2xSUB - Bør de være av samme type, eller utfylle med forskjellige egenskaper?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2xSUB - Bør de være av samme type, eller utfylle med forskjellige egenskaper?

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en ekstra SUB for å kunne ha litt mer trøkk, og kanskje fylle ut rommet med enda mer bass når jeg trenger det. Først og fremst til film, men også for musikk.

Har i dag en SUB som kanskje er best på musikk (Velodyne SPL 1000 Ultra), men fungerer bra til film også. Hvis jeg skal utvide til en SUB til; er det da lurest å bygge ut symmetrisk med samme type, eller en med andre egenskaper som fyller inn noe jeg ikke får fra den jeg allerede har?
    (Resten av anlegget består av SA Mantra 50 foran og noen mindre SA-høyttalere som senter og bak-høyttalere)

Hva tror dere? Same or different?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle "ekspertene" sier at du alltid må ha 2 like subber, men har ofte hatt lyst å prøve slik du sier. En kjapp musikksub og en som går dypere til film f.eks.

Du kan jo bare prøve med en annen først, og hvis ikke dette blir bra får vi bare konstatere at "ekspertene" tross alt har rett. I motsatt fall vil jeg også kjøpe meg en annen type sub som sub nr 2

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel litt an på hvor de skal stå. Man kan ha en musikk sub foran som man kjører med musikk i stereo, og en kino sub bak som hjelper til ved film og fyller ut. Det er to forskjellige og synes det fungere greit.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et oppsett med en SVS pb13 ultra og en Cerwin vega hfa 21 for noen år siden. Dette spilte utrolig bra-Faktisk det kuleste jeg har hørt. SVS spiller bra på lave frekvenser, mens hfa spiller bra på de øvre bassfrekvensene. Mer integreringsjobb med to ulike, men resultatet kan bli bra.

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 05-03-2014, 19:08
  2. Svar: 9
    Siste melding: 07-23-2013, 21:02
  3. Svar: 1
    Siste melding: 09-22-2012, 16:46
  4. Forskjeller på samme TV i forskjellige størrelser
    By xnn3882 in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 01-31-2010, 19:11
  5. sub gange 2. burde jeg bruke samme type?
    By DypBassen in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 08-22-2006, 01:35

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •