dali ikon 6 inntrykte diskanter :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dali ikon 6 inntrykte diskanter :(

Hei
    Da dama tok seg en tur ut og da bestemte jeg meg for å guffe opp litt Etter en stund syntes jeg noe var rart/anderledes og jeg tok av "støvskjermen" forran. Der ser jeg at diskanten er trykt inn, bestemmer meg da for å sjekke den andre og. Den hadde også blitt trykt inn
    Jeg fant ut at det var noe som het tapetrikset, og fikk de ut med litt trykking og så tape som gjorde at de kom ut 98% perfekt.
    Spørsmålet er todelt:
    1: hvordan kunne dette ha skjedd? MÅ noen ha trykket de inn? Da vi ikke har små unger eller noe som har vært bortpå de, som jeg vet... Kan det ha vært for mye strøm/annet elektronikk rundt som gjorde det/for varmt eller kaldt?
    2: Jeg sitter med hjerte i halsen og sjekker alt av musikk jeg har spilt 1000 ganger for å finne ut om det låter slik det gjorde/burde. Men er så "nervøs" at jeg hele tiden finner feil(som kanskje ikke er der). Av og til høres lyden litt "ullete" ut. Tror dere at det gikk bra, eller må jeg ut med masse penger for å fikse de???

All hjelp til en nevøs stakkar mottas med takk!

ps: er det netting/meshgreiene det er snakk om
    Sist endret av raakken; 04-17-2014 kl 13:28 Begrunnelse: tilleggsinfo
    Nad c165BEE, Nad c275BEE, Dali Ikon 6 MK2, Dali Ikon sub MK2, Cambridge DacMagic plus, Rega rp6 m/ Exact 2

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå spilt kontinuerlig siden jeg postet og TROR alt er ok (puhh) MEn må ta meg en tur ut og lytte mer senere for er alt fo farget hørte en stund noe feil med bassen og ( ) så tror jdet er greit å nulle seg ut litt
    all hjelp mottas fremdeles med takk!
    Nad c165BEE, Nad c275BEE, Dali Ikon 6 MK2, Dali Ikon sub MK2, Cambridge DacMagic plus, Rega rp6 m/ Exact 2

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha akkuratt som jeg selv skulle ha skrevet posten! Ser din fortvilelse. Jeg hadde for mange år siden et par ikon6(ikke mk2), da hadde jeg en gang hatt fest og i kjelleren hvor hjemmekinoen var hadde noen tatt av dekslene for å se på ellementene tydeligvis. En varm fyr hadde også tydeligvis kjent på ellementene for det var en liten dult i den ene silke diskanten(myk)den under bånddiskanten. Da måtte det testes opp å ned i mente å leste masse på media. Fant ut at det lureste var å bruke strøvsuger på en oppskjært brusflaske med tape rundt, denne skulle settes over området hvor diskanten var så suges ut .Altså den store diameter mot høyttaler og den smale dia mot tut støvsuger, var skeptisk men flere brukere på daliforumet i Danmark mente dette var beste å enklest løsning. Det funket utmerket og ingen tegn til at det var noe gale med diskanten. Klarte aldri å høre noe forskjell før og etter heller egentlig så regner med det ikke hadde noe skademessige forringelser av utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støvsugertrikset, eller tapetrikset hjelper i slike tilfeller. Så lenge det ikke er blitt hull på domen, eller andre skader, så går det i 99% av tilfellene bra
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel inntrykt diskant kommer ikke av seg selv - sur dame/sur kompis ? De fleste kan fikses og lyde helt 100% om de ikke ser helt pene ut - greit du har skjerm så du slipper å se på de hele tiden. Fikk noen skader på en diskant, trolig ifm transport av en kollega - veldig kjedelig, spesielt da den ikke har deksler, men nå ser jeg det ikke lenger....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tips og hjelp til å roe nervene
    Skal teste støvsuger og flaske om det skjer flere ganger, noe vi ikke håper på
    Er noen microdumper i den, men da må du ha lommelykt for å se det....
    Nå skal jeg KOSE meg med musikk

Supert forum!

Lignende tråder

1. Diskanter Dali 100-serien
    By Syntax in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-16-2011, 18:34
  2. Valgets kvaler: Dali Ikon 6mk2 vs Ikon 7mk2?
    By MorganX in forum Høyttalere
    Svar: 19
    Siste melding: 10-30-2010, 11:02
  3. Diskanter til Dali 909
    By tazzat in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 01-31-2010, 01:50
  4. Dali Ikon 7, Ikon Vocal 2 og AVR-3802.
    By jaeger in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 08-12-2009, 22:24
  5. Nye diskanter til Dali...
    By armaniak in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 03-08-2009, 07:25

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg