Høyttalere med punch til under 20.000kr? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dobbelpost
    Sist endret av Syncron; 08-13-2014 kl 22:13

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ta Canton med i vurderingen. Ligger et par Ref 7 på Hifisentralen til 11500,-.
    Blant annet Budal Radio har de nye til 18990,- (Veil 34990). MYE høyttaler for pengene. Siden Canton er tysk, så bør dine tyske venner kunne ordne deg noe i Tyskland. Canton er billig der.
    Jeg hadde nettopp Kef Q900, men synes ikke trykket i de var spesielt bra. Da er det mer trykk i Klipsch RF82 som jeg også har hatt tidligere.
    Hvor stort er rommet du skal ha høyttalerne i?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canton ja, har vert innom og sett litt men fant lite sammenligninger mellom dem og fks klipsch rf serien. Åssen er de mtp punch og volum i forhold til rf-7?
    Men klipsch rf 7 til 17.000kr må jo være som tyveri på høylys dag? Åssen elektronikk hadde du på dine Kef Q900?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Than Vis post
    Canton ja, har vert innom og sett litt men fant lite sammenligninger mellom dem og fks klipsch rf serien. Åssen er de mtp punch og volum i forhold til rf-7?
    Men klipsch rf 7 til 17.000kr må jo være som tyveri på høylys dag? Åssen elektronikk hadde du på dine Kef Q900?
    Jeg brukte Nad C390DD på Q900. De ble rett og slett for store for mitt rom. B&W DM683 spilte med en mye feitere og dypere bass i min stue enn Q900. Så vær OBS på at det ikke alltid er slik at jo større jo bedre.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan komme med et rimelig forslag som trøkker meget bra hos meg og det er Dali Ikon 8 med emotiva xpa-2
    denne comboen spiller avsindig høyt og med god punch i bassen. Ikon 8 er ikke plaget med den litt spisse toppen som de mindre Ikon MkI var.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron Vis post
    Du bør ta Canton med i vurderingen. Ligger et par Ref 7 på Hifisentralen til 11500,-.
    Blant annet Budal Radio har de nye til 18990,- (Veil 34990). MYE høyttaler for pengene. Siden Canton er tysk, så bør dine tyske venner kunne ordne deg noe i Tyskland. Canton er billig der.
    Jeg hadde nettopp Kef Q900, men synes ikke trykket i de var spesielt bra. Da er det mer trykk i Klipsch RF82 som jeg også har hatt tidligere.
    Hvor stort er rommet du skal ha høyttalerne i?
    Fikk vite av en HI-Fi nerd at en del Canton gulvhøyttalere var omentrent "umulige" å drive godt. En relativt potent Onkyo surroundreciver gikk i knestående etter kort tid. Og selv med en 2x150w Nad-blokk(C275) så ble det ikke bedre... Nå skal det sies at jeg ikke vet hvilken Canton gulvmodell det var snakk om...

Mulig du har en lydsignatur i Klipsch som du vil fortsette med, bare gå opp i kvalitet på høyttalere, Ellers så var IKON8 nevnt som et alternativ. Dali er kjente all-roundere med trøkk, dybde og den spesielle diskanten som gir veloppløst og fint lydbilde i toppen.... Har selv Storebroren Mentor8 som leverer i mine ører alt.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med xpr-2?
    Xpr-2 går nokk fint, men fremmdeles ikke OPTIMALT mtkp krefter. Jeg tror egentlig ikke du kommer til å spille noe særlig høyere enn hva en slik kan levere. MEN, igjenn så skader det overhode ikke å hente ut mere for å få stålkontroll.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for alle innspill! Det endte med at jeg kjøpte ett par RF 63 demo høyttalere fra Malaaudio.no så for vi se hva de har og tilby!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for alle innspill! Det endte med at jeg kjøpte ett par RF 63 demo høyttalere fra Malaaudio.no så for vi se hva de har og tilby!
    Godt valg
    Etter min mening en av di best spillende ht i RF serien. Har selv hatt di.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med sub/sat? Får du tak i en sub med høynivå inn og filtert ut som f.eks. SVS PC/PB12-NSD, ikke DSP, så trykker det jo helt greit. Med to subber trykker det mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått mine rf63, og kjøpte i samme slengen en Ken Kreisel DXD 808 sub. Dette er noe av det råeste jeg har hørt, og det er uten tvil en enorm forskjell mellom rf82 og rf63, hører gamle sanger om igjen og oppdager stadig nye detaljer i sangene, samt at de finnes ikke skarpe på toppen i forhold. DXD 808 var den som imponerte mest, har aldri hørt noe lignende, den får med hver minste lille detalj og spiller utrolig stramt og fint og med en vanvittig punch, de blender helt inn med høyttalerne og man merker ikke at man faktisk har en separat sub. Tror endelig jeg har truffet mitt anlegg "nirvana". Det eneste jeg merker et at rf63 krever MYE mer strøm enn rf82, så kommer til og kjøpe en effektforsterker med tiden, og leker med tanken om og kjøpe en til DXD 808 og stacke i duo:P

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Høyttalere rundt 60.000-80.000kr
    By Hessianpeel in forum Høyttalere
    Svar: 37
    Siste melding: 11-15-2012, 21:42
  2. HJEELP, skal kjøpe høyttalere til ca 20.000kr
    By vånnabi in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 12-22-2009, 17:05
  3. Valg av gulvstående høyttalere ~10.000kr
    By eXntric in forum Høyttalere