Skurring i mellomtoner på Fronthøyttaler.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 1 av 1
    Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skurring i mellomtoner på Fronthøyttaler.

Hei.

Har ett sett med proson stadium 10 v2 5.0 pakke på hjemmekinoen.

Dette ble kjøpt for 2 1/2 år siden og skulle bare bli midlertideligt da jeg egentlig ville ha dali/klipsch.

Men tiden og pengene har ikke strukket til og få skaffet noe annet ennda så da beholder jeg settet.

De drives av en nad C272 effektforsterker som er paret med en onkyo tx sr 707 som brukes som pre amp "den driver senter og bakhøyttalere".

Det som jeg plages med er at ene front høyttaleren min skurrer ved middels volum og videre opp, spessielle på høye frekvenser.
    De er koblet slik at jeg kjører bi-wire ut ifra effektforsterkeren " 2 utak hver kanal på nad og 2 inntak på hver front høyttaler".

Det som er merkeligt er at når jeg kobler ifra + kabelen til bass i front så skurrer de ikke noe mere, uansett volum.
    Og tar jeg ut + kabelen til diskantene så høres subbene ut som de skal.

Men når jeg kun kjører på diskanter og spiller musikk, og med en gang + kabelen til bass blir koblet til på utsiden/baksiden av høyttaleren så begynner diskantene og skurre.
    Dette høres ikke ved lavt volum men kun høyere når jeg fks ser film, man hører at det knatrer.

Er det delefilter eller kan det være elementer som faktisk er på vei til og ryke?
    Det skal ikke være slikt, noe rart skjer enten i mellomtoner eller delefilter når jeg kobler til bassene i fronthøyttaleren.

Det er 2stk 6 1/2 mellomtoner.
    1stk horn diskant.
    2stk 10" Basser. i hver fronthøyttaler.

Legger ved 2 bilder som ilustrasjon, det ene er av hvordan frontene mine ser ut og det andre er av hvordan terminalene på baksiden ser ut. "dynavoice og proson bruker de samme terminalene"
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -bild-jpg   -dynavoice-challenger-65-ex-v3-black-oak-hires-terminal-jpg  

Lignende tråder

1. Tannoygutten96's hjemmekino - Nye mellomtoner på vei!
    By Tannoygutten96 in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 1
    Siste melding: 01-20-2013, 16:15
  2. 2 stk 6,5" Mellomtoner
    By pederamb in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 1
    Siste melding: 01-06-2013, 23:54
  3. 2 stk 6,5" Mellomtoner
    By pederamb in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 01-06-2013, 23:43
  4. Sprengte Mellomtoner XLS 215!! Pris?
    By Tomeliten95 in forum Høyttalere