil var det også. Behringer har blitt noe "nytt og annet" de siste årene og de har vel ikke hatt det beste ryktet.

Koblet de opp med en gammel Denon receiver i stuen, bare for å få litt lyd.
    Førsteintrykket var at de var veldig rene og ja: de manglet MYE bass.

Nå har jeg kun testet de uten dedikerte basser og jeg ser for meg at de vil passe bra sammen med dedikerte basser.

Diskant, mellomtone, og ner til mid-bass er ren og kontant - selv med godt pådrag.
    Hører at det er litt farging av lyd / resonans, både i diskant og i selve kassen.
    Det høres ut som at det bare er i visse tilfeller/frekvenser. Kan også være at innspilling er en faktor her.

Når jeg hørte resonanser så gikk jeg bort og kjente på kassen og den vibrerte merkbart.
    Er ikke sikker om det er nok vibrasjoner til at det betyr noe men antar at det er årsaken til farging/forvrengning av lyden.

Jeg er utrolig fornøyd med lydkvaliteten til disse i forhold til prisen.
    Skjønner godt at mange sammenligner disse med langt dyrere høyttalere.

Kommer nok til å plassere de i hjemmekinoen for testing der også
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace Vis post
    Da har jeg også gått til innkjøp av et par Behringer B215XL som er primært tenkt til å bli brukt til party/tilstelninger.

Etter å ha trålet gjennom de fleste trådene vedr Behringer B21_XL så kunne jeg ikke dy meg.
    Jeg har 2 bassmoduler med Celestion 18" FTR18-4080HDX og har tidligere brukt mine Tempest 12 sammen med disse.
    Det fungerer bra med Tempest 12, men ønsket noen andre høyttalere som jeg ikke trenger å være så redd for å ødelegge.

Prisen til Behringer er jo latterlig lave.
    Snakket med de på Evenstad Musikk og de sa at de solgte VELDIG mange av de aktive versjonene.
    Lite feil var det også. Behringer har blitt noe "nytt og annet" de siste årene og de har vel ikke hatt det beste ryktet.

Koblet de opp med en gammel Denon receiver i stuen, bare for å få litt lyd.
    Førsteintrykket var at de var veldig rene og ja: de manglet MYE bass.

Nå har jeg kun testet de uten dedikerte basser og jeg ser for meg at de vil passe bra sammen med dedikerte basser.

Diskant, mellomtone, og ner til mid-bass er ren og kontant - selv med godt pådrag.
    Hører at det er litt farging av lyd / resonans, både i diskant og i selve kassen.
    Det høres ut som at det bare er i visse tilfeller/frekvenser. Kan også være at innspilling er en faktor her.

Når jeg hørte resonanser så gikk jeg bort og kjente på kassen og den vibrerte merkbart.
    Er ikke sikker om det er nok vibrasjoner til at det betyr noe men antar at det er årsaken til farging/forvrengning av lyden.

Jeg er utrolig fornøyd med lydkvaliteten til disse i forhold til prisen.
    Skjønner godt at mange sammenligner disse med langt dyrere høyttalere.

Kommer nok til å plassere de i hjemmekinoen for testing der også
    Hvordan er de i midbassen i forhold til Fusion Tempest 12? Markant forskjell i i fysisk trøkk?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor Vis post
    Hvordan er de i midbassen i forhold til Fusion Tempest 12? Markant forskjell i i fysisk trøkk?
    Det kan jeg ikke si enda før jeg har testet de i hjemmekinoen der Tempest'ene står.

Blir litt feil å si noe nå når jeg har testet de ukalibrert i et annet rom vs Tempest'ene.

Har allikevel følelsen av at B215XL har mer å rutte med i middbass området (max SPL), men tror faktisk at Tempest'ene er mer balanserte og går dypere enn B215XL ukalibrert.

Skal poste etter hvert som jeg får testet de litt mer.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg ikke si enda før jeg har testet de i hjemmekinoen der Tempest'ene står.

Blir litt feil å si noe nå når jeg har testet de ukalibrert i et annet rom vs Tempest'ene.

Har allikevel følelsen av at B215XL har mer å rutte med i middbass området (max SPL), men tror faktisk at Tempest'ene er mer balanserte og går dypere enn B215XL ukalibrert.

Skal poste etter hvert som jeg får testet de litt mer.
    Takk for tilbakemelding. Ut i fra specs går jo Tempestene en del dypere og er vel designa til å klare seg greit uten sub til musikk. B215XL må vel ha en sub til musikk for å ikke låte slanke. Er frista til å kjøpe B215XL til samme formål som deg, men blir fort like dyrt som Tempestene dersom de trenger en sub. Venter i spenning på fortsettelsen..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare først si at Tempest 12 er vel laget/designet for å fungere sammen med en bass/sub.
    Tror de har valgt en lav tuning slik at de som spiller på lave SPL har en liten mulighet til å greie seg uten bass/sub.

Slik jeg spiller med høye volum så er det ikke sjanse å bruke de uten dedikerte basser/subber.
    Eminence 12" driveren har bare 4mm xmax og det sier seg selv at de ikke klarer å håndtere lave frekvenser på høy SPL.

-------------------------

Jeg har tatt med meg B215XL'ene opp i hjemmekinoen for å teste de opp mot Tempest 12 høyttalerene.

Bestemte meg for å teste uten EQ og Roomkorreksjon da det er så mye her som kan påvirke sluttresultatet etter kalibrering.

Satte meg ned og hørte bare på Tempest12 - uten EQ og Roomkorreksjon - i Full Range - uten basser / subber.
    Merket fort at jeg har kalibrert Tempest'ene mot den varme siden ved bruk av EQ og Roomkorreksjon siden de nå var mye lysere og fremtreden i toppen.
    Første tanke var at de er veldig like til B215XL i måten de spiller lyden på. Åpne og "ærlige".

Etter å ha hørt diverse musikkspor, så koblet jeg opp den ene B215XL på den ene siden, mens den andre siden fortsatt hadde en Tempest tilkoblet.
    Koblet meg opp på MiniDSP'en og switchet fra Høyre til Venstre side mens jeg hørte på musikk.

Testing på lav SPL:
    Først så fikk jeg bekreftet min tidligere oppfatning om at de spiller utrolig likt.
    Det er dynamikk og åpenhet i begge høyttalere.
    Begge mangler bass under 80hz, mens Tempest'ene fremstår som noe mer varme og litt bedre trøkk i dypet.
    Mid-bassen er så og si lik på trøkk og de er begge dynamiske.

B215XL virker noe grove og litt "udannnet".
    Tempestene er har mer oppløsning i mellomtonen og diskanten - høres ut som mindre forvrengning.
    Mellomtonen er den største forskjellen her, og detaljer kommer frem i Tempestene bedre enn på B215XL.

Testing på høy SPL:
    HighPass satt til 80Hz.
    De spiller høyt og klart begge 2 uten noe særlig problem med å gjengi raske trommeslag/gitarriff.
    B215XL virker å marginalt litt bedre mid-bass punch og Tempest'en med sin 12" holder greit unna og har ikke noe problemer med volumet.
    Det jeg merker meg er at når SPL er høy med kraftige bass anslag, så vibrerer kassen til B215XL og farger lyden.
    Dette skjer ikke med Tempest'ene som beholder mye av sin rene lyd selv ved høy SPL.

Etter å ha unnagjort en del lytting på musikk, så byttet jeg side på høyttalerene for å teste på nytt.
    Jeg kom frem til samme konklusjon som tidligere og da fikk jeg bekreftet at rommet ikke hadde betydelig påvirkning i første testen.

Tempest 12 vs B215XL:

Tempest 12:
    + Spiller høyt med mye dynamikk
    + Mer detaljert / raffinert enn B215XL
    + Kabinett mer solid - mindre resonanser
    + Penere
    + Gleden av å ha noe man ha bygget selv
    - Dyrere
    - Endel jobb

B215XL:
    + Billige
    + De veier lite
    + Tåler mer fuktighet / vann
    + Må ikke bygges
    - Kabinett lager resonanser ved høy SPL (ikke mye men merkbart)
    - Noe uklar mellomtone
    - Ikke spesielt pene

Jeg er veldig fornøyd med Behringerene slik som de er og de passer meg perfekt da jeg skal bruke de til fester/tilstelninger.
    Om det er uaktuelt å bygge Tempest 12 selv og ikke er så nøye på design/finish, så kan jeg absolutt anbefale B215XL som en start.
    Hadde jeg ikke hatt Tempest'ene så hadde jeg lett plassert B215XL i hjemmekinoen.

Bare husk at de bør ha dedikerte basser/subber begge modellene for at de skal kunne yte sitt beste.

Legger ved en måling av 2 stk B215XL vs 2 stk Tempest 12 der de har stått på samme plassering i rommet.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder "Trend" over dammen. PA-topper til hjemmekino.-b215xlvstempest12-jpg  

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke det er dempematerial i de der, viss ikke så har du nok forbedringspotensiale i mellomtonen. bare en flate klistret på bakveggen f.eks.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare først si at Tempest 12 er vel laget/designet for å fungere sammen med en bass/sub.
    Tror de har valgt en lav tuning slik at de som spiller på lave SPL har en liten mulighet til å greie seg uten bass/sub.

Slik jeg spiller med høye volum så er det ikke sjanse å bruke de uten dedikerte basser/subber.
    Eminence 12" driveren har bare 4mm xmax og det sier seg selv at de ikke klarer å håndtere lave frekvenser på høy SPL.

-------------------------

Jeg har tatt med meg B215XL'ene opp i hjemmekinoen for å teste de opp mot Tempest 12 høyttalerene.

Bestemte meg for å teste uten EQ og Roomkorreksjon da det er så mye her som kan påvirke sluttresultatet etter kalibrering.

Satte meg ned og hørte bare på Tempest12 - uten EQ og Roomkorreksjon - i Full Range - uten basser / subber.
    Merket fort at jeg har kalibrert Tempest'ene mot den varme siden ved bruk av EQ og Roomkorreksjon siden de nå var mye lysere og fremtreden i toppen.
    Første tanke var at de er veldig like til B215XL i måten de spiller lyden på. Åpne og "ærlige".

Etter å ha hørt diverse musikkspor, så koblet jeg opp den ene B215XL på den ene siden, mens den andre siden fortsatt hadde en Tempest tilkoblet.
    Koblet meg opp på MiniDSP'en og switchet fra Høyre til Venstre side mens jeg hørte på musikk.

Testing på lav SPL:
    Først så fikk jeg bekreftet min tidligere oppfatning om at de spiller utrolig likt.
    Det er dynamikk og åpenhet i begge høyttalere.
    Begge mangler bass under 80hz, mens Tempest'ene fremstår som noe mer varme og litt bedre trøkk i dypet.
    Mid-bassen er så og si lik på trøkk og de er begge dynamiske.

B215XL virker noe grove og litt "udannnet".
    Tempestene er har mer oppløsning i mellomtonen og diskanten - høres ut som mindre forvrengning.
    Mellomtonen er den største forskjellen her, og detaljer kommer frem i Tempestene bedre enn på B215XL.

Testing på høy SPL:
    HighPass satt til 80Hz.
    De spiller høyt og klart begge 2 uten noe særlig problem med å gjengi raske trommeslag/gitarriff.
    B215XL virker å marginalt litt bedre mid-bass punch og Tempest'en med sin 12" holder greit unna og har ikke noe problemer med volumet.
    Det jeg merker meg er at når SPL er høy med kraftige bass anslag, så vibrerer kassen til B215XL og farger lyden.
    Dette skjer ikke med Tempest'ene som beholder mye av sin rene lyd selv ved høy SPL.

Etter å ha unnagjort en del lytting på musikk, så byttet jeg side på høyttalerene for å teste på nytt.
    Jeg kom frem til samme konklusjon som tidligere og da fikk jeg bekreftet at rommet ikke hadde betydelig påvirkning i første testen.

Tempest 12 vs B215XL:

Tempest 12:
    + Mer detaljert / raffinert enn B215XL
    + Kabinett mer solid - mindre resonanser
    + Penere
    + Gleden av å ha noe man ha bygget selv
    - Dyrere
    - Endel jobb

B215XL:
    + Billige
    + De veier lite
    + Tåler mer fuktighet / vann
    + Må ikke bygges
    - Kabinett lager resonanser ved høy SPL (ikke mye men merkbart)
    - Noe uklar mellomtone
    - Ikke spesielt pene

Jeg er veldig fornøyd med Behringerene slik som de er og de passer meg perfekt da jeg skal bruke de til fester/tilstelninger.
    Om det er uaktuelt å bygge Tempest 12 selv og ikke er så nøye på design/finish, så kan jeg absolutt anbefale B215XL som en start.
    Hadde jeg ikke hatt Tempest'ene så hadde jeg lett plassert B215XL i hjemmekinoen.

Bare husk at de bør ha dedikerte basser/subber begge modellene for at de skal kunne yte sitt beste.

Legger ved en måling av 2 stk B215XL vs 2 stk Tempest 12 der de har stått på samme plassering i rommet.
    Veldig nøye og bra write up! Ikke verst at Behringer holder såpass følge den beskjedne prisen tatt i betraktning.
    Har litt problemer med å forsvare flere par høyttalere og har akkurat røket på en Dollar-smell på ca 15K da kursen gikk rett vest etter bestilling av hifi fra Statene, men frister å teste..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk til innkjøp av et par b215xl men sliter en del med dynamikken i de. Når det er lite informasjon som formidles er nivået bra men når det kommer mer informasjon f.eks en basslinje så dempes lyden i de merkbart. Dette blir da veldig slitsomt om det er en sang som veksler mye i mengden informasjon som spilles da lydnivået flyr opp og ned i de hele tiden.

Lett å mistenke forsterker men hadde ikke dette problemet med forrige par høyttalere koblet opp i samme system. De er koblet til en T-Amp 2400 så effekten er ikke problemet. Eneste andre forskjellen fra tidligere er at forforsterker er satt til "small" på front for å øke delefrekvensen samt bruk av speakon kabler. Noen tips til hva dette kommer av?
    Er det rett å slett et dårlig delefilter i høyttalerene?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. HiFi vs. hjemmekino i bladet "Hjemmekino"
    By Gimsegutten in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 17
    Siste melding: 10-17-2008, 21:41
  2. Vedr. "min hi-fi" og "min hjemmekino"
    By Mogens in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 01-26-2007, 12:27

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg