Ingen lyd fra subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd fra subwoofer

Hei

Har nettopp fått bygd inn front/center-høyttalere i vegg, og har i den sammenheng også fått tak i en ny receiver (Pioneer VSX-S510K). De nye innfellingshøyttalerne overrasket meg svært positivt, men: jeg får ingen lyd fra min eksisterende XTZ 8.16 subwoofer. RCA kabelen er koblet til SUB1 utgangen på receiver og line in på sub. Samt at fronthøyttalere er satt til SMALL og sub = YES. Sub lyser rødt hele tiden, helt til kobler ut kabelen på sub. Da lyser det grønt.

At suben ikke virker på musikk er greit nok, for da kreves nok andre innstillinger, men det som plager meg er at det overhodet ikke var lyd i den under en film med DTS-HD lydspor i går. Og Jurassic Park har nok LFE å by på...

Merk: Jeg har _ikke_ kjørt MCACC kalibrering da dattera hadde lagt seg i går kveld. Kan det være problemet?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Sub = yes og samll på høyttalerene høres riktig ut.

Nå kjenner jeg ikke XTZ subben din, men har den noen valg for xlr eller rac inn som står feil?
    Bruker du en rca kabel med Y ledd? eller kan det være at den står påfeil rca inngang på subben? Vet ikke om det har noe å si egentlig, men man pleier å bruke hvit/svart rca inn på sub.
    Kan det være at reciveren din har både sub out og LFE out og at det står på feil innstilling i reciverens oppsett?

Tenker bare høyt her nå. Kan du tilfeildigvis ha koblet sub på subout 2 og innstillingen står på subout 1?
    På min reciver ( pioneer lx50) så får å aktivisere sub, så kan ikke lyden stå på pure direct. Den må enten stå på direct eller auto. Uansett om jeg kjører multikanaler eller 2 kanaler.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suben har ingen valg for XLR eller RCA, kun RCA. En linje inn, en linje ut for eventuell sub nr. 2. Subkabelen min står da på linje inn. Har da således ingen y-ledd.

Kabel står også på Sub 1 på receiver. Vet ikke om det er sub som kanskje har tatt kvelden? I jakten på WAF så har jeg nylig kledd inn subben med hobbyplater, som så er beiset. Jeg testet seff ikke subben før jeg limte den inn i kassen, da den fungerte utmerket dagen før på min 2 år gamle Denon receiver. Skal prøve subben på nytt på den gamle receiveren i dag. Merk: ingen skruer involvert, så selve subkassa er ikke perforert..

Har prøvd alle lydmodus receiveren har, både auto, direct og all verdens andre kunstige varianter... :-/

Finnes det noe måte å høre om det er liv i subwoofer? Den brummer når jeg kobler den til receiver, så den mottar jo et eller annet. Får prøve MCACC i dag, og se om det skjer noe...

Bilde av bakpanel på s510k. Sub 1 er altså i det hvite feltet med RCA kontakter.

Ingen lyd fra subwoofer-vsx-s510-k_r-jpg
    Sist endret av Settepotet; 07-28-2014 kl 09:27

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker riktig alt dette.
    Får du lyd/during i suben ved å sette fingeren på enden av rca kabelen ?
    Gjør du det , så bør suben være i orden. Du får kjøre en runde med MCACC , og høre om den gir lyd i fra seg da.
    Hvis ikke , så spørs det om subutgangen på receiveren er defekt.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd med finger, skal prøve litt forskjellig i dag. Ble litt ufokusert i går, da veggen endelig var ferdig og alt var koblet sammen for en test. Og så blir det ikke lyd i den forbanna subben... Frustrasjon, med dama som hoderystende tilskuer.

Ny subkabel er på vei, siden den gamle er i korteste laget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kabelen som var problemet. Det har rett og slett blitt kaputt. Kjøpte en ny billig RCA kabel for å teste, og jaggu ble det liv i sub'en igjen.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det ikke var verre da - liten tue kan velte stort lass sies det
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Lignende tråder

1. Ingen lyd i subwoofer
    By kosteb00 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 06-23-2012, 18:50
  2. pioneer lx-81 og ingen lyd i subwoofer
    By dejavu in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 03-03-2010, 18:12
  3. Ingen lyd fra subwoofer i stereo
    By Tettis in forum Høyttalere
    Svar: 8