Takmontert høyttaler- lav byggehøyde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takmontert høyttaler- lav byggehøyde

Holder på å legge opp den elektriske installasjonene i min nye leilighet, og i den forbindelse ønsker jeg meg litt lyd i taket på bad og kjøkken. Taket er lektet ned med 48mm lekter under fuktsperre, og utenpå der kommer takplater. Dvs at jeg har et rom på 48+12=60mm maks å gå på i forhold til underkant plate. Jeg har søkt rundt om kring, men jeg finner omtrent ikke høyttalere for takmontering som har en dybde som er mindre en 60mm. Høyttalerne skal primært brukes til radio og litt musikk så de stilles ikke veldig strenge krav til lydbildet, men de bør være hvit og bygge minst mulig ut fra taket. Jeg ser for meg at dette er en relevant problemstilling, og håper det er noen som kan komme med tips om leverandører som har høyttalere etter mine ønsker.

Newcomer -Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Eis sound bruker jeg på kjøkkenet. Små høyttalere med diameter som downlights. Tror ikke disse bygger noe særlig i dybden. Jeg fikk dette gjennom et elektriker firma.
    eissound.com. Ikke akkurat den grommeste lyden fra 2" høyttalere, men greit til sitt bruk på kjøkkenet hos meg ihvertfall :-)
    litt usikker på hvor mye høyttalerne fra Elko bygger, men det kan også Være en mulighet å sjekke ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Håkon Vis post
    Hei! Eis sound bruker jeg på kjøkkenet. Små høyttalere med diameter som downlights. Tror ikke disse bygger noe særlig i dybden. Jeg fikk dette gjennom et elektriker firma.
    eissound.com. Ikke akkurat den grommeste lyden fra 2" høyttalere, men greit til sitt bruk på kjøkkenet hos meg ihvertfall :-)
    litt usikker på hvor mye høyttalerne fra Elko bygger, men det kan også Være en mulighet å sjekke ut..
    Hadde tenkt meg noe som var litt kraftigere lyd, men spennende konsept eis har.
    Elko har faktisk høyttaler med 56mm byggehøyde. Noen som har erfaringer med disse?

Newcomer -Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Elko montert på jobben, disse spiller mye kraftigere enn eis ihvertfall. Får også sub til å felle inn. Hvor holder du til? Hvis i nærheten av Hokksund, så kunne du sikkert få prøvelyttet på både Elko og eis.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbudet bor i molde så det blir vel litt langt unna..
    Som sagt så har jeg ikke de aller strøste kvalitets kravene til lyd så tror elko vil kunne klare seg fint for mitt behov.

Lignende tråder

1. Valg av høyttaler elementer til terrasse høyttaler?
    By pseudomono in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 4
    Siste melding: 07-15-2010, 00:00
  2. aktiv høyttaler vs effektforst. + høyttaler
    By jørgen_b in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 12
    Siste melding: 05-14-2007, 08:57
  3. Takmontert rammelerret?
    By ToreBJ in forum Lerret
    Svar: 6
    Siste melding: 08-15-2006, 11:03
  4. Takmontert in-wall høytalere i 7.1 oppsett?
    By atarup in forum Høyttalere
    Siste melding: 02-01-2006, 10:18
  5. Lange VGA kabler til takmontert prosjektor?
    By Kutch in forum Digitale projektorer
    Siste melding: 12-22-2004, 18:26

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •