høytalere + receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høytalere + receiver

Hei.

Jeg er helt nybegynner innenfor lyd og bilde, men har fått meg en TV som jeg er meget godt fornøyd med.
    Det jeg nå er ute etter er to stk. høytalere og en receiver for bruk til film og musikk.

Har en kompis som har to stk. Klipsch RF-82, som jeg synes produserer en tilfredsstillende lyd. Han besitter også to stk. eldre Jamo høytalere som er gode, men som ikke går like dypt som RF-82.

Det jeg ønsker er høytalere som gir en fin og god lyd, men som også har litt trykk og bass som gjør at hjerte dunker ved høy lyd.

Mitt budsjett tillater ikke høytalere til 10,000 kr paret. Så jeg trenger hjelp til å finne noe som er tilfredsstillende til en mindre sum. Så for meg å bruke 6-7-8 tusen for høytalere + receiver. Ser helst at det er rimeligst mulig, men dersom lydkvaliteten er mye bedre ved å gå nærmere 8000 enn 6000, så er jeg åpen for det.

Musikk jeg spiller: pop/rock, rock, punk, melodisk metall, house, hardstyle, dubstep

Jeg er altså helt fjern på alt av tall og uttrykk, så her trenger jeg konkrete tips og gjerne litt informasjon om hvorfor enkelte høytalere er bedre enn andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at denne tråden ble opprettet har jeg fått et litt annet fokus. Har innsett at plassmangel gjør at gulvstående høytalere er uaktuelt pr. dags dato.

Har sett litt på diverse stativhøytalere, men er veldig usikker på prisklasse.
    Tannoy Mercury V1i høster god kritikk og er omtalt som de beste høytalerne under 4000,- men samtidig så skal Klipsch RB-81 være veldig kraftfulle til stativhøytalere å være.